fbpx

Το περιεχόμενο του site σας και το Masterchef

masterchef webdesign

Ένα αγαπημένο μας τηλεοπτικό παιχνίδι μαγειρικής που τα τελευταία χρόνια το παρακολουθούμε είναι το Masterchef. Ενώ παρακολουθούσα το τηλεπαιχνίδι ένα βράδυ και σκεφτόμουν ταυτόχρονα και για την κατασκευή μιας νέας ιστοσελίδας που αναλάβαμε στη web-mate , διαπίστωσα πόσα κοινά έχει η μαγειρική με την κατασκευή ενός website. Σκέφτηκα το πως συνδέονται τα υλικά στη μαγειρική με τα κείμενα και τις φωτογραφίες σε μια ιστοσελίδα και ένα e-shop.

Μαγειρική και κατασκευή ιστοσελίδων

κατασκευή ιστοσελίδων και μαγειρική

Στη μαγειρική και πιο συγκεκριμένα στο Masterchef οι παίκτες αναγκάζονται να δημιουργήσουν ένα πιάτο ή δημιουργούν ένα πιάτο με βάση τα υλικά που έχουν. Δηλαδή εάν τους δώσουν ντομάτα , αγγούρι και φέτα δεν μπορούν να φτιάξουν κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο είναι πιο πιθανόν να φτιάξουν μια χωριάτικη σαλάτα.

Στη κατασκευή ιστοσελίδων πρέπει να δούμε και εκεί τι θέλουμε να κατασκευάσουμε από την αρχή με βάση τα συστατικά που έχουμε. Ποια είναι όμως αυτά τα συστατικά :

  • Μορφή και σχήμα του logo
  • Χρώματα από την εταιρική ταυτότητα του brand
  • Τομέας που δραστηριοποιείται το brand
  • Κείμενα που θα μας δοθούν ή θα δημιουργήσουμε
  • Φωτογραφίες που έχουμε
  • Ποιες θα είναι οι σελίδες που θέλουμε να δημιουργήσουμε και τι θα περιέχουν(αρχική, επικοινωνία, εταιρεία κτλ)

Με βάση τα παραπάνω δεν είναι λογικό να δημιουργήσουμε ένα blog section σε μια ιστοσελίδα εφόσον ξέρουμε εξαρχής οτι ο πελάτης δεν θα το ανανεώνει. Η εάν το δούμε ακόμα πιο απλοϊκά δεν έχει νόημα να δημιουργήσουμε μια αρχική με πολύ κείμενο ενώ ο πελάτης μας έχει δώσει ενα word 2 παραγράφων για όλο το site και δεν θέλει να πληρώσει κειμενογράφο.

Σε μια ιστοσελίδα όπως και όταν μαγειρεύουμε ένα φαγητό πρέπει από την αρχή να δούμε τι συστατικά έχουμε και με βάση αυτά να προχωρήσουμε στο “μαγείρεμα”. Δεν γίνεται να στήσουμε ένα site που το ατού του βάση σχεδίασης να είναι η φωτογραφία και ο πελάτης να έχει φωτογραφίες τραβηγμένες από κινητό!

Αναλυση απαιτήσεων στη κατασκευή Ιστοσελίδων

ανάλυση απαιτήσεων ιστοσελίδας

Το πρώτο βήμα λοιπόν που ακολουθούμε στη web-mate όταν βρισκόμαστε με κάποιον υποψήφιο πελάτη είναι να τον ρωτήσουμε τι υλικά έχει ή τι υλικά είναι διατεθειμένος να αγοράσει. Συνήθως όσους συναντάμε μας λένε πως θέλουν να μοιάζει το site τους ή το e-shop τους χωρίς πρώτα να κοιτάξουν εάν μπορούν να έχουν ανάλογο υλικό.

Έχωντας πάντα το παραπάνω λοιπόν στο μυαλό μας οι ερωτήσεις μας κινούνται με το τι υλικό θέλει κάποιος να παρουσιάσει μέσα στην ιστοσελίδα του και όχι με το πως θέλει να μοιάζει αυτή. Φυσικά θα ζητήσουμε από κάποιον να μας πει πως θέλει να μοιάζει μια ιστοσελίδα για να έχουμε το look and feel . Φυσικά θα τον ρωτήσουμε ποιοι είναι οι κύριοι ανταγωνιστές του αλλά πάντα αφού ξέρουμε το τι ακριβώς έχει να μας δώσει ή θέλει να δημιουργήσουμε .

Ειναι δική μας δουλειά και γι’ αυτό μας επέλεξε κάποιος για να δημιουργήσουμε εμείς με βάση την εμπειρία μας & την γνώση μας και όχι αυτός. Εάν η ιστοσελίδα αποτύχει λειτουργικά στο τέλος εμείς θα έχουμε κάνει λάθος που πήγαμε να μαγειρέψουμε μπριζόλες με φακές.

Το πιο σημαντικό βήμα είναι η ανάλυση απαιτήσεων σε ένα site

Η ανάλυση απαιτήσεων σε μια ιστοσελίδα είναι καίριο βήμα και το πιο σημαντικό καθώς εάν ξέρουμε ακριβώς ποιες σελίδες θέλει να κατασκευάσει ο πελάτης, τι θέλει να περιέχουν αυτές και τέλος τι υλικό θα μας προμηθεύσει γι’ αυτές, τότε κατά πάσα πιθανότητα θα δημιουργηθεί κάτι σωστό και όμορφο.

Ένα άρθρο που κατάλαβα μετά από 3 χρόνια

css-triicks

Το 2013 είχα διαβάσει ένα άρθρο το οποίο δεν το είχα καταλάβει εκείνη τη στιγμή και το κατάλαβα μετά από 3 χρόνια. Το άρθρο είχε γραφεί στο διάσημο ιστότοπο https://css-tricks.com από τον διάσημο επίσης Chris Coyier .

Το άρθρο ανέφερε ότι πρώτου προβούμε στη σχεδίαση οποιουδήποτε σελίδας ή καν σκεφτούμε τη μορφή της θα έπρεπε να δούμε τι κείμενο και φωτογραφίες έχουμε. Για να είμαστε ακριβείς ανέφερε ότι θα έπρεπε να δούμε τι μέγεθος κειμένου έχουμε και πως είναι οι φωτογραφίες μας σε διάταξη (δηλαδή παραλληλόγραμμες στον οριζόντιο άξονα ή στον κάθετο) .

Εκείνη την εποχή υπήρχε η ιδέα ότι θα πρέπει να σχεδιάζουμε με το γνωστό σε όλους lorem ipsum και έπειτα με βάση αυτό που φτιάξαμε θα πρέπει να δημιουργούνται κείμενα. Έτσι πράττανε οι περισσότεροι και λογικό είναι ότι στο τέλος το design αποτύγχανε καθώς δεν είχανε τις πραγματικές φωτογραφίες και το πραγματικό κείμενο καθώς για να επιτευχθεί το σχέδιο θα έπρεπε να δαπανηθούν χρήματα σε φωτογράφιση και κείμενα τα οποία συνήθως ο πελάτης δεν διέθετε.

Η επαναστατική άποψη του Chris Coyier ήταν ότι θα έπρεπε να έχουμε το υλικό και με βάση αυτό να σχεδιάσουμε και έτσι δεν θα αποτύχει ποτέ το design.

Το παράδειγμα του μενού

Για να μην το περιορίζουμε μόνο σε κείμενο και σε φωτογραφίες , σε εκείνο το άρθρο ο συντάκτης αναφερόταν στο μενού μιας ιστοσελίδας καθώς είναι διαφορετικό να έχεις 5 elements στο μενού και διαφορετικό 10. Στα 10 θα πρέπει το μενού να είναι μια σειρά καθώς διαφορετικά θα πρέπει να σπάει και να γίνεται mobile friendly πολύ νωρίς.

Άρα είναι σημαντικό όχι μονό να έχουμε το υλικό όπως αναφέραμε πιο πάνω αλλά να ξέρουμε γενικά το και το πλήθος των σελίδων που θέλουμε να δημιουργήσουμε με βάση τον στόχο.

Τα υλικά σε ένα e-shop

κατηγορίες προϊόντων e-shop

Επειδή μιλάμε κυρίως για ιστοσελίδες παραπάνω έχει νόημα να αναφέρουμε και ποια είναι τα υλικά σε ένα e-shop . Σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα τα υλικά είναι να έχεις σίγουρα τις κατηγορίες προϊόντων εξαρχής όπως τις σκέφτεται ο πελάτης. Φυσικά η σωστή κατηγοριοποίηση και η καθοδήγηση πρέπει πάντα να υπάρχει και να δίνεται από τον κατασκευαστή του e-shop. Εάν έχεις τις κατηγορίες μπορείς ευκολότερα πλέον να σκεφτείς το μενού του καταστήματος καθώς και εάν χρειάζεσαι κάποιο mega menu.

Ένα ακόμα υλικό για να καταφέρεις να δημιουργήσεις / σχεδιάσεις κάτι σωστά είναι τα προϊόντα. Έχωντας ψεύτικα προϊόντα δεν θα καταλάβεις ποτέ τις ανάγκες του πελάτη. Έχωντας όμως έναν ικανό αριθμό π.χ 30 προϊόντα τότε θα μπορείς να κατανοήσεις και τις ανάγκες αλλά και το τι πρέπει να κάνεις στη σχεδίαση. Ο τίτλος του προϊόντος είναι μια , δύο ή τρεις σειρές; Οι φωτογραφίες είναι κάθετες ή τετράγωνες (;) και πολλά ακόμα θα οδηγήσουν τον κατασκευαστή σε σωστές αποφάσεις.

ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΣΕ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ

Θα έχετε ακούσει πολλές φορές στο Masterchef και όχι μόνο, αλλά και από μεγάλους chef να αναλύουν και να μιλάνε για τη σημασία των πρώτων υλών και ότι αυτές θα πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας.

Έτσι και για την δημιουργία μιας ιστοσελίδας που θέλουμε να είναι κορυφαίου επιπέδου, θα πρέπει να έχουμε κορυφαία υλικά. Θα πρέπει να έχουμε φωτογράφιση επαγγελματικού επιπέδου ανάλογα με το προφίλ και τον τύπο της επιχείρησης. Θα πρέπει να έχουμε κείμενα με ύφος και όρους σύμφωνα με τη persona που απευθύνεται η επιχείρηση. Και τέλος θα πρέπει να έχουμε σχεδίαση σύμφωνα με τον στόχο που έχει θέσει ο πελάτης.

Πριν μαγειρέψετε ή φτιάξετε μια ιστοσελίδα να έχετε τα υλικά

Είτε είστε κάποιος που θέλει να πάει σε κάποιο agency να φτιάξει την ιστοσελίδα ή το e-shop του είτε είστε κατασκευαστής ιστοσελίδων δεν πρέπει να ξεκινήσετε ποτέ την κατασκευή αυτών χωρίς να έχετε πρώτα τα υλικά και να έχετε πρώτα ακριβώς συμφωνήσει με βάση τα υλικά τη “φαγητό” θα φτιάξετε.

Θα ξεκινούσατε πότε το μαγείρεμα χωρίς ξέρετε τι θέλετε να μαγειρέψετε και χωρίς να έχετε τα υλικά γι’ αυτό; Θα φτιάχνατε φαγητό με ελλιπή υλικά ή με κακώς ποιοτικά υλικά;

Θέλω προσφορά για την ιστοσελίδα ή το e-shop μου!

Δημοσιεύθηκε στις 26 Ιανουαρίου, 2022 σε Ηλεκτρονικό Κατάστημα, e-shop, ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to Top