Μέσα από μια συνέντευξη που έδωσε ο Google Webmaster Trends Analyst Martin Splitt απάντησε ποιοι είναι οι 3ς πιο σημαντικοί παράγοντες για πρώτη θέση στο google
Έχουμε μιλήσει και στο παρελθόν για το πως μπορεί κάποιος να κάνει προώθηση της ιστοσελίδας του στις μηχανές αναζήτησης αλλά πρώτη φορά απαντάει μέσα από τη google κάποιος.
Πως η google σας δίνει σχετικές σελίδες στην αναζήτηση
Η πρώτη ερώτηση που έγινε στον analyst της google είναι πως αυτή εμφανίζει τα αποτελέσματα βάση σχετικότητας στον εκάστοτε χρήστη.
Σε αυτή την ερώτηση ο αναλυτής της google είπε κάτι που ήδη ξέρουμε, δηλαδή ότι η google ελέγχει 200 διαφορετικούς παράγοντες για να δώσει σε κάποιον υψηλότερη θέση για να εμφανιστεί στο google.
Αυτό όμως που απάντησε μετέπειτα δεν περίμενε κανένας να το απαντήσει!
Ρωτήθηκε ποιος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για την κατάταξη στο google.
Ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες για πρώτη Θέση στο google
Επιγραμματικά είναι τοπεριεχόμενο της ιστοσελίδας (κείμενα, άρθρα , φωτογραφίες). Η δομή και γενικά τα meta data της ιστοσελίδας ή του Και τέλος η ταχύτητα της ιστοσελίδας!
Πως βλέπουμε γρήγορα εύκολα και δωρεάν τη κατάταξη της ιστοσελίδας μας
1) ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΣΤΟ GOOGLE
Το τι περιέχει η ιστοσελίδα είναι πάρα πολύ σημαντικό για την κατάταξη της στο google. Αυτή ήταν η απάντηση.
Μιλώντας για περιεχόμενο δεν μιλάμε μόνο για το κείμενο της ιστοσελίδας μιλάμε για όλα τα στοιχεία της ιστοσελίδας. Εκτός από πλούσιο κείμενο που πρέπει να είναι σχετικό με το αντικείμενο της ιστοσελίδας, κάθε site πρέπει να έχει και το σωστό multimedia περιεχόμενο σωστά δομημένο.
Ακόμα το περιεχόμενο γενικά της ιστοσελίδας σας πρέπει να εξυπηρετεί τον χρήστη και να του δίνει την πληροφορία που αυτός αναζητά. Δεν πρέπει να είναι copy paste από άλλες ιστοσελίδες και πρέπει να έχει σωστή δομή.
Έτσι εάν έχετε περιεχόμενο που απαντάει στον χρήστη για αυτό που ψάχνει θα επιβραβευθείτε.
Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Έτσι, θα μπορούσε να ειπωθεί ότι ο σκοπός της σελίδας του προϊόντος είναι να παρέχει με ακρίβεια πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο αντικείμενο που πωλείται. Μερικές φορές, για μια καλύτερη εμπειρία χρήστη, αυτό θα μπορούσε επίσης να σημαίνει να δοθεί στον αγοραστή η δυνατότητα να συγκρίνει προϊόντα.
Για ορισμένα ερωτήματα αναζήτησης, όπου δεν πρόκειται για ένα συγκεκριμένο προϊόν αλλά για ένα θέμα, η Google τείνει να ταξινομεί σελίδες λίγο διαφορετικά. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι εταιρείες έρχονται σε εμάς για βοήθεια με το SEO τους !
Μπορεί να είναι δύσκολο να ξεδιπλώσετε το μυαλό σας μακριά από τις λέξεις-κλειδιά για να δείτε καθαρά από την άποψη του σκοπού της σελίδας αλλά εάν το κάνετε θα ανεβείτε και στην κατάταξη της google.
Πολύ σημαντικό είναι στα κείμενα σας να βλέπετε τα προβλήματα που μπορεί να έχει κάποιος χρήστης, να τα περιγράφετε στο άρθρο σας έτσι ώστε να ταυτιστεί με το άρθρο σας, και τέλος φυσικά να δώσετε απάντηση στο πρόβλημα του χρήστη . Με αυτόν τον τρόπο το άρθρο σας θα είναι πολύ χρήσιμο και τελικά θα ανέβει ψηλά στο google!
Εάν θέλετε να δείτε πως να γράφετε ένα άρθρο για το blog σας διαβάστε το άρθρο που γράψαμε σχετικά με αυτό.
2) O ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ META DATA
Πιέζοντας τον analyst λίγο παραπάνω έδωσε και τον δεύτερο παράγοντα, που δεν μας προκάλεσε επίσης κάποια έκπληξη.
Ο παράγοντας που κοιτάει η google για να δώσει καλύτερη θέση στις ιστοσελίδες είναι να υπάρχει ΣΩΣΤΟ meta data στο site. Δηλαδή να υπάρχουν ανά σελίδα ξεχωριστά meta titles και descriptions που περιγράφουν επακριβώς την σελίδα της ιστοσελίδας.
Δεν πρέπει να προσπαθούμε σε μια σελίδα να χρησιμοποιήσουμε πολλά keywords σε ένα title ή meta description. Πρέπει αυτά να είναι περιγραφικά για τη σελίδα και να είναι μοναδικά σε κάθε σελίδα της ιστοσελίδας μας.
Εάν χρησιμοποιείται κάποιο cms όπως το wordpress αυτό μπορεί να γίνει πολύ εύκολα με αυτοματοποίηση!
3) ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
Μέχρι σήμερα απλά υποπτευόμασταν ότι ρόλο στο να βγει μια ιστοσελίδα στις υψηλές θέσεις της google παίζει η ταχύτητα της.
Ο αναλυτής της google έδωσε την απάντηση σε μια αποστροφή του λόγου του ότι είναι πολύ σημαντικό για την google η γρήγορη ταχύτητα της ιστοσελίδας .
Η ταχύτητα ενός e-shop ή μιας ιστοσελίδας έχει να κάνει πάλι με την ευχαρίστηση του χρήστη. Ένας χρήστης είναι πολύ ευχαριστημένος όταν η σελίδα που επιλέγει στο google φορτώνει πολύ γρήγορα και αυτό επιβραβεύει η google
Η ταυτότητα μιας ιστοσελίδας
Αυτό που καταλαβαίνουμε από τα παραπάνω είναι ότι αντί για να δίνουμε έμφαση στις λέξεις κλειδιά μιας ιστοσελίδας, από άποψη προώθησης του site, θα πρέπει να δίνουμε περισσότερο έμφαση στην ταυτότητα της ιστοσελίδας.
Για να δώσουμε και εμείς μια δική μας προσέγγιση για το πόσο σημαντικό είναι να έχει ταυτότητα μια ιστοσελίδα και όχι απλά keywords θα πρέπει να κάνουμε την παρακάτω παρομοίωση. Το να ρωτήσουμε ποια keywords θα μας φέρουν καλύτερη κατάταξη είναι σαν να ρωτάμε ένα γιατρό όταν είμαστε άρρωστοι ποιο χάπι θα μας κάνει καλά!
Αυτό που λέμε είναι ότι ανάλογα με τον στόχο που θέλουμε να επιτύχουμε μέσα από μια ιστοσελίδα ή το κοινό στο οποίο απευθύνετε το eshop μας πρέπει να έχουμε διαφορετικό design και γενικά διαφορετική προσέγγιση.
Ένα απλό παράδειγμα είναι ένα eshop για ρούχα πολυτελείας με ένα eshop με ρούχα που κοστίζουν έως 60 ευρώ. Δεν μπορούν να έχουν την ίδια ταυτότητα , το ίδιο στήσιμο και το ίδιο design! Δεν μπορούν να γράφονται παρόμοια άρθρα στο blog τους καθώς σε διαφορετικό τρόπο απευθύνεται το ένα και σε διαφορετικό κοινό το άλλο.
Εάν δεν θέλετε απλά ένα χάπι για να σας κάνει καλά, δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μας για την διαδικτυακή σας διαφήμιση μέσω adwords ή google ads και facebook ή την προώθηση της ιστοσελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης.
Αφήστε ένα σχόλιο