Η κατασκευή μιας φθηνής ιστοσελίδας ή ενός φθηνού e-shop είναι σίγουρο ότι θα σας οδηγήσει στην αποτυχία. Φυσικά η κατασκευή ενός ακριβού e-shop δεν θα σας οδηγήσει στην επιτυχία αλλά μέσα από το άρθρο μας θα καταλάβετε γιατί θα αποτύχετε παταγωδώς με ένα φθηνό ηλεκτρονικό κατάστημα. Δεν θα μπούμε καν στη διαδικασία να σας πούμε το κλασικό μεν σωστό αρκετές φορές πλέον “ότι πληρώνεις παίρνεις” !
Πόσο κοστίζει ένα φθηνό e-shop ή ιστοσελίδα
Πάντα μιλάμε με νούμερα και δεν μιλάμε με αοριστίες γι’ αυτό αμέσως θα μιλήσουμε με νούμερα. Κατά την άποψη μας οποιοδήποτε ποσό κάτω τον 800 ευρώ (συν ΦΠΑ μιλάμε πάντα και για οποιαδήποτε τιμή μιλήσουμε από εδώ και πέρα) είναι φθηνό e-shop. Ακόμη τιμή κάτω των 600 ευρώ για κατασκευή ιστοσελίδας είναι επίσης μικρή. Φυσικά πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις:
Εξαιρέσεις χαμηλού κόστους κατασκευής
- Κατασκευή ιστοσελίδας – eshop από συγγενικό μας πρόσωπο
- Κατασκευή ιστοσελίδας -eshop από φίλο (που κατέχει πάντα τις γνώσεις)
- Κατασκευή ιστοσελίδας – eshop σε τέτοια τιμή από νέο επαγγελματία που γνωρίζει αλλά θέλει να φτιάξει το portfolio του (φυσικά εδώ θα μάθει επάνω στο e-shop σας).
Δεν υπάρχουν άλλες περιπτώσεις κατά την προσωπική μας άποψη που να δικαιολογούν την χαμηλή τιμή σε ιστοσελίδα ή e-shop έτσι ώστε το αποτέλεσμα που θα λάβετε να είναι το σωστό.
Ποια είναι η σωστή τιμή μιας ιστοσελίδας;
Οι ιστοσελίδες δεν είναι πορτοκάλια έτσι ώστε να πούμε ότι 1 κιλό κοστίζει περίπου 1 ευρώ . Ακόμα και τα ποσά που αναφέρουμε παραπάνω π.χ. τα 600 ευρώ για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας , μπορεί να είναι πολλά εάν την έφτιαξε κάποιος που δεν γνωρίζει τι κάνει ή εάν δεν έχει σχέδιο.
Ακόμα και τα 300 ευρώ μπορεί να είναι πολλά εάν κατασκευάσει κάποιος ένα site το οποίο δεν κάνει σωστά αυτό για το οποίο προορίζεται. Όλα τα site δεν προορίζονται για να φέρνουν πελάτες στην επιχείρηση. Κάποια μπορεί να έχουν απλά πληροφοριακό χαρακτήρα, για παράδειγμα εάν κάποιος ψάξει για εμάς στο internet να μπορεί να μας βρει.
Ακόμη το ποσό που αναφέραμε παραπάνω δεν νοείται για custom κώδικα ή για e-shop – ιστοσελίδα πολύ υψηλών απαιτήσεων. Εάν χρειάζεστε custom κώδικα ή όχι μπορείτε να το διαβάσετε σε άλλο άρθρο μας. Το ποσό που αναφέραμε νοείται για κάποιον που αρχικά θα ήθελε να μπει στο ecommerce χωρίς πολύ μεγάλες απαιτήσεις και σταδιακά να προσθέσει budget στη λύση.
Ακόμα και με την κατασκευή ιστοσελίδας μέσω template (δηλαδή την πιο φθηνή λύση) θα πρέπει να γνωρίζει ο κατασκευαστής πιο να επιλέξει και να μην διαλέξει στην τύχη.
Πολλοί συνάδελφοι μπορούν να πουν ότι και τα 3000 ευρώ για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας είναι λίγα αλλά και εδώ θα πούμε τα πάντα εξαρτώνται από τις απαιτήσεις του πελάτη και το project που θέλουμε να επιτύχουμε και τον ανταγωνισμό. Για να γίνουμε πολύ πιο συγκεκριμένοι, μια ιστοσελίδα για κάποιον σύλλογο που θα πραγματεύεται τα του συλλόγου και θα μπουν μέσα σε αυτή κυρίως μόνο μέλη του συλλόγου δεν υπάρχει λόγος να κοστίζει πάνω από 700 ευρώ. (ανάλογα φυσικά με τις λειτουργίες της πάντα).
Τι κακό κάνει μια λάθος κατασκευή ιστοσελίδας;
Μια πρόχειρη ή κακή δουλειά στην ιστοσελίδα ή το e-shop σας δημιουργεί τα παρακάτω προβλήματα
- Οι πελάτες δεν θα αγοράσουν από ένα e-shop για αρκετό χρονικό διάστημα εάν είναι λάθος κατασκευασμένο και δεν λειτουργεί καθώς χάνουν την εμπιστοσύνη
- Υπάρχοντες πελάτες που θα επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας θα σχηματίσουν κακή εντύπωση για την επιχείρηση σας
- Θα χάσετε νέους πελάτες δηλαδή ροή χρήματος που θα πάνε σε άλλη επιχείρηση και θα βοηθήσει τον ανταγωνιστή σας να αναπτυχθεί.
- Το κυριότερο είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης που δημιουργείται και έπειτα είναι πολύ πιο δύσκολο να ανακτηθεί.
Γι’ αυτό θα πρέπει η κατασκευή της ιστοσελίδας ή του e-shop σας να εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλάνο στρατηγικής του Branding της επιχείρησης σας για ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης και της αναγνωρισιμότητας αυτής.
Πως είναι σωστά κατασκευασμένη μια ιστοσελίδα ή ένα e-shop;
Για να έχουμε μια σωστή κατασκευή της ιστοσελίδας ή του e-shop μας πρέπει να συμβαίνουν τα παρακάτω:
- Να έχει καλή ταχύτητα τόσο σε σταθερούς υπολογιστές όσο και σε mobile
- Να έχει όμορφο design (όχι περίπλοκο) και ευχάριστο
- Να μην κουράζει τον χρήστη δηλαδή να υπάρχει σωστό User Experience
- Να έχει τα βασικά του on page seo (προώθηση ιστοσελίδας)
- Να παρέχει όλες τις πληροφορίες που πρέπει σύμφωνα με το λόγο που κατασκευάστηκε
Όλα αυτά δεν είναι υποκειμενικά αλλά πρακτικά και μετρώνται. Για παράδειγμα υπάρχουν εργαλεία μέτρησης της ταχύτητας της ιστοσελίδας σας . Υπάρχουν κανόνες έτσι ώστε να τηρείται το σωστό User Experience. Ακόμα και στο Design θα μπορούσατε πάρα πολύ απλά να δείξετε τη σελίδα σας σε 40 άτομα και να σας που με ένα ναι ή όχι εάν τους αρέσει. (πάντα όλοι θα βρίσκουν ψεγάδια).
Γιατί όμως σίγουρα μια φθηνή ιστοσελίδα θα φέρει αποτυχία;
Καθημερινά λαμβάνουμε mails από ανθρώπους που έχουν κάνει την ιστοσελίδα τους ή το e-shop τους με 300 -500 ευρώ ή ακόμα και μόνοι τους και μας ζητούν διαφήμιση social media, διαφήμιση google ads ή βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης .
Μόλις τους ενημερώνουμε για το κόστος της διαφήμισης ( το δικό μας αλλά και το minimum budget που πρέπει να διαθέσουν) δεν λαμβάνουμε κατά 80% απάντηση.
Αυτό γίνεται γιατί όταν έχεις δώσει 500 ευρώ για να φτιάξεις ένα e-shop δεν είσαι έτοιμος να μπεις στη θέση να δώσεις συνολικά 500-700 το μήνα για διαφήμιση (σίγουρα είναι και λίγα για ανταγωνιστικούς κλάδους). Δεν είσαι έτοιμος να πληρώσεις 2000-3000 ευρώ για υπηρεσίες seo. Δεν είσαι έτοιμος να πληρώσεις 400 ευρώ για να γίνει πιο γρήγορη η ιστοσελίδα σου (ανάλογα και το πως έχει κατασκευαστεί εάν γίνεται πιο γρήγορη). Δεν είσαι έτοιμος να πληρώσεις κάποιον να διαχειριστή τα social media σου.
Και όλα τα παραπάνω πρέπει να γίνουν εάν θες να έχεις ελπίδα να πετύχεις στο internet. Γιατί όλοι εστιάζουμε ότι πλέον θα απευθυνόμαστε σε ένα πολύ μεγάλο κοινό (είτε όλη την Ελλάδα είτε όλο τον Πλανήτη) , αλλά δεν εστιάζουμε ότι πλέον ο ανταγωνισμός μας δεν θα είναι το απέναντι μαγαζί αλλά όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις .
Δεν υπάρχει τρόπος χωρίς χρήματα να πετύχω;
Φυσικά και δεν μπορεί κάποιος να ανταγωνιστεί τους κολοσσούς κάθε κλάδου στο διαφημιστικό budget. Αλλά μπορεί με έξυπνη στόχευση διαφήμισης, έξυπνα διαφημιστικά και γενικότερη σωστή στρατηγική να πετύχει. Φυσικά δεν μιλάμε για μηδαμινό budget μιλάμε για πιο μικρό . Εάν θέλουμε μηδαμινό θα πρέπει να κατέχει ο ιδιοκτήτης του e-shop την γνώση και να διαθέσει και χρόνο. Οπότε είτε θα διατεθεί περισσότερος χρόνος (αρκεί να υπάρχει η γνώση και η στρατηγική) είτε περισσότερο χρήμα.
Ο κατασκευαστής των φθηνών διαδικτυακών λύσεων
Εάν εξαιρέσουμε ότι κάποιος που δίνει φθηνές λύσεις, δεν σέβεται τον εαυτό του και τη δουλειά του, καθώς δεν μετράται μόνο ο χρόνος που κατασκευάζεις κάτι αλλά και το πόσο χρόνο διέθεσε για να μάθει να το κάνει, δεν σέβεται και τον πελάτη του καθώς κατά 99% θα του παραδώσει κάτι χαμηλών προδιαγραφών.
Για να το πούμε πιο απλοϊκά . Έναν γιατρό δεν τον πληρώνουμε για τις ώρες που κάνει μια εγχείρηση αλλά για τα χρόνια που εξειδικεύτηκε να κάνει την εγχείριση. Το ίδιο συμβαίνει και στην κατασκευή ιστοσελίδων.
Ακόμη προφανώς ο κατασκευαστής δεν γνωρίζει τι χρειάζεται για να γίνει μια σωστή δουλειά , καθώς ακόμα και όταν μιλάμε για wordpress ιστοσελίδες, υπάρχουν βασικά εργαλεία που είναι επί πληρωμή.
Τέλος ο κατασκευαστής αυτών των λύσεων δεν θα μπορέσει σε καμία περίπτωση να σου δώσει λύση σε κάποιο πρόβλημα που θα έχεις ή σε κάποια απαίτηση σε περίπτωση ανάπτυξης της δουλειάς σου (που δεν θα βασίζεται στη σωστή κατασκευή αλλά ίσως σε δικές σου προσωπικές προωθητικές ενέργειες).
Να πληρώνουμε δηλαδή ακριβά για τις ιστοσελίδες e-shop;
Δεν θα πούμε ποτέ να πληρώνεται ακριβά για μια ιστοσελίδα ή ένα e-shop αλλά να κοιτάτε τι σας προσφέρετε (για παράδειγμα δεν μπορεί παραμετροποίηση ενός template να κοστίζει 4000 ευρώ). Μπορεί ένα e-shop να αξίζει να κοστίζει 10000 και παραπάνω ευρώ εάν για παράδειγμα γίνει σύνδεση με κάποιο erp ή εάν σας περάσουν όλα τα προϊόντα και σας κάνουν μια φωτογράφιση αλλά είναι υπερβολικά για απλά την κατασκευή ενός απλού e-shop. Φυσικά ελεύθερη αγορά έχουμε και ο καθένας ορίζει αλλά και επιλέγει την τιμή που θέλει.
Ο λόγος της σίγουρης αποτυχίας
Ο ανταγωνισμός είναι πλέον μεγάλος και όπως σε κάθε δουλειά ο επαγγελματίας που θα σας κάνει σωστά τη δουλειά θέλει να πληρωθεί. Το ίδιο συμβαίνει και στο τομέα της διαφήμισης και της κατασκευής μια ιστοσελίδας, όπου αυτοί που γνωρίζουν το πως να κατασκευάσουν κάτι και να το διαφημίσουν είναι πιο ακριβοί από αυτούς που δεν κατέχουν την γνώση ή ξεκινούν τώρα.
Για να σας το δώσουμε με ένα παράδειγμα ακόμα πιο απλό. Θα τρέξετε σε έναν αγώνα ταχύτητας , εάν κάποιος τρέχει με μια Ferrari (δηλαδή κάνει σωστή διαφήμιση με μεγάλο budget, και έχει σωστά κατασκευασμένο eshop) και εσείς πάτε με ένα Fiat Punto (λάθος κατασκευασμένο e-shop , και πολύ μικρό budget διαφήμισης) τότε οι πιθανότητες δεν είναι υπέρ σας (πάντα μπορεί να συμβούν αναπάντεχα πράγματα αλλά 9/10 φορές θα κερδίσει η Ferrari).
Το ίδιο θα συμβεί και εάν προχωρήσετε στην κατασκευή ενός φθηνού e-shop ή ιστοσελίδας κατά πάσα πιθανότητα θα αποτύχετε γιατί δεν έχετε πάρει πραγματικά την απόφαση να επενδύσετε σε ένα πολύ ανταγωνιστικό κλάδο.
Αφήστε ένα σχόλιο