fbpx

Έξυπνη Διαφήμιση στα social media και πως θα γίνει σωστά

έξυπνη και σωστή διαφήμιση

Τα τελευταία χρόνια όλοι έχουν δημιουργήσει e-shop, και κάνουν διαφήμιση στα social media για να φέρουν νέους πελάτες – επισκέπτες σε αυτά. Άλλες φορές η διαφήμιση που κάνουν είναι σωστή άλλες φορές είναι λάθος, αλλά πως μπορεί να κριθεί η διαφήμιση;

Το μοναδικό μέτρο που μπορεί να κρίνει μια διαφήμιση στα social media αλλά και γενικότερα μια οποιαδήποτε διαφήμιση είναι η επίτευξη ή όχι τον στόχων αυτής.

Στο κόσμο του διαδικτύου τα πάντα είναι μετρήσιμα και μπορούμε να αντιληφθούμε σχετικά γρήγορα και με μεγάλη ακρίβεια εάν μια διαφήμιση πετυχαίνει ή όχι τους στόχους της.

ΠΟΙΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ;

Για να εξετάσουμε εάν μια διαφήμιση ή όχι επιτυγχάνει τον στόχο της πρέπει να το κάνουμε με βάση το είδος της. Τα είδη των διαφημίσεων χωρίζονται σε κάποιες κύριες κατηγορίες και αυτές είναι:

  • Αναγνωρισιμότητας
  • Κίνησης
  • Πωλήσεων

Τα παραπάνω είδη διαφημίσεων φυσικά έχουν και υποκατηγορίες και πάει λέγοντας. Με λίγα λόγια μια διαφήμιση αναγνωρισιμότητας θα μπορούσε να είναι μια διαφήμιση για να μάθουν το νέο μας ηλεκτρονικό κατάστημα ή ότι ανοίξαμε μαγαζί σε μια νέα τοποθεσία. Από την άλλη πλευρά μια διαφήμιση κίνησης θα μπορούσε να είναι διαφήμιση έτσι ώστε να έρθουν περισσότεροι χρήστες στη σελίδα μας (είτε αυτή είναι στο facebook ή κάποια ιστοσελίδα) . Τέλος φυσικά οι διαφημίσεις πωλήσεων είναι για μετατροπές (όπως για παράδειγμα πωλήσεις).

Πως κρίνουμε την επιτυχία μιας διαφήμισης

Σε κάθε μια από τις παρακάτω κατηγορίες είναι άλλο το μέτρο με το οποίο κρίνουμε αν μια διαφήμιση είναι επιτυχημένη . Για παράδειγμα στην πρώτη κατηγορία μας ενδιαφέρει να δούνε όσοι περισσότεροι μπορούν τη διαφήμιση μας ενώ στη δεύτερη κατηγορία να μπούνε όσοι περισσότεροι μπορούνε στο site μας.

Θέλω η web-mate να αναλάβει την διαφήμιση του site μου!

Πότε να κάνουμε την κάθε διαφήμιση

Για να υπάρχει επιτυχία στη διαφήμιση μας θα πρέπει αυτή να γίνεται ανάλογα την περίσταση και ανάλογα την θέση που βρίσκεται το προϊόν ή η επιχείρηση μας γενικότερα.

Εάν σε ένα νέο προϊόν κάνουμε διαφημίσεις πώλησης τότε αυτές είναι σίγουρο ότι θα είναι αποτυχημένες. Το ίδιο και σε ένα e-shop εάν τρέξουμε διαφημίσεις πώλησης πρώτου τρέξουμε διαφημίσεις αναγνωρισιμότητας και κίνησης τότε τα αποτελέσματα θα είναι πολύ μικρά.

Στον κόσμο του e-commerce και γενικότερα του διαδικτύου η υπομονή είναι αρετή και οι πωλήσεις και η αναγνωρισιμότητα δεν έρχονται από την μια μέρα στην άλλη εκτός φυσικά και εάν μιλάμε για ήδη established brands.

Πως πρέπει να είναι η επιτυχημένη και σωστή διαφήμιση

Σε μια διαφήμιση υπάρχουν πολλοί παράγοντες που παίζουν ρόλο έτσι ώστε τελικά αυτή να πετύχει το σκοπό της.

Δημιουργικό διαφήμισης

Ο πρώτος κανόνας που έχει να κάνει με το δημιουργικό της διαφήμισης είναι ότι αυτό θα πρέπει να είναι υψηλής αισθητικής / ποιότητας και όσο το δυνατόν ευφάνταστο.

Δίνοντας υψηλή ποιότητα στο δημιουργικό σας (εικόνα ή βίντεο) δίνεται τη αίσθηση ότι αυτό που θα δούμε πατώντας επάνω στη διαφήμιση θα είναι υψηλής ποιότητας (είτε είναι περιεχόμενο είτε είναι προϊόν εφόσον πρόκειται για διαφήμιση ηλεκτρονικού καταστήματος). Εφόσον πρόκειται για διαφήμιση αλληλεπίδρασης (π.χ. στο facebook ή το instagram) τότε με ένα όμορφο δημιουργικό θα αυξηθούν κατά κόρων η αλληλεπιδράσεις.

Πολύ σημαντικό στον τομέα του δημιουργικού είναι αυτό να συμπίπτει / ταιριάζει με το κοινό σας. Δηλαδή εάν έχουμε μια διαφήμιση που απευθύνεται σε μεγαλύτερες ηλικίες και γυναίκες δεν πρέπει να βάλουμε ένα νεαρό κορίτσι , πόσο μάλλον νεαρό αγόρι στο δημιουργικό της διαφήμισης μας.

Δείτε μερικές πραγματικά όμορφες αλλά και έξυπνες διαφημίσεις με τα σωστά χρώματα ανάλογα με το ηλικιακό κοινό που απευθύνονται κυρίως.

Δημιουργικές διαφημίσεις
Θέλω η web-mate να αναλάβει την διαφήμιση του site μου!

Λεκτικό της διαφήμισης

Το κείμενο των διαφημίσεων μας πρέπει να περνάει το μήνυμα που θέλουμε, να είναι έξυπνο, μικρό σε μήκος , να παρέχει όλη την πληροφορία που θέλουμε και να δημιουργεί κάποιο συναίσθημα ή ανάγκη στον χρήστη (για παράδειγμα θα μπορούσε να δημιουργεί το αίσθημα του κατεπείγον ή το συναίσθημα της αγάπης.).

Στο λεκτικό κείμενο της διαφήμισης είναι πάρα πολύ σημαντικό οι πρώτες λέξεις να “κρατήσουν” τον “πελάτη” και να του κάνουν εντύπωση, έτσι ώστε να συνεχίσει και να διαβάσει όλο το μήνυμα μας.

Παρακάτω δείτε ένα πάρα πολύ δυνατό λεκτικό της WWF

λεκτικό διαφήμισης

Το κοινό της διαφήμισης

Αναφερθήκαμε και παραπάνω στο κοινό μας και ότι πρέπει το μήνυμα μας αλλά και το δημιουργικό μας να απευθύνονται στο κοινό μας με το σωστό τρόπο.

Ποια τα είδη του κοινού μιας διαφήμισης

Καταρχάς θα πρέπει να καταλάβουμε ότι υπάρχουν κυρίως 3 είδη κοινού.
Cold. Το κοινό που βλέπει πρώτη φορά τη διαφήμιση μας
Warm. Το κοινό που έχει μπει μια φορά στη σελίδα μας και ίσως έχει πατήσει προσθήκη στο καλάθι δηλαδή γενικά ενδιαφέρεται για το προϊόν μας ή την υπηρεσία μας.
Hot Το κοινό που έχει λάβει ή έχει αγοράσει ήδη κάτι από εμάς.

Ποια διαφήμιση πρέπει να κάνουμε ανά κατηγορία κοινού.

Στο cold κοινό καλό θα ήταν να κάνουμε μια διαφήμιση αλληλεπίδρασης ή κίνησης στον ιστότοπο μας. Στο warm κοινό θα μπορούσαμε να κάνουμε διαφημίσείς πώλησης μέσα από τα social media και το google ads. Στο hot κοινό θα μπορούσαμε να κάναμε διαφημίσεις μέσω email marketing ή στοχευμένες διαφημίσεις με κάποια mailing list καθώς ήδη μας γνωρίζουν.

Με αυτό τον τρόπο καταλαβαίνουμε ότι θα πρέπει να δημιουργούμε ένα είδους ταξίδι για να δημιουργήσουμε την ανάγκη στον υποψήφιο πελάτη του e-shop μας. Αυτό το ταξίδι είναι το λεγόμενο Funnel . Η παρακάτω εικόνα παρουσιάζει ένα funnel και τι επηρεάζει κάθε κομμάτι του και τι πρέπει να προσέχουμε σε κάθε κομμάτι του.

Funnel σε social media

ΛΥΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Το πιο σημαντικό σε οποιαδήποτε διαφήμιση είναι να δίνουμε λύση σε ένα πρόβλημα. Εφόσον μιλάμε για βίντεο θα μπορούσαμε να αναδείξουμε το πρόβλημα και έπειτα να δώσουμε τη λύση.

Σε μια δομημένη σειρά διαφημίσεων θα μπορούσαμε να αναδεικνύουμε κάποιο πρόβλημα του κοινού μας και έπειτα με το προϊόν ή την υπηρεσία μας να δίνουμε τη λύση.

Θέλω η web-mate να αναλάβει την διαφήμιση του site μου!

Κάντε τεστ και κάντε την πιο σωστή διαφήμιση

Για να δημιουργήσουμε την πιο σωστή και έξυπνη διαφήμιση θα πρέπει να έχουμε δεδομένο και όχι υποθέσεις. Για να λάβουμε δεδομένα και να μην κάνουμε υποθέσεις θα πρέπει να κάνουμε test και να συγκρίνουμε τα κοινά, τα δημιουργικά αλλά και φυσικά το λεκτικό της διαφήμισης μας.

Όποια αποδίδει καλύτερα ανεξαρτήτως από το εάν αρέσει σε εμάς ή όχι είναι ο νικητής! Το αποτέλεσμα θα μας δώσει τη νικήτρια διαφήμιση και όχι οι υποθέσεις. Στη διαφήμιση η οποία έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα θα αυξήσουμε και θα μεγιστοποιήσουμε το budget.

Όλα τα test θα πρέπει να γίνονται σε όλες τις διαφημίσεις με το ίδιο budget και το ίδιο χρονικό διάστημα και χρόνο για να έχουμε αμερόληπτο και σωστό αποτέλεσμα. Τέλος το χρονικό διάστημα θα πρέπει να είναι αρκετό για να έχουμε σωστά αποτελέσματα.

Το πιο σημαντικό σε όλα τα παραπάνω είναι οι διαφημίσεις σας να ακολουθούν ένα γενικότερο στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ και προώθησης της επιχείρησης σας.

Είμαστε δίπλα σας για να δημιουργήσουμε έξυπνες και σωστές διαφημίσεις

Στη web-mate είμαστε δίπλα σας για να δημιουργήσουμε έξυπνες και σωστές διαφημίσεις ανάλογα με το brand σας. Αναλαμβάνουμε όχι μόνο την δημιουργία των διαφημίσεων σας αλλά και την διαχείριση των social media έτσι ώστε το μήνυμα σας να είναι ομοιογενές και δυνατό. Δείτε περισσότερα στη σελίδα των social media της Web-Mate

Δημοσιεύθηκε στις 22 Νοεμβρίου, 2020 σε Social media Διαφήμιση, Facebook Διαφήμιση, instagram διαφήμιση

Back to Top