Έναρξη E-shop | Online Κατάστημα | Επιχείρηση e-shop | Ηλεκτρονικό κατάστημα

Τι είναι και πως λειτουργεί ένα e-shop

e-shop

Μετά από ερωτήσεις υποψηφίων αλλά και ήδη υπαρχουσών  πελατών μας θα αποφασίσαμε να γράψουμε στη web-mate τα πάντα όσα αφορούν ένα e-shop.

1) Τι είναι; 

Είναι κάθε είδος εμπορικής συναλλαγής μεταξύ προσώπων φυσικών και μη , που πραγματοποιείται με ηλεκτρονικά μέσα.  Η  διεκπεραίωση αυτών των εμπορικών λειτουργιών και συναλλαγών πραγματοποιείται  χωρίς τη χρήση του “πατροπαράδοτου χαρτιού” και αυτές συμβαίνουν συνήθως μέσω δικτύων ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μπορούν να διακινούνται είτε πληροφορίες είτε αγαθά.

Παρόλο που ακούγεται τόσο απλό , στην πραγματικότητα η δημιουργία ενός e-shop είναι μια λίγο πιο πολύπλοκη διαδικασία. Στην ουσία ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να έχει στο μυαλό του ότι πρόκειται για ένα νέο κατάστημα. Αυτό το κατάστημα όπως όλα έχουν κάποιες δαπάνες όπως  την υπηρεσία φιλοξενίας του e-shop, το κόστος αγοράς ή τις άδειες χρήσης δωρεάν εφαρμογών, την υποστήριξη, την επεκτασιμότητα, την ευκολία χρήσης και άλλες ανάλογα με το e-shop.

 

2) Επιλογή εφαρμογής για δημιουργία e-shop 

Η επιλογή της οποιασδήποτε εφαρμογής επιλεγεί θα πρέπει να γίνεται πάντα ανάλογα με τι απαιτήσεις έχει ο καθένας καθώς κάθε e-shop αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση . Έτσι υπάρχουν οι παρακάτω επιλογές:

Έτοιμες λύσεις – με GNU άδεια χρήσης eshop (προκατασκευασμένα) που δεν στοιχίζουν τίποτα ή έχουν ένα ελάχιστο κόστος αγοράς.
Έτοιμες – προκατασκευασμένες εφαρμογές αλλά τροποποιημένες – βελτιωμένες με custom δουλειά από κάποιο ιδιώτη η εταιρεία.
Λύσεις που δημιουργούνται από το μηδέν και προσαρμόζονται πάνω στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης και κοστίζουν πολύ περισσότερα.

Στη web-mate προτείνουμε τις 2 τελευταίες λύσεις καθώς συνήθως είναι η ασφαλέστερες και πιο επεκτάσιμες. Μαζί με το κόστος αυτά τα 3 θεωρούμε ότι πρέπει να είναι τα κριτήρια για την επιλογή λύσης για την δημιουργία ενός e-shop.

 

3)Υπηρεσία Φιλοξενίας – Ηosting 

Κυρίως 2 είναι οι επιλογές που συναντάμε για την φιλοξενία του e-shop μας.  Η φιλοξενία για να το πούμε πιο ξεκάθαρα είναι ο χώρος στον οποίο θα “στεγάζεται” το e-shop μαζί με τις πληροφορίες του (φωτογραφίες, τιμές κτλ) . Η πρώτη λύση είναι η στέγαση σε server ο οποίος θα στεγάζεται στο σπίτι μας και η δεύτερη η ενοικίαση χώρου από εταιρείες που διαθέτουν servers για hosting.

Η πρώτη περίπτωση που είναι και η ακριβότερη εξετάζεται μόνο σε πολύ μεγάλες εταιρείες που έχουν το εξειδικευμένο προσωπικό για την συντήρηση, και έλεγχο αυτών των συστημάτων αλλά και το απαραίτητο “ποσό” που χρειάζεται για την απόκτηση του ανάλογου εξοπλισμού. Στη web-mate δε συνιστούμε γενικότερα την αγορά server για  την φιλοξενία ενός site ή ενός e-shop καθώς θα πρέπει να σκεφθούμε και τις ταχείς αλλαγές τις τεχνολογίας και το κόστος αναβάθμισης.  Όπως είπαμε και νωρίτερα η αγορά server είναι ενδεδειγμένη μόνο για μεγάλες εταιρείες ή για εταιρείες που χρησιμοποιούν ήδη server .

H δεύτερη περίπτωση είναι πιο οικονομική και απευθύνεται κυρίως στον καθένα και ιδιαίτερα σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
Οι τιμές για την ενοικίαση του χώρου όπου θα φιλοξενείται το eshop είναι ανάλογες της εταιρείας, των δυνατοτήτων που παρέχουν και αλλάζουν από εταιρεία σε εταιρεία.  Ένας ιδιαίτερα σοβαρός παράγοντας για την τελική επιλογή είναι οι δυνατότητες του παρόχου υπηρεσιών φιλοξενίας μια και θα πρέπει να παρέχει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία του eshop, να έχει εξειδικευμένο προσωπικό για υποστήριξη, την καλή και γρήγορη λύση τυχών προβληματων, καθώς και η αξιοπιστία σε θέματα Upload Time (με λίγα λόγια να δουλεύει η υπηρεσία φιλοξενίας για την οποία πληρώσατε). Φυσικά και η ασφάλεια έιναι ένας βασικός παράγοντας.
Στη web-mate πιστεύουμε ότι τηρούμε ( και το έχουμε αποδείξει) της παραπάνω απαιτήσεις για την παροχή hosting. Η επιλογές που προσφέρουμε είναι 2 και αυτές είναι είτε ένας Dedicated Server ή ένας VPS (virtual private server).
Στην ουσία και οι δύο κάνουν το ίδιο πράγμα αλλά με άλλο τρόπο.  Εξαρτάται πάντα από το τι θέλετε και τι ποσό είστε διατεθιμένος να πληρώσετε . Γενικά ο dedicated είναι πάντα πιο ακριβός από έναν VPS και η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο ώστε να μιλάμε για VPS αλλά με μοναδικούς λογαριασμούς χρηστών (δηλαδή dedicated ανά χρήστη). Εξαρτάται γενικά από τις ανάγκες σας.

Αφού λοιπόν σκεφτείτε όλα τα παραπάνω, ήρθε και η ώρα της επιλογής πλατφόρμας.  Αν αποφασίσατε να κάνετε μία Custom εφαρμογή, τότε το διάβασμα συμβουλών σταματάει εδώ μια και δεν θα μπορέσω να καλύψω – να προβλέψω τις ανάγκες και τα επιμέρους ερωτήματα του καθενώς ξεχωριστά και θα σας προτείνω να μιλήσετε με εμάς για περισσότερες λεπτομέρειες.

Εφόσον αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε κάποιο έτοιμο cms εμείς προτείνουμε το:

1) Magento

2) WordPress

3) Zen-cart

4) Opencart

η σειρά δεν είναι τυχαία καθώς έχει να κάνει με τη γνώμη μας. Για την παραμετροποίηση του καθενός για καλύτερη εμφάνιση και καλύτερη προώθηση των προϊόντων σας σίγουρα θα χρειαστείτε τη βοήθεια ενός ειδικού.

Οι εφαρμογές που προανέφερα μπορείτε να τις καταβάσετε από τις αντίστοιχες σελίδες ή να υπάρχουν μέσα στην υπηρεσία φιλοξενίας και να ενεργοποιούνται με το πάτημα ενός πλήκτου. Προσωπικά θα σας συμβούλευα το δεύτερο (είναι κι αυτό ένα κριτήρια επιλογής υπηρεσίας φιλοξενίας) ιδιαίτερα όταν οι γνώσεις σας δεν είναι και οι κατάλληλες για το όλο επιχείρημα.

Μετά το  install της εφαρμογής μπορείτε να ορίσετε όλες τις υποχρεωτικές παραμέτρους για την σωστή λειτουργία του συστήματος και έπειτα  θα πρεπει να σκεφτείτε με ποιό τρόπο θα πουλάτε – θα κάνετε τις συναλλαγές σας.

4) Συναλλαγές 

Στις μέρες μας οι πιο διαδεδομένες μέθοδοι πληρωμής είναι οι εξής:

* Με πιστωτική κάρτα on line – μέσω τράπεζας
* Με πιστωτική κάρτα on line – μέσω paypal
* Με Paypal (υπηρεσία – πληροφορίες της οποίας θα βρείτε στο http://www.paypal.com)
* Με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό
* Με αντικαταβολή

Κατά την γνώμη μας θα πρέπει να υπάρχουν και οι πέντε τρόποι ή τουλάχιστον οι 4.

Στην περίπτωση της πιστωτικής κάρτας θα χρειαστείτε την συνεργασία με μία τράπεζα ή την συνεργασία με τo Paypal. Ας δούμε τώρα την επιλογή με τράπεζα και τον συσχετισμό – ένωση με την εφαρμογή. Αφού πρώτα υπογράψετε μια σύμβαση με την τράπεζα και αφού συμφωνήσετε σε κάποια προμήθεια για κάθε συναλλαγή θα πρέπει να “ενώσετε” την εφαρμογή με την τράπεζα. Υπάρχουν modules (προγράμματα) που άλλα δίνονται δωρεάν καί άλλα έναντι αμοιβής για αυτή την ενέργεια.  Δεν μπορώ να γνωρίζω την ασφάλειά τους σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά, αλλά καλό θα ήταν να το δείτε με αρκετή σοβαρότητα το θέμα κι ένα κριτήριο στην επιλογή σας να είναι προβλήματα του παρελθόντος.  Οι ελληνικές τράπεζες χρησιμοποιούν διάφορα συστήματα γι’ αυτήν την υπηρεσία που δουλεύουν με σχεδόν τον ίδιο τρόπο.

Και ποιά είναι αυτή :

Συνήθως ο πελάτης έχοντας ολοκληρώσει τις αγορές του (διάφορα προϊόντα στο καλάθι αγορών) θέλει να πληρώσει.
Το πρόγραμμα συνήθως του εμφανίζει τις διαθέσιμες μεθόδους αποστολής στην περιοχή του (προϋποθέτει ότι ο πελατης έχει γίνει μέλος στην σελίδα και έχει δώσει τα στοιχεία του) και αφού επιλέξει, τον μεταφέρει στην σελίδα επιλογής πληρωμής.  (υπάρχει η περίπτωση οι δύο προηγούμενες να είναι στην ίδια σελίδα).
Σε αυτό το σημείο εφόσον επιλέξει μέσω κάρτας – τράπεζας θα μεταφερθεί στο περιβάλλον της τράπεζας σε ssl (ασφαλές περιβάλλον) για να δηλώσει τα στοιχεία της κάρτας του.  Βέβαια η εφαρμογή μεταφέρει και κάποιες άλλες παραμέτρους – στοιχεία του αγοραστή στο προγραμμα της τράπεζας που θα την βοηθήσουν στον έλεγχο των στοιχείων.  Ο έλεγχος γίνετε μέσω δορυφόρου της Visa (συνήθως) και εφόσον όλα τα στοιχεία είναι εντάξει και η κάρτα έχει το ανάλογο διαθέσιμο υπόλοιπο η παραγγελία ολοκληρώνεται γυρίζοντας στην σελίδα του eshop.
H τράπεζα ενημερώνει με email τον καταστηματάρχη και γίνετε και μια εγγραφή της συναλλαγής στο Back office (σελίδα διαχείρισης συναλλαγών καταστηματάρχη).  Η εφαρμογή επίσης στέλνει ένα email στον πελάτη και στον καταστηματάρχη (εφόσον έχει οριστεί από το περιβάλλον διαχείρισης της εφαρμογής – admin) και καταχωρεί και την παραγγελία.  Αυτή βέβαια η περιγραφή αποτελεί μια συντόμευση των διαδικασιών και ό λόγος είναι ο εξής :  Κάποιες τράπεζες με τα συστήματα που χρησιμοποιούν δεν παίρνουν απλά τα στοιχεία – παραμέτρους που τους στέλνουμε από μία φόρμα αλλά προχωρούνε και σε ένα confιrmation – validation της μοναδικής συναλλαγής πρίν κάν ελένξουν τα στοιχεία της κάρτας.  Τέτοιο σύστημα είναι το ProxyPay – Proxypay M τα οποία τα συναντάμε στην Eurobank – Εμπορική/Πειραιώς αντίστοιχα. Άποψή μου είναι ότι προσφέρει μεγαλύτερο βαθμό ασφάλειας. Υπάρχει και το DeltaPay της AlphaBank ή κάποια αντίστοιχα (αλλά δεν έχουν Validation – Confirmation)
Για την επίτευξη αυτού του σκοπού είναι αναγκαία και η χρήση στοιχείων που αποθηκεύονται σε πίνακες (πχ mysql)  Επίσης όσα ανέφερα στηρίχτηκαν στο γεγονός ότι ο αγοραστής είναι μέλος της σελίδας που αγοράζει ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να κάνει αγορες χωρίς να είναι μέλος. Δυνατότητα όμως που δεν καλύπτουν αυτήν την στιγμή οι Ελληνικές τράπεζες.
Σε περίπτωση που θέλετε και κάτι τέτοιο θα πρεπει να επιλέξετε κάτι σαν το Paypal.  Το Paypal είναι ένας οργανισμός – εταιρεία η οποία είναι εξειδικευμένη σε αυτόν τον τομέα
Η φιλοσοφία του είναι η εξής :
α)Μπορείς να κάνεις τις αγορές σου – πωλησεις σου σαν μέλος του paypal
β)Μπορείς να κάνεις τις αγορές σου – πωλήσεις σου με πιστωτική κάρτα μέσω paypal
γ)Μπορείς να δημιουργήσεις έναν λογαριασμό – κάνεις μία σύμβαση και να εκτελούνται όλες οι συνναλαγές σου κάθε μήνα μέσω αυτής της υπηρεσίας
Το paypal είναι ευρέως διαδεδομένο και διαθέτει πολύ ευέλικτες και ασφαλείς μεθόδους για πληρωμές τις οποίες συνιστούμε ανεπιφύλακτα. Ο ιδιοκτήτης του e-shop θα πρέπει να έχει ορίσει αν ο αγοραστής γίνετε αυτόματα και μέλος του eshop, καθώς και αν το Paypal θα προυπoλογίσει τα μεταφορικά – κόστος (τα οποία θα έχουν πριν καταχωρηθεί στο paypal με βάση τον προορισμό της παραγγελίας) ή να μεταφερθεί πίσω στο eshop για υπολογισμό αυτών.

6)Βασικό κριτήριο επιλογής μεθόδου πληρωμής – προμήθεια. 
Μια τράπεζα μπορεί να σας πάρει (παρακρατήσει) για κάθε συναλλαγή 1.5%-2.5% (μέσος όρος) το οποίο εξαρτάται από την συμφωνία – πωλήσεις – αντικείμενο που πουλάτε κλπ ενώ το paypal θα σας πάρει από 3.4% εώς 1.9% στην καλύτερη περίπτωση κι εφόσον έχετε τζίρο (στο paypal) πάνω από 100.000 Ευρώ ανά μήνα. (Εχει κάποιες κλιμακες που μειώνουν αυτό το ποσοστό ανάλογα τον τζίρο ανά μήνα).

Ελπίζουμε να λύσαμε κάποιες απορίες για περισσότερες μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Το κυριότερο είναι να θυμάστε είναι ότι για μια τέτοια δουλεία καλύτερα είναι να απευθυνθείτε σε κάποιο ειδικό παρά να κάνετε μόνοι σας ένα e-shop και αυτό γιατί αργότερα μπορεί να πληρώσετε πολλαπλάσια είτε την αποτυχία λόγο ελλιπής πληροφόρησης για την λειτουργία του e-shop είτε τα κενά ασφαλείας τα οποία να μην γνωρίζεται. Τέλος στην web-mate πάντα προτείνουμε κρυπτογράφηση κατά την μεταφορά δεδομένων στο e-shop .

 

Posted on April 25, 2012 in e-shop, informative

Back to Top