Στις μέρες μας ο ανταγωνισμός στο διαδίκτυο έχει γίνει πολύ μεγάλος και όλοι ψάχνουν την καλύτερη και πιο αποδοτική διαφήμιση έτσι ώστε να προσελκύσουν πελάτες.
Φυσικά όταν μιλάμε για διαφήμιση το internet μιλάμε πάντα για τη διαφήμιση στο google και την προσπάθεια κάποιου να βγει πρώτος.
Το να βγει μια επιχείρηση της με τη διαφήμιση της πρώτη στο google γίνεται μέσω του google adwords ή όπως μετονομάστηκε google ads. Φυσικά πάντα υπάρχει και η λύση της προώθησης ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης . Και οι δύο λύσεις έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους. Στο παρόν άρθρο θα ασχοληθούμε με το Google Ads
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ GOOGLE ADWORDS
Το πιο διαδεδομένο εργαλείο διαφήμισης στον κόσμο αυτή τη στιγμή είναι το Google Adwords. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το πιο απλό αλλά ταυτόχρονα και το πιο σύνθετο εργαλείο για διαφήμιση μέσω internet
Σε παλαιότερο μας άρθρο έχουμε αναφερθεί στο τι είναι το Google Adwords. Σαν μια περίληψη μπορούμε να πούμε ότι στο Google Adwords δημιουργούμε διαφημίσεις οι οποίες προβάλλονται σύμφωνα με λέξεις κλειδιά τις οποίες έχουμε επιλέξει. Η πληρωμή γίνεται ανά κλικ και υπάρχει και το κόστος ανά κλικ. Φυσικά υπάρχει budget, που μπορεί να προσαρμοστεί και να περιοριστεί στα δεδομένα του εκάστοτε πελάτη.
Παράδειγμα διαφήμισης στο Adwords
Για παράδειγμα μπορούμε να έχουμε μια διαφήμιση για γυναικεία ρούχα και να έχουμε θέσει ημερήσιο budget τα 15 ευρώ , να έχουμε θέσει ως μέγιστο όριο ανά κλικ το 1 ευρώ και σαν keywords να έχουμε τις λέξεις γυναικεία μόδα και γυναικεία ρούχα.
Στόχοι στο Google Adwords

Για να δούμε κατά πόσο μια διαφήμιση στο google ads είναι πετυχημένη ή αποτυχημένη και χρειάζεται αλλαγή θα πρέπει εξαρχής να θέσουμε κάποιους στόχους. Συνήθως για τα περισσότερα e-shop ο στόχος είναι η πώληση ενώ εάν η διαφήμιση οδηγεί σε κάποια Landing Page ο στόχος μπορεί να είναι η αποστολή μηνύματος μέσω μιας φόρμας επικοινωνίας.
Γενικότερα στόχος του κάθε επαγγελματία ή μη πρέπει να είναι το Return on Investement (ROI). Δηλαδή να έρχονται τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα με το μικρότερο δυνατό κόστος για την ιστοσελίδα ή το eshop του.
Φυσικά για να παρακολουθηθούν οι στόχοι κάθε καμπάνιας πρέπει να γίνει διασύνδεση με το google analytics της ιστοσελίδας και ανάλογα με το είδος της ιστοσελίδας να θέσουμε είτε στόχους ηλεκτρονικού εμπορίου είτε στόχους συμπλήρωσης φόρμας.
Τοποθετήσεις διαφημίσεων google Ads
Υπάρχουν δύο σημεία που μπορούν να εμφανιστούν οι διαφημίσεις σας μέσω του google ads :
- Ο πρώτος και πιο δημοφιλής τρόπος προβολής στην μηχανή αναζήτησης της Google είναι το δίκτυο εμφάνισης.
- Ο δεύτερος τρόπος προβολής μέσω Google είναι το δίκτυο εμφάνισης «Display Advertising», με στόχευση σε ένα ευρύ δίκτυο συνεργαζόμενων websites της Google, δηλαδή σχεδόν στο 90% των ιστοσελίδων που υπάρχουν στο google.gr. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται το youtube , gmail αλλά και app σε android συσκευές
Δεν υπάρχει καλύτερη ή χειρότερη λύση αλλά απλά λύση που ταιριάζει με τις ανάγκες τις επιχείρησης. Μπορεί κάποιος να προβάλλεται είτε μόνο στο ένα network είτε και στα 2.
ΠΟΙΟΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΠΡΩΤΟΣ ΜΕ ΜΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ GOOGLE ADS ΣΤΟ GOOGLE;
Το πιο σημαντικό που πρέπει να ξέρουμε είναι ο παρακάτω τύπος
Κατάταξη διαφήμισης = Υψηλότερη προσφορά ( CPC ) Χ Ποιότητα διαφήμισης
Ας αναλύσουμε λίγο τους όρους CPC και Ποιότητα διαφήμισης.
CPC ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

CPC είναι η μέγιστη προσφορά που διατίθεται να πληρώσει ο διαφημιζόμενος για να αποκτήσει ένα κλικ στη διαφήμισή του. Αν οριστεί υψηλότερη προσφορά ( CPC ) = 1 € τότε το μέγιστο ποσό που θα χρεωθεί για 1 κλικ θα είναι 1 €. Το τελικό ποσό που θα χρεωθεί για 1 κλικ είναι το πραγματικό CPC και μπορεί να είναι μικρότερο από την υψηλότερη προσφορά ( CPC ) αλλά ποτέ μεγαλύτερο.
Ποιότητα διαφήμισης ( Quality Score )
Σε αυτή την ενότητα θα εξετάσουμε άλλους 3 όρους
- CTR : αναμενόμενη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων
- Συνάφεια διαφήμισης
- Εμπειρία σελίδας προορισμού ( Landing page )
- Επεκτάσεις ( Ad extensions )
Το CTR είναι το ποσοστό που λέει ότι εάν η διαφήμισή σας εμφανιστεί 100 φορές και δεχτεί 2 κλικ τότε το CTR είναι 2 %. Όσο υψηλότερο το CTR τόσο το καλύτερο! |
Στη συνάφεια της διαφήμισης έχουμε ότι όσο πιο μεγάλη συνάφεια έχει η διαφήμιση με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας προορισμού τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να ανταμειφθείτε με μια καλύτερη θέση στην κατάταξη πληρώνοντας λιγότερα χρήματα. |
Εάν μια σελίδα ή e-shop είναι γρήγορη, σωστά δομημένη και με χρήσιμο περιεχόμενο σχετικό με τη διαφήμιση τότε η ποιότητα της σελίδα προορισμού θα είναι μεγάλη. Η σελίδα προορισμού θα δείχνει πόσο συναφής, χρήσιμη και εύκολη στην πλοήγησή είναι η ιστοσελίδα σας. |
Oι επεκτάσεις βοηθούν σε βελτιωμένη προβολή της διαφήμισης και υψηλότερο CTR επειδή δίνουν στους χρήστες ένα παραπάνω λόγο να κάνουν κλικ . Αν 2 διαφημίσεις έχουν ίδια υψηλότερη προσφορά ( CPC ) και ποιότητα τότε η διαφήμιση με τις επεκτάσεις θα έχει περισσότερες πιθανότητες για μια καλύτερη μέση θέση λόγω μεγαλύτερης επίδρασης. |
Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την αύξηση και τη μείωση του διαφημιστικού budget στο Google Ads
- Γεωγραφική θέση
- Συσκευή που θα εμφανιστούν οι διαφημίσεις
- Ώρα και ημέρα διαφήμισης
- Κλάδος επιχείρησης
Ποιος τελικά βγαίνει πρώτος στη διαφήμιση στο google;
Εάν όλα τα παραπάνω είναι ίδια (πράγμα που είναι πάρα πολύ δύσκολο δηλαδή , CTR, Γεωγραφική θέση, συνάφεια, Landing page, extentions) τότε στην υψηλότερη θέση θα βγει αυτός που θα κάνει την μεγαλύτερη προσφορά ανά κλικ.
Βάση όλων των παραπάνω μπορείτε να καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι όχι μόνο να έχουμε μεγάλη προσφορά ανά κλικ αλλά και να έχουμε μια σωστή landing page καθώς και μια σωστή διαφήμιση google ads που να δέχεται πολλά κλικ. Με αυτόν τον τρόπο με λιγότερα χρήματα θα έχουμε το μέγιστο αποτέλεσμα.
Τι το ROAS στόχος και το CPA στόχος;
Το ιδανικό ειναι σε οποιαδήποτε διαφήμιση ανάλογα με τον στόχο που έχουμε θέσει να βρούμε το κατάλληλο ROAS (return of ads ) ή το CPA ( Cost per Acquisition) έτσι ώστε να το θέσουμε στην αντίστοιχη καμπάνια και να μην δαπανούμε χρήματα χωρίς λόγο. Για παράδειγμα σε μια καμπάνια με 700% ROAS δεν θα δαπανούσαμε χρήματα εάν για κάθε ευρώ δεν μας γυρνούσαν 7 ευρώ πίσω σαν στόχος (π.χ στο ecommerce σαν πωλήσεις) , ενώ με CPA 7 δεν θα έτρεχαν οι διαφημίσεις μας εάν δεν πέρναμε κάποια πώληση ή lead με τουλάχιστον 7 ευρώ που δαπανούμε για διαφήμιση.
Μπορώ να θέσω το ROAS ή το CPA από την αρχή μιας καμπάνιας;
Στα Google ads το ROAS και το CPA δεν είναι καλό να τεθεί από την αρχή μιας καμπάνιας αφού ο αλγόριθμος δεν έχει δεδομένα και δεν γνωρίζουμε και εμείς ποια είναι η ισχύς και η απόδοση της διαφήμισης και μπορεί α θέσουμε στόχους είτε μικρότερους και να δαπανούμε μεγάλο budget χωρίς λόγο είτε μεγαλύτερους και να μην τρέχουν οι διαφημίσεις μας.
Εάν θέλετε να μειώσουμε το διαφημιστικό σας budget στο ιδεατό τότε δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μας για την ιστοσελίδα ή το eshop σας
Είναι το Google Ads καλή διαφήμιση;
To Google Ads είναι μια εξαιρετική επιλογή για διαφήμιση στο διαδίκτυο εφόσον η επιχείρηση σας παρέχει ένα καλό / μοναδικό προϊόν ή μια καλή / μοναδική υπηρεσία. Εάν συμβαίνει αυτό τότε με τη διαφήμιση στο google ads οι πιθανοί πελάτες θα μπορούν να σας βρουν γρήγορα μέσω του διαδικτύου. Φυσικά πάντα υπάρχουν και άλλες λύσεις διαφήμισης όπως διαφήμιση στο facebook ή προώθηση της ιστοσελίδας (seo)