Η φροντίδα του e-shop σας και μιας ορχιδέας

orxidees & eshop

Στον χώρο της web-mate έχουμε 3 ορχιδέες τις οποίες περιποιούμαστε καθημερινά έτσι ώστε να μην μαραθούν. Κοιτώντας τις ορχιδέες καταλάβαμε ότι δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα φροντίδας όσον αφορά και την φροντίδα ενός e-shop.

Η συντήρηση του e-shop και η φροντίδα της ορχιδέας

συντήρηση e-shop

Οι ορχιδέες πρέπει να ποτίζονται πολύ συχνά (τουλάχιστον 1-2 φορές την εβδομάδα τους χειμερινούς μήνες & 2-3 τους καλοκαιρινούς). Το ίδιο πρέπει να γίνεται και με το e-shop σας. Φυσικά δεν πρέπει να το ποτίζεται αλλά να το φροντίζεται και όχι μόνο 1-2 φορές την εβδομάδα αλλά κάθε ημέρα.

Με τον όρο φροντίζεται δεν μιλάμε μόνο για την συντήρηση του e-shop σαν e-shop (διαχείριση και πρόσθεση εμπορεύματος) αλλά και γενικότερα για το οικοσύστημα του. Το οικοσύστημα περιλαμβάνει από τις διαφημίσεις σας στα social networks και search networks ως την συγγραφή άρθρων και posts στα social media.

Καθημερινά θα πρέπει να φροντίζεται το e-shop σας έτσι ώστε αυτή η φροντίδα να μετουσιώνεται σε αποτέλεσμα. Το τελικό αποτέλεσμα που επιδιώκουμε σε κάθε e-shop είναι οι πωλήσεις , αλλά μπορεί να είναι και κάποιο είδους άλλο lead όπως η εγγραφή σε ένα newsletter.

Η τοποθεσία παίζει μεγάλο ρόλο!

Αρχικά μας είχανε πει ότι οι ορχιδέες είναι φυτά τα οποία είναι εσωτερικού χώρου. Αυτό που κάναμε ήταν να της τοποθετήσουμε σε ένα τραπέζι και να κάνουνε πιο όμορφο τον χώρο μας. Μετά από λίγο καιρό όμως οι ορχιδέες ενώ τις ποτίζαμε μαράθηκαν και δεν έβγαζαν πλέον άνθη. Προσπαθούσαμε να κάνουμε τα πάντα για να τις “αναστήσουμε” αλλά δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι.

Αυτό που έκανε τελικά τη διαφορά είναι ότι παρά το γεγονός ότι η ορχιδέα είναι φυτό εσωτερικού χώρου χρειάζεται και να την βλέπει ο ήλιος έτσι ώστε να φωτοσυνθέτει. Το σωστό σημείο έκανε την διαφορά και οι ορχιδέες μας σιγά σιγά αποκτήσαν νέα άνθη.

Το να βρούμε το ιδανικό σημείο έτσι ώστε οι ορχιδέες μας να ομορφαίνουν τον χώρο μας αλλά και να έχουν άνθη ήταν μια χρονοβόρα διαδικασία που τελικά όμως μας δίνει το καλύτερο αποτέλεσμα.

Σωστή τοποθέτηση του e-shop σας και πως οδηγεί στην επιτυχία

Θα μας πείτε και τι σχέση έχει αυτό με το δικό μου e-shop; Η απάντηση είναι μεγάλη και φοβερή!

To ηλεκτρονικό σας κατάστημα θα πρέπει να είναι “τοποθετημένο” στο σωστό σημείο έτσι ώστε να ανθήσει.

Με τον όρο τοποθετημένο εννοούμε ότι θα πρέπει να μπορούν να το βρίσκουν οι πιθανοί πελάτες σας αυτό και τα προϊόντα του σε αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης.

Το πιο απλό που μπορεί να γίνει στο e-shop σας είναι η τοποθέτηση των προϊόντων του e-shop σας στο google merchant center και έτσι να έχετε δωρεάν μια πηγή χρηστών.

Ακόμα θα πρέπει οι πελάτες που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από εσάς να βλέπουν τις διαφημίσεις σας πιο συχνά μπροστά τους . Για παράδειγμα ένας γονιός με μικρό παιδί είναι χρήσιμο για το e-shop σας εφόσον έχετε παιδικά παπούτσια να βλέπει τις διαφημίσεις σας, αλλά δεν είναι χρήσιμο να τις βλέπει ένας παππούς (που πιο δύσκολα θα αγοράσει παπούτσια για το εγγόνι του).

Ποιο είναι το κοινό σας για να γίνει σωστά η τοποθέτηση των διαφημίσεων;

κοινό διαφήμισης e-shop

Όταν ξεκινάμε διαφημίσεις με κάποιον πελάτη που έχει φυσικό κατάστημα, του κάνουμε την ερώτηση ποιος είναι ο πιο συνηθισμένος πελάτης του;

Κατά 99% η απάντηση είναι ότι όλοι είναι πιθανοί πελάτες του φυσικού καταστήματος. Αυτό δεν ισχύει όμως, καθώς αυτό που ζητάμε είναι όχι τον κάθε πιθανό πελάτη αλλά αυτόν που υπάρχει πιο μεγάλη πιθανότητα να αγοράσει από το e-shop μας.

Ένα παράδειγμα με αρώματα

Για παράδειγμα σε ένα μαγαζί με αρώματα είναι πιο πιθανόν να αγοράσει κάποια γυναίκα, η οποία δείχνει ενδιαφέρον για την περιποίηση της και γενικότερα για τα καλλυντικά. Επίσης είναι πιο πιθανόν αυτή η γυναίκα να μην ξεπερνάει τα 55 έτη.

Έπειτα εάν μιλάμε για χύμα αρώματα ίσως θα έπρεπε να κάνουμε μια δοκιμή με κοινό το οποίο δεν του αρέσουν οι ακριβές μάρκες όπως Armani κτλ. Θα μου πείτε δεν υπάρχει περίπτωση να αγοράσει κάποιο χύμα άρωμα από το e-shop μας και κάποιος που του αρέσουν τα ακριβά Brands;

Φυσικά και υπάρχει αλλά εάν δαπανούμε για τη διαφήμιση μας 10 ευρώ παραπάνω ανά πώληση τότε φυσικά πρέπει να τους αποκλείσουμε!

Δεν πρέπει να φοβόμαστε να κόψουμε ένα κλαδί στην ορχιδέα μας

Κάποια στιγμή σε μια ορχιδέα μας μαράθηκε το κλαδί της. Ψάξαμε και διαβάσαμε ότι πρέπει να το κόψουμε έτσι ώστε να δυναμώσει όλο το φυτό και να έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα για αυτή. Αυτό και κάναμε και τελικά νέα κλαδιά με νέα άνθη δημιουργήθηκαν!

Το ίδιο πράγμα πρέπει να γίνει και στο e-shop σας. Εάν κάτι στο e-shop σας δεν πάει καλά πρέπει να το αλλάξετε. Εάν μια κατηγορία προϊόντων δεν δουλεύει στο e-shop σας δεν χρειάζεται να υπάρχει απλά για να υπάρχει. Εάν ένα feature του e-shop σας δημιουργεί πρόβλημα τότε πρέπει να αλλαχτεί ή ακόμα και να καταργηθεί ακόμα και εάν θεωρείτε ότι είναι πολύ σημαντικό για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Με το παραπάνω άρθρο προσπαθούμε να σας δώσουμε να καταλάβετε ότι δεν είναι κάτι απλό η δημιουργία αλλά και γενικότερο η λειτουργία ενός eshop. Στη web-mate εκτός από τη σωστή κατασκευή του e-shop σας θα σας δώσουμε και κατευθυντήριες γραμμές αλλά και λύσεις για την λειτουργία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.