Google Ads – Adwords: Τι είναι & πως λειτουργουν ;

google adwords

Πολύς λόγος γίνεται για την διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης. Όταν μιλάμε για μηχανές αναζήτησης στην Ελλάδα (σε αντίθεση με άλλες χώρες) εννοούμε το google και όλοι αναφερόμαστε σε αυτό. Αυτό φυσικά έχει κάποια προτερήματα αλλά και κάποια μειονεκτήματα. To Google Ads είναι η πιο διαδεδομένη πλατφόρμα διαφήμισης στην Ελλάδα αλλά και στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Αλλά τι είναι και πως λειτουργούν τα Google Ads θα δούμε στο παρακάτω άρθρο.

Google Ads Μηχανή αναζήτησης στην Ελλάδα

Όπως είπαμε η κύρια και με μεγάλο συντριπτικό πλεονέκτημα μηχανή αναζήτησης στην Ελλάδα είναι η Google. Για να είμαστε ακόμα πιο σωστοί το google δεν το χρησιμοποιούν στην Ελλάδα χρήστες οι οποίοι δεν ξέρουν να χειρίζονται καλά έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Για παράδειγμα κάποιος που δεν έχει γνώση ηλεκτρονικού υπολογιστή και έχει έναν υπολογιστή που έχει windows και έχει εγκατεστημένο έναν internet explorer ή έναν edge browser μπορεί να κάνει την αναζήτηση του πληκτρολογώντας στην γραμμή διευθύνσεων και έτσι δεν θα χρησιμοποιήσει το google  αλλά την προκαθορισμένη μηχανή αναζήτησης που είναι η  bing, ή το ακόμα πιο συνηθισμένο είναι ένας χρήστης να έχει εγκαταστήσει μια μπάρα η οποία να αλλάζει την μηχανή αναζήτησης και να μην ξέρει πως να επαναφέρει αυτή του google στον chrome. Μπορούμε να πούμε και άλλα πολλά παραδείγματα που δείχνουν πόσο δυνατό είναι το google και γιατί μόνο κατά λάθος η περισσότεροι χρήστες δεν το χρησιμοποιούν.

google

Για να είμαστε δίκαιοι ( και αυτό είναι και πλεονέκτημα ) η μηχανή αναζήτησης της google προσφέρει τις περισσότερες και καλύτερες πληροφορίες στους χρήστες και η google σαν εταιρεία προσφέρει πολλά δωρεάν εργαλεία στους χρήστες. Επίσης ένα πλεονέκτημα είναι ότι αφού η κύρια μηχανή αναζήτησης είναι αυτή της google, μπορεί ο χρήστης ή ο διαφημιστής να ασχοληθεί και να αφιερώσει τον περισσότερο χρόνο βελτιστοποιώντας τα αποτελέσματα και ξοδεύοντας budget μόνο στη google.

Το μειονέκτημα είναι ότι επειδή δεν υπάρχει ανταγωνισμός υπάρχουν “μεγαλύτερες τιμές” διαφήμισης αναλογικά με τις άλλες χώρες. Επίσης ότι όλος ο ανταγωνισμός “πέφτει” σε ένα μέσο και δεν υπάρχει ανταγωνισμός στις μηχανές αναζήτησης της bing ή του yahoo κτλ. όποτε όλη η κίνηση διαχέεται μέσω κυρίως ενός καναλιού.

Τι είναι το Adwords ή αλλιώς google ads;

Το Google Ads (πρώην Google AdWords) είναι μια διαδικτυακή υπηρεσία διαφήμισης που λειτουργεί εν είδει δημοπρασίας. Στόχος της είναι η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες και στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Οι διαφημίσεις επιλέγονται και προβάλλονται με βάση συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και άλλα κριτήρια που ορίζουν οι διαφημιζόμενοι. Προσφέρει διάφορους τύπους διαφημίσεων, όπως κείμενο, μπάνερ, εμπλουτισμένες διαφημίσεις και άλλα. Οι διαφημιστές χρεώνονται με βάση τον αριθμό των κλικ που γίνονται στις διαφημίσεις τους.

Πως λειτουργούν τα Google Ads;

Οι διαφημίσεις εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και σε άλλες συνεργαζόμενες ιστοσελίδες. Η διαδικασία λειτουργεί με βάση τη δημοπρασία, όπου οι διαφημιζόμενοι υποβάλλουν προσφορές για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Όταν ένας χρήστης αναζητά αυτές τις λέξεις-κλειδιά, οι σχετικές διαφημίσεις εμφανίζονται. Η κατάταξη των διαφημίσεων καθορίζεται από το ποσό της προσφοράς και την ποιότητα της διαφήμισης, γνωστή ως “Quality Score”. Οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν μόνο όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή τους, ένα μοντέλο γνωστό ως Pay-Per-Click (PPC).

Πως γίνεται όμως η πληρωμένη διαφήμιση στο google ads δηλαδή πως εμφανίζεται η ιστοσελίδα μας στα κορυφαία αποτελέσματα της google; Η google έχει δημιουργήσει ένα εργαλείο που ονομάζεται Google Adwords. Όπως φαίνεται και στην παρακάτω εικόνα υπάρχουν οι διαφημίσεις στην μηχανή αναζήτησης της Google και τα οργανικά αποτελέσματα τα οποία βασίζονται στην μηχανή αναζήτησης της google και είναι τα αποτελέσματα που δίνει ο αλγόριθμος της google.

google adwords

Όπως είναι και ο τίτλος  σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με τις “διαφημίσεις” google ads και όχι με τα οργανικά αποτελέσματα. Καταρχάς θα πρέπει ας γράψουμε τα πλεονεκτήματα που έχουμε :

  1. Η διαφήμιση σας φαίνεται όπως θέλετε αφού σας δίνεται η δυνατότητα να μορφοποιήσετε και να γράψετε ακριβώς ότι θέλετε εσείς στην διαφήμιση σας
  2. Πληρώνεται μόνο εάν κάποιος κάνει κλικ  στην διαφήμιση σας και όχι στην απλή εμφάνιση.
  3. Μπορείτε να ορίσετε εσείς σε ποιες “λέξεις κλειδιά” θα εμφανίζεται οι διαφήμισή σας.
  4. Εκτός από τον ορισμό λέξεων κλειδιών μπορείτε να ορίσετε και που δηλαδή σε ποια μέσα της google θα εμφανίζεται δηλαδή εάν θέλετε να εμφανίζεται μόνο στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης ή εάν θα θέλατε να εμφανίζεται και στις συνεργαζόμενες σελίδες με την google που κάνει adscence.
  5. Έχετε άμεσο αποτέλεσμα, από τη στιγμή που θα εγκριθεί η διαφήμιση σας και δεν χρειάζεται να περιμένετε όπως με τις τεχνικές προώθησης στα οργανικά αποτελέσματα της google!

Με ποιον τρόπο λειτουργεί ;

Η απλή λειτουργία του google ads είναι σχετικά απλή. Επιλέγετε κάποιους όρους αναζήτησης (τα λεγόμενα keywords) που έχουν να κάνουν σχέση με την επιχείρηση σας καθώς, το ημερήσιο budget και το μέγιστο ποσό που θέλετε να πληρώσετε όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση σας.

Εάν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση σας τότε θα πληρώσετε και αυτός θα πάει στη σελίδα που έχετε επιλέξει να οδηγεί η διαφήμιση.

Όσο πιο συναφής διαφήμιση έχετε με τη σελίδα προορισμού τόσο πιο ψηλά θα βρεθείτε στις αναζητήσεις. Όπως μπορείτε να καταλάβετε μεγάλο ρόλο παίζουν στη κατάταξη και τα ποσά που επιλέξατε για budget και για μέγιστο ποσό ανά κλικ.

Εξειδικευμένη στόχευση κοινού με διαφημίσεις της google

Πολύ σημαντικό είναι να ορίσουμε το κοινό μας, έτσι εάν εμφανίζουμε διαφημίσεις για ελληνικά προϊόντα ή στόχευση μας πρέπει να είναι μόνο η Ελλάδα αλλά και μόνο όσοι μιλούν ελληνικά.

Μεγαλύτερη και καλύτερη στόχευση μπορεί να γίνει με την λειτουργία των ενδιαφερόντων των χρηστών καθώς και με το φύλο. Για παράδειγμα εάν διαφημίζαμε γυναικεία ακριβά αρώματα θα στοχεύαμε γυναίκες και σας κατηγορία ενδιαφέροντος θα θέταμε κάποια ακριβά “γούστα” που θα είχαν.

Πόσο Εύκολο είναι;

Το να πληρώσεις και να κάνεις μια διαφήμιση θα φανταζόταν κανείς ότι είναι μια εύκολη υπόθεση, εάν έχεις βασική γνώση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Παλαιότερα για παράδειγμα που ο ανταγωνισμός ήταν χαμηλός (π.χ το 2004)  το google adwords  δεν απαιτούσε μεγάλα ποσά και με κλικ που κόστιζαν από 0.01 έως 0.05 ευρώ μπορούσε κάποιος να πληρώσει και να κάνει την διαφήμιση του.

Αυτό πλέον δεν ισχύει καθώς ο ανταγωνισμός έχει γίνει πολύ μεγάλος και όπως μπορείτε να φανταστείτε όλοι θέλουν να πληρώσουν για να είναι στην πρώτη θέση της google. Έτσι μπορεί κάποιος να έχει το πιο μεγάλο budget για διαφήμιση και στο τέλος να έχει μια μικρή απόδοση σε σχέση με τα κλικ ή ακόμα χειρότερα η απόδοση να είναι αρνητική ( να πληρώσει περισσότερα από το κέρδος του). Το θέμα στο google ads είναι να επιλεγούν οι κατάλληλες λέξεις κλειδιά που ο χρήστης που μας ενδιαφέρει θα έχει την αλληλεπίδραση που θέλουμε και αυτές να έχουν το μικρότερο δυνατό κόστος.

Παράδειγμα διαφημίσεων

Για να έχουμε ένα παράδειγμα που θα κάνει πιο ξεκάθαρα όλα τα παραπάνω ας χρησιμοποιήσουμε ένα e-shop που πουλάει γυναικεία παπούτσια. Αυτό που θα μπορούσε να κάνει κάποιος που δεν γνωρίζει από διαφημίσεις της google είναι να στοχεύσει στις λέξεις γυναικεία παπούτσια, ginekia papoytsia, papoutsia και παπούτσια χωρίς να δει πόσο κοστίζει το κάθε κλικ. Έτσι ναι με το e-shop θα έχει σίγουρα επισκέψεις αλλά αυτές το πιο πιθανόν είναι να μην μεταφράζονται σε πωλήσεις ή ας το πούμε καλύτερα ακόμα και εάν μεταφράζονται σε πωλήσεις να μην μεταφράζονται σε όσο το δυνατόν αποδοτικές πωλήσεις σε σχέση με την διαφήμιση που πληρώνουμε.

Σκεφτείτε τώρα αντί για τις παραπάνω λέξεις κλειδιά που θα έφερνε όλες τις γυναίκες που ψάχνουν παπούτσια και απλά θέλουν να χαζέψουν είτε είναι καλοκαίρι είτε χειμώνας, να κάναμε το χειμώνα διαφημίσεις για λέξεις κλειδιά όπως γυναικεία μποτάκια ή αγορά γυναικεία μπότες κτλ. και να κατευθυνόταν με μικρότερο ίσως κόστος ο χρήστης στην σελίδα με τις μπότες του καταστήματος. Έτσι είμαστε πιο ακριβής και εμείς στη διαφήμιση μας αλλά και θα γλιτώσουμε “άχρηστες” πληρωμές σε κλικ που απλά δεν θα είχαν αποτέλεσμα.

Το παραπάνω είναι ένα πάρα πολύ γενικό παράδειγμα αλλά πιστεύουμε ότι μπορείτε να καταλάβετε το γενικό νόημα.

Κείμενο Διαφήμισης

adwords text

Το κείμενο της διαφήμισης είναι εξίσου σημαντικό με τις λέξεις κλειδιά τις οποίες θα χρησιμοποιήσουμε. Πρέπει το κείμενο μας να είναι “catchy” και περιεκτικό. Πρέπει να κάνει τον χρήστη να πατήσει στον σύνδεσμό μας αλλά πρέπει να απευθύνεται στον χρήστη που θα μας δώσει αποτέλεσμα και όχι σε απλά οποιονδήποτε χρήστη που απλά θα μπει να χαζέψει στην ιστοσελίδα μας.

Ποιος βγαίνει πρώτος στο Google Ads

Η απάντηση είναι φυσικά όποιος πληρώσει τα περισσότερα, φυσικά όπως είπαμε και παραπάνω δεν σημαίνει ότι όποιος πληρώσει τα περισσότερα θα έχει και το μεγαλύτερο κέρδος, απλά θα είναι στην ψηλότερη θέση. Και εδώ έρχεται η ερώτηση αξίζει να πληρώσω σε ένα κλικ 2 3 ή ακόμα και 5 ευρώ; Και η απάντηση είναι ότι εξαρτάται την περίπτωση. Για παράδειγμα στην Αμερική υπάρχουν κλικ που πληρώνονται 50 ευρώ και αυτό γιατί υπάρχουν keywords όπως “give free your car” κτλ που μπορείς να μπεις στην σελίδα και να κάνεις απόσυρση το αυτοκίνητο σου. Έτσι πληρώνοντας 50 ευρώ διαφήμιση μπορείς να πάρεις ανταλλακτικά αξίας 1000 ευρώ δωρεάν!

Πως να κάνω διαφημίσεις στη Google

Το να κάνετε μόνοι σας διαφήμιση στη google  χρειάζεται εκπαίδευση και δοκιμές, χωρίς αυτά δεν γίνεται τίποτα.

Για εκπαίδευση μπορείτε να πάτε στην επίσημη εκπαίδευση της google είτε κάντε μια αναζήτηση στο google και πατήστε learn google adwords ή google adwords tutorials . Έτσι θα βρείτε πολλές πληροφορίες αλλά μην περιμένετε μέσα σε μια εβδομάδα να είστε ο expert , αυτό θα ήταν σαν να κάνετε 1 εβδομάδα αγγλικά και να θέλετε να μπορείτε και να γράψετε καλά, η εκπαίδευση απαιτεί χρόνο ή να αναθέσετε την δουλειά σε κάποιον επαγγελματία π.χ. την web-mate  🙂  έτσι ώστε να σας κάνει αυτή η εταιρεία την ανάλυση και γενικότερα την διαφήμιση στο google adwords . Εμείς στην web-mate αναλύουμε τα δεδομένα στο επίδοξο διαφημιζόμενο και του αναλύουμε ποιο θα είναι το κατάλληλο budget που μπορεί να έχει αποτέλεσμα.

google analytics

Εκτός από την εκπαίδευση όμως πρέπει να κάνουμε όπως είπαμε και δοκιμές. Στις δοκιμές μπορεί να μας βοηθήσει ένα εργαλείο πάλι της google όπως το analytics. Με αυτό μπορούμε εκτός από το να βλέπουμε πόσοι χρήστες μπήκαν στην ιστοσελίδα μας , να βλέπουμε και πόσοι χρήστες που μπήκαν στην ιστοσελίδα μας με το adwords μετατράπηκαν σε πελάτες.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;

Για το πόσο πρέπει να πληρώσει κάποιος δεν μπορεί κανένας να δώσει χωρίς δοκιμές μια μαγική απάντηση. Συνήθως σε μέτριου ανταγωνισμού λέξεις κλειδιά ποσό κάτω των 150 ευρώ τον μήνα είναι σαν να χάνεται τα χρήματα σας. Λέμε συνήθως αλλά υπάρχουν και εξαιρέσεις για παράδειγμα για μια μεταφορική εταιρεία που θέλει να κάνει adwords στην Λαμία με λέξεις κλειδιά όπως μεταφορές Λαμία ή μετακομίσεις Λαμία μπορούν τα 50 ευρώ το μήνα να είναι αρκετά και να αποφέρουν κέρδος 1000δων ευρώ. Όλα έχουν να κάνουν με τον ανταγωνισμό στις λέξεις κλειδιά και στο ποιες θα είναι αυτές.

Πώς η δημοπρασία λειτουργεί στο Google Ads;

Η δημοπρασία είναι ένας κεντρικός μηχανισμός του Google Ads. Είναι ενδιαφέρον να κατανοήσουμε πώς οι διαφημίσεις επιλέγονται και προβάλλονται με βάση αυτόν.

Πόσο κοστίζει η χρήση του Google Ads;

Οι διαφημιστές χρεώνονται με βάση διάφορα κριτήρια, όπως τον αριθμό των κλικ και τη σχέση της συνάφειας και ποιότητας διαφήμισης. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε το κόστος για να αξιολογήσουμε την αποδοτικότητα της διαφήμισης.

Ποιες είναι οι διάφορες μορφές διαφημίσεων που προσφέρει;

Το Google Ads προσφέρει μια πληθώρα τύπων διαφημίσεων, καθένας με τα δικά του χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα. Ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησής σας, μπορείτε να επιλέξετε από τους παρακάτω τύπους:

  • Διαφημίσεις Αναζήτησης (Search Ads)
  • Διαφημίσεις Εμφάνισης (Display Ads)
  • Διαφημίσεις Βίντεο (Video Ads)
  • Διαφημίσεις Εφαρμογών (App Ads)
  • Διαφημίσεις Εμπορικών Προϊόντων (Shopping Ads)
  • Διαφημίσεις Τοπικής Εμβέλειας (Local Ads)
  • Διαφημίσεις Επανεμφάνισης (Remarketing Ads)
  • Performance max διαφημίσεις

Διαφημίσεις Αναζήτησης (Search Ads)

Αυτές είναι οι πιο βασικές διαφημίσεις που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Συνήθως περιλαμβάνουν κείμενο και έναν σύνδεσμο στην ιστοσελίδα σας.

Διαφημίσεις Εμφάνισης (Display Ads)

Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται σε ιστοσελίδες και εφαρμογές που είναι μέλη του Δικτύου Εμφάνισης της Google. Μπορεί να περιλαμβάνουν εικόνες, βίντεο ή ακόμη και ανιμές.

Διαφημίσεις Βίντεο (Video Ads)

Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται στο YouTube και σε άλλες πλατφόρμες βίντεο. Μπορεί να είναι σύντομα βίντεο που παίζουν πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά από άλλα βίντεο.

Διαφημίσεις Εφαρμογών (App Ads)

Αυτές οι διαφημίσεις στοχεύουν στην προώθηση εφαρμογών και μπορούν να εμφανιστούν σε διάφορες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένου του Google Play.

Διαφημίσεις Εμπορικών Προϊόντων (Shopping Ads)

Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης και περιλαμβάνουν φωτογραφίες, τιμές και άλλες πληροφορίες για τα προϊόντα που προωθούνται.

Διαφημίσεις Τοπικής Εμβέλειας (Local Ads)

Αυτές οι διαφημίσεις είναι σχεδιασμένες για να προωθούν τοπικές επιχειρήσεις και συχνά εμφανίζονται στους χάρτες της Google.

Διαφημίσεις Επανεμφάνισης (Remarketing Ads)

Αυτές οι διαφημίσεις στοχεύουν χρήστες που έχουν επισκεφτεί ήδη την ιστοσελίδα σας, προσφέροντας τους προσαρμοσμένο περιεχόμενο.

Performance max διαφημίσεις

Οι διαφημίσεις Performance Max είναι ένας νέος τύπος καμπάνιας που επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να έχουν πρόσβαση σε όλο το απόθεμα των Google Ads από μία μόνο καμπάνια. Σχεδιάστηκαν για να συμπληρώνουν τις καμπάνιες αναζήτησης που βασίζονται σε λέξεις-κλειδιά, βοηθώντας σας να βρείτε περισσότερους πελάτες που μετατρέπονται σε όλα τα κανάλια της Google, όπως YouTube, Display, Search, Discover, Gmail και Maps.

Κάθε τύπος διαφήμισης έχει τα δικά του πλεονεκτήματα και μπορεί να είναι πιο ή λιγότερο αποτελεσματικός ανάλογα με τους στόχους της επιχείρησής σας.

Πως να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό

Πόσο κοστίζουν τα adwords;

Πάμε να κυριαρχήσουμε στις διαφημίσεις της Google!

Όχι ακριβώς. Πρέπει πάντα να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι με το adwords ασχολούνται εταιρείες όπως η coca cola, η Nike κ.α.  και διαθέτουν τεράστια ποσά για την διαφήμιση τους στο google έτσι εάν πάμε να συναγωνιστούμε αυτούς τους κολοσσούς το πιο πιθανόν είναι να αποτύχουμε. Αυτό που θα μπορούσαμε όμως να κάνουμε είναι να κάνουμε όπως προείπαμε μια έξυπνη google adwords campaign που με το μικρότερο κόστος να έχουμε το μεγαλύτερο κέρδος. Η παραπάνω διαπίστωση όμως δείχνει και το πόσο σημαντικό εργαλείο είναι το adwords και το πως η σωστή χρήση του μπορεί να έχει τρομερά αποτελέσματα.

Εάν θέλετε κάποιον ειδικό στο adwords επικοινωνήστε μέσω email στο info@web-mate.gr για να μπορέσουμε να κάνουμε μια ανάλυση και να αναλάβουμε κάποια adword campaign σας.

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

Δωρεάν EBOOK από τη Web-Mate για το Τοπικό Μάρκετινγκ