fbpx

Πως να βελτιώσω το marketing του e-shop μου έτσι ώστε να γίνει κερδοφόρο

digital marketing ecommerce

Πολλές φορές έρχονται σε επικοινωνία μαζί μας επαγγελματίες οι οποίοι θεωρούν ότι δουλεύουν σωστά το e-shop τους και οτι αυτό που κάνουν ειναι αρκετό για να ειναι κερδοφόρο το ηλεκτρονικό τους κατάστημα. Μετά απο κουβέντα μαζί τους καταλαβαίνουν οτι αυτό που κάνουν ίσως δεν ειναι ούτε το 10% από αυτό που πρέπει πραγματικά να κάνουνε.

Για να είμαστε πιο ακριβείς, το να κάνουμε marketing σε ένα eshop δεν μιλάμε μόνο για την διαφήμιση του ηλεκτρονικού καταστήματος αλλά για όλες τις ενέργειες που πρέπει να κάνει κάποιος όπως το email marketing , η συγγραφή άρθρων , η σωστή παρουσίαση των προϊόντων και άλλα πολλά

Τι πρέπει να γίνει για να μεγαλώσουν τα κέρδη σε ενα e-shop

κατασκευή ιστοσελίδας

Με λίγα λόγια θα πρέπει να κάνετε κάτι παραπάνω από τους ανταγωνιστές σας. Εάν αυτοί δεν κάνουν τίποτα , τότε αρκεί κάτι λίγο για να έχετε κέρδη. Προσοχή ανταγωνιστής στο web δεν είναι ο ανταγωνιστής σας σε τοπικό επίπεδο αλλά ο ανταγωνιστής σε πανελλαδικό ή ακόμα και σε παγκόσμιο επίπεδο. Φυσικά πάντα ο στόχος είναι ο επαναλαμβανόμενος πελάτης.

Γιατί δεν αποδίδει το eshop μου

Ένα eshop μπορεί να μην αποδίδει για πολλούς λόγους. Το πρώτο που πρέπει κάποιος να κοιτάξει είναι το προϊόν του. Είναι η τιμή του σωστή σε σχέση με τον ανταγωνισμό; Υπάρχει σωστή φωτογράφιση και πολλές πληροφορίες για το προϊόν; Έπειτα θα πρέπει να δει τη διαφήμιση που κάνει. Είναι η διαφήμιση σε όλα τα μέσα που θα μπορούσε και είναι σωστό το budget σε σχέση πάντα με τον ανταγωνισμό; Τέλος θα πρέπει να εξετάσει και το ίδιο το e-shop του πως ειναι κατασκευασμένο . Είναι σωστή η κατασκευή του e-shop είναι αυτό γρήγορο;

Ποιες ενέργειες πρέπει να κάνω σήμερα για να έχω ένα επιτυχημένο e-shop

Ας δούμε αρχικά επιγραμματικά το τι πρέπει κατ’ ελάχιστον να κάνει κάποιος που έχει eshop έτσι ώστε αυτό να είναι επιτυχημένο:

  • Διαφήμιση σε Facebook/ Instagram
  • Διαφήμιση σε google ads
  • Σωστή φωτογράφιση και παρουσίαση προϊόντων
  • Συγγραφή άρθρων σχετικά με τη θεματολογία του e-shop
  • Ενεργά social media
  • Email marketing
  • Σωστή κατασκευή του e-shop
  • Διαφήμιση σε άλλα κανάλια όπως π.χ. το Tik / Tok

Διαφήμιση σε Facebook / Instagram

facebook ads

Η διαφήμιση σε facebook και instagram για ένα e-shop είναι ζωτικής σημασίας. Για να μιλήσουμε με νούμερα δεν νοείται πλέον διαφήμιση κάτω των 1500 ευρώ των μήνα σε facebook / instagram ακόμα και για μικρομεσαία e-shop. Πριν κάποια χρόνια μια διαφήμιση των 500 ευρώ θα ήταν υπεραρκετή αφού ο ανταγωνισμός ήταν μικρότερος και στα προσωπικά δεδομένα δεν υπήρχαν περιορισμοί. Εάν θέλετε να μάθετε τι άλλαξε με τη διαφήμιση στο instagram/facebook διαβάστε το προηγόυμενο άρθρο μας. Ένα μεγάλο λάθος που γίνεται συνήθως απο τις εταιρείες και τα e-shop είναι οτι δεν επενδύουν καθόλου στο awareness δηλαδή στο απλά να γνωρίσει κάποιος το e-shop απο τα social media και επιδιόκουν την πώληση. Απλά σκεφτείτε ποσο πιο δύσκολο ειναι να πουλήσεις σε κάποιον που έχει δει το brand σου πρώτη φορά. Όσο πιο ακριβό είναι ένα προϊόν τόσο περισσότερο πρέπει να επενδύει κάποιος στο awareness δηλαδή σε διαφημίσεις που δεν έχουν ως στόχο την πώληση αλλά απλά να δει το brand ο τελικός πελάτης.

Διαφήμιση σε google ads

google ads διαφήμιση

Δεν πρέπει να υπάρχει πλέον e-shop που να μην επενδύει χρήματα για διαφήμιση σε google ads. Κατα την πρωσοπική μας άποψη το ελάχιστο κόστος διαφήμιση στο μέσο πρέπει να ειναι τουλάχιστον 1500 ευρώ ανα μήνα. Φυσικά και στην περίπτωση του facebook και στου instagram τα πάντα εξαρτόνται απο τον ανταγωνισμό και απο τον κλάδο των προϊόντων (για παράδειγμα στο fashion κλάδο ακόμα και τα 3000 ευρώ ίσως να ειναι λίγα). Στο google ads πρέπει να υπάρχουν σωστά δομημένες search campaigns οι οποίες όμως απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα για να διαπιστωθεί η επιτυχία τους και να στηθούν σωστά (άνω του 6μήνου) , πρέπει να υπάρχουν display campaigns για λόγους remarketing (no-bounce καλύτερα) και πλέον οι νέες performance max campaigns που τα κάνουν όλα και πέρνουν τον ρόλο της smart shopping campaign.

Τι είναι οι performance max google campaigns

performance max campaign

Μια performance max καμπάνια ειναι στην ουσία ο πλέον εύκολος τρόπος για να εισαχθεί κάποιος στα google ads. Στην ουσία συνδέει κάποιος το google merchant center με το google ads (δηλαδή τα προϊόντα του e-shop του) , εισάγει τίτλους text ανάλογα με το σύνολο ή το υποσύνολο που διαφημίζει, εισάγει video και φωτογραφίες και λέει στο google κάνε ότι θέλεις! Η καμπάνιες σύμφωνα με δοκικές έχουν αρκετά καλά αποτελέσματα! Μεγάλο ρόλο παίζουν το κοινό και το budget που θέτεις. Σύμφωνα με την εμπιρεία μας λόγο του έβρους της καμπάνιας το ελάχιστο budget είναι τα 25 ευρώ.

Για να γίνει σωστή διαφήμιση στο google ads θα πρέπει όλα τα tags να έχουν συνδεθεί σωστά έτσι ώστε να παρακολουθούνται σωστά όλα τα events . Πλέον πρέπει να έχει συνδεθεί σωστά και το νέο google analytics GA4 με το οποίο συνεργάζεται άψογα το google ads.

Σωστή φωτογράφιση και παρουσίαση προϊόντων

Η σημασία που πρέπει να δίνεται στο προϊόν εντός του e-shop αλλά και στις φωτογραφίες στη διαφήμιση είναι ζωτικής σημασίας. Πρέπει να καταλάβεται πάρα πολύ καλά το παρακάτω

ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΤΕ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΛΛΑ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Η ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΥΤΟΥ

Εάν καταλάβετε το παραπάνω τότε θα καταλάβετε ότι μέσα σε ένα προϊόν πρέπει να έχετε παραπάνω από 1 φωτογραφία (ιδανικά 5), θα πρέπει να έχετε βίντεο του προϊόντος, θα πρέπει να αναγράφετε οποιοδήποτε χαρακτηριστικό του προϊόντος, θα πρέπει με λίγα λόγια να έχετε μια τέλεια φωτογράφιση και μια τέλεια παρουσίαση προϊόντος.

Στο σημερινό ecommerce η φωτογράφιση των προϊόντων θα πρέπει να ειναι υψηλής αισθητικής και υψηλής ανάλυσης. Για παράδειγμα σε ενα e-shop ρούχων το ρούχο θα πρέπει να ειναι φορεμένο απο γυναίκα , θα πρέπει να ειναι τραβηγμένο σε φωτογραφίες απο όλες τις πλευρές, θα πρέπει ιδανικά να εχει zoom φωτογραφία και θα πρέπει να έχει και μια σε λευκό φοντο μόνο του. Από ότι καταλαβαίνεται ίσως σε μια τέτοια περίπτωση 8 φωτογραφίες να μην ειναι αρκετες!

Μια σελίδα προϊόντος θα ήταν επίσης καλό να έχει κριτικές του προϊόντος και να έχει σχετικά προϊόντα. Τέλος μια μεγάλη περιγραφή με όμορφο κείμενο είναι πάντα ένα συν .

Συγγραφή άρθρων σχετικά με τη θεματολογία του e-shop

αρθρα e-shop

Το μεγαλύτερο καλό που μπορείτε να κάνετε για το e-shop σας ειναι να γράφετε άρθρα. Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσετε ΔΩΡΕΑΝ επισκέπτες οι οποίοι ενδιαφέρονται σχετικά με το θέμα που αναπτύσεται στα άρθρα σας. Σκεφτείτε ότι οι επισκέπτες που ενδιαφέρονται για τα άρθρα σας που έχουν θεματολογία παρόμοια με τα προϊόντα σας , είναι πολύ πιθανοί πελάτες σας.

Μην ξεχνάτε ότι γράφοντας άρθρα έχετε και περιεχόμενο που μπορείτε ανά διαστήματα να κάνετε post στα social media και να κρατάτε το κοινό σας ενημερωμένο.

Φυσικά αναγνωρίζουμε ότι η συγγραφή άρθρων είναι μια δύσκολη διαδικασία και δεν τα καταφέρνουν όλοι καλά αλλά εάν δεν ξεκινήσετε να προσπαθείτε δεν θα καταφέρετε ποτέ να γράψετε ένα άρθρο. Στην αρχή θα είναι 300 λέξεις έπειτα θα είναι 700 και έπειτα 2000. Θυμηθείτε κάτι πολύ σημαντικό. Κανένας δεν θα γράψει πιο καλό άρθρο από εσάς αφού εσείς γνωρίζετε την δουλειά σας καλύτερα από τον καθένα. Το άρθρο σας μπορεί να μην περιέχει τις πιο όμορφες λέξεις αλλά θα δώσει στον επισκέπτη μεγάλο value. Εάν θέλετε μέσα απο ένα άρθρο μας μπορείτε να μάθετε μερικά tips για το πως να γράψετε το καλύτερο άρθρο για το blog σας.

Προσοχή το περιεχόμενο σε όλα τα άρθρα σας πρέπει να είναι πρωτότυπο και να δίνει κάποια αξία στον αναγνώστη.

Ενεργά social media

Τα social media μιας επιχείρησης πρέπει να είναι ενεργά με πλούσιο περιεχόμενο και μεγάλο engagement. Μέσα από τα social media post που κάνετε όχι μονο πληροφορείτε με διάφορα νέα τους επίδοξους πελάτες σας, αλλά και τους θυμίζετε την ύπαρξη σας.

Με τα social media πρέπει να επικοινωνείτε την παρουσία σας και να αναδεικνύεται καθημερινά τα δυνατά σημεία της επιχείρησης σας. Για να δώσουμε μια κατεύθυνση για ένα e-shop θεωρούμε ότι το λιγότερο θα πρέπει να κάνει 2-3 stories την ημέρα και 4 post την εβδομάδα. Φυσικά συνεργασίες με influencers είναι ιδανικές για την αύξηση του awareness και του engagement του account σας.

Πολύ βασικό είναι να υπάρχει μια συνέπεια και μια ομοιομορφία στο account σας όταν μιλάμε για facebook και instagram. Στα social media φυσικά κατατάσουμε και το youtube στο οποίο η παρουσία μας πρέπει να ειναι σημαντική και συνεχής. Το youtube είναι εάν το σκεφτείτε η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά το google (!) και πολλές φορές οι άνθρωποι ψάχνουν απαντήσεις μέσα σε αυτό.

Email marketing

email marketing

Παλαιότερα το email marketing ήταν ο βασιλιάς του digital marketing αλλά έχασε έπειτα τα ηνία από της διαφημίσεις στις διάφορες πλατφόρμες. Σήμερα την εποχή του GDPR και της αυστηρής κοινοποίησης προσωπικών δεδομένων το email marketing έρχεται και πάλι να πάρει τη θέση που του αξίζει.

Δεν πρέπει κανένα μα κανένα e-shop να μην στέλνει email σε πελάτες του καθόλη την διάρκεια του journey της πώλησης. Εάν κάποιος δεν όλοκλήρωσε την αγορά μπορούμε να του στείλουμε ένα email και να του δώσουμε ένα κίνητρο να αγοράσει (π.χ δωρεάν μεταφορικά) . Εάν κάποιος έχει αγοράσει απο εμάς και πιστεύουμε στα προϊόντα μας καλό θα ήταν να του στέλνουμε μια σειρά emails με κάποιο automation και να τον πληροφορούμε για νέα προϊόντα ή ακόμα και να του στέλνουμε κάποιο κουπόνι έκπτωσης για επόμενη αγορά.

Φυσικά η λίστα του newsletter μας θα πρέπει συνεχώς να καθαρίζει , διαγράφοντας επαφές οι οποίες πλέον δεν αλληλεπιδρούν με τα mails που στέλνουμε , έτσι ώστε να μην φτάσουμε σε ένα σημείο που το email marketing μας θα γίνει πολύ κοστοβόρο.

Σημαντικό που δεν σκεφτόμαστε είναι ότι και μόνο που θα εμφανιστούμε μέσα στο mail ενός υπάρχοντος ή ενός υποψήφιου πελάτη έχουμε κερδίσει μια μικρή μάχη αφού τον κάνουμε ασυναίσθητα να σκεφθεί για την επιχείρηση μας.

Τέλος έχοντας τα emails πελατών μας μπορούμε να δείξουμε μόνο σε αυτούς διαφημίσεις σε google ads και facebook ads ή να δημιουργήσουμε με βάση αυτούς μια παρόμοια λίστα πελατών.

Σωστή κατασκευή του e-shop

Η σωστή κατασκευή του e-shop σας από άποψη εμφάνισης , λειτουργικότητας και ταχύτητας είναι αυτή που θα φέρει πιο εύκολα μια πώληση. Η όμορφη εμφάνιση του e-shop θα αύξησει τον δείκτη της εμπιστοσύνης στον υποψήφιο πελάτης σας (προσοχή στις υπερβολές) . Η σωστή λειτουργικότητα θα τον βοηθήσει να βρεί εύκολα αυτό που ψάχνει στο e-shop σας (χρησημοποιήστε περισσότερα φίλτρα από ότι κατηγορίες) . Η υψηλή ταχύτητα δεν θα διώξει τον πελάτη από το e-shop σας και θα τον βοηθήσει να κάνει την αγορά του γρήγορα.

Δώστε μεγάλη έμφαση στη mobile εμφάνιση του e-shop σας καθώς το 85% των χρηστών μπαίνουν και πραγματοποιούν αγορές απο το κινητό τους. Σε σπάνιες περιπτώσεις το desktop θα έχει επισκεψημότητα άνω του 30% και αυτές ειναι σε κυρίως b2b shops.

Διαφήμιση σε άλλα κανάλια όπως π.χ. το Tik / Tok

Το web συνεχώς εξελίσσεται και μαζί του πρέπει να εξελισσόμαστε και εμείς. Δεν πρέπει να σταματάμε να βρίσκουμε τρόποι να είμαστε πρωτοπόροι σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ένα παράδειγμα αυτή τη στιγμή είναι το Tik / Tok του οποίου η ανάπτυξη ειναι εκπληκτική. Οι μεγάλες εταιρείες ήδη προχώρησαν στη δημιουργία accounts αλλά και στη διαφήμιση μέσω αυτού του καναλιού διαφήμισης , ενώ οι μικρές ακόμα περιμένουν χάνωντας χρόνο. Αυτή τη στιγμή το Tik / Tok είναι δίνει εκπληκτικά αποτελέσματα στο τομεά του awareness.

Θα πρέπει συνεχώς να δοκιμάζουμε καινούρια είδη διαφήμισης σε νέες πλατφόρμες και να βλέπουμε το τι αποδίδει καλύτερα.

Μέσα σε αυτά τα κανάλια εκτός για παράδειγμα από το παλιό skroutz έχει προστεθεί και το Shopflix το δοκιμάσατε ; Μήπως δεν είστε καν στο skroutz ενώ όλοι οι ανταγωνιστές σας είναι;

Γιατί το κέρδος μου σταδιακά πέφτει μέσα στα χρόνια

Είμαστε σίγουροι πως εάν το προϊόν σας είναι καλό και έχει αξία για τους επίδοξους πελάτες τότε αυτό που φταίει είναι ότι μείνατε στάσιμοι μέσα στα χρόνια και δεν εξελιχθήκατε. Σίγουρα δεν κάνετε κάτι από τα παραπάνω ή τα περισσότερα από τα παραπάνω.

Υπάρχει επίσης η πιθανότητα να πραγματοποιείτε το digital marketing όπως το πραγματοποιούσατε πριν από 2 ή 3 χρόνια. Δυστυχώς αυτό δεν είναι αρκετό ακόμα και από άποψη χρηματικών ποσών . Μόνο μέσα στον τελευταίο χρόνο έχουν 20πλασιαστεί ο αριθμός των e-shop και έχουν μπει στον χώρο πολύ μεγάλες εταιρείες της αγοράς που δεν πρόκειται να φύγουν. Αυτό έχει φέρει την άνοδο της διαφημιστικής δαπάνης. Για παράδειγμα e-shop που δαπανούσε συνολικά 1700 ευρώ σε διαφημίσεις είχε κατα μέσο όρο 750 επισκέπτες την ημέρα τον προηγούμενο χρόνο ενώ σήμερα έχει 500 με το ίδιο ποσό. (πάντα μεγάλο ρόλο παίζει ο κλάδος και τα δημιουργικά στις διαφημίσεις αλλά θεωρούμε πως δεν έχει αλλάξει η ποιότητα αυτών)

Εάν δεν θέλετε να ξοδεύετε υπερβολικά ποσά διαφήμισης στο μέλλον χρησιμοποιήστε κάποιους από τους παραπάνω τρόπους που είναι δωρεάν όπως η συγγραφή άρθρων ή το email marketing ή τα social media που θα σας φέρουν δωρεάν επισκέπτες στο e-shop σας.

Τέλος αλλά το πιο σημαντικό ίσως σε όλο το άρθρο είναι ότι θα πρέπει να κάνετε τα πάντα όχι για να πραγματοποιηθεί μια πώληση σήμερα αλλά για να αποκτήσετε έναν μόνιμο επαναλαμβανόμενο πελάτη για πάντα! Μόνο τότε το e-shop σας θα είναι κερδοφόρο.

Θέλω η web-mate να αναλάβει την διαφήμιση του site μου!

Δημοσιεύθηκε στις 14 Ιουλίου, 2022 σε Ηλεκτρονικό Κατάστημα, Facebook Διαφήμιση, google ads, instagram διαφήμιση, Social media Διαφήμιση

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to Top