Πολλές φορές έρχονται πελάτες που θέλουν να κατασκευάσουν e-shop ή έχουν ήδη κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα και τους ρωτάμε τι θέλουν να διαφημίσουν για να πουλήσουν ως προϊόν ή υπηρεσία.
Τις περισσότερες φορές μας απαντάνε ότι θα πουλήσουν κάποιο προϊόν το οποίο υπάρχει ήδη στην αγορά και όταν τους ρωτάμε σε τι θα διαφέρουν τότε δεν υπάρχει απάντηση.
Δεν είναι κακό να πουλήσεις κάποιο προϊόν το οποίο υπάρχει ήδη στην αγορά αλλά θα πρέπει να διαφέρεις και να ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό σε κάποιο τομέα. Εάν καταφέρεις να διαφέρεις σε περισσότερο του ενός τομέα τόσο το καλύτερο!
Παλαιότερα γράψαμε ένα άρθρο για το τι κάνω λάθος και δεν έχει πωλήσεις το ηλεκτρονικό μου κατάστημα , και σε αυτό το άρθρο θα εμβαθύνουμε σε κάποια πιο bussiness κομμάτια.
u003cstrongu003eΠου πρέπει να διαφέρουν τα προϊόντα/υπηρεσίες του e-shop/ιστοσελίδας σου;u003c/strongu003e
Παρακάτω σας δίνουμε μερικές ιδέες για το που πρέπει να διαφέρουν τα προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρετε επιγραμματικά και θα αναλύσουμε παρακάτω περισσότερα: u003cbru003eu003cstrongu003eΤιμήu003cbru003eΠοικιλία u003cbru003eΜοναδικότητα υπηρεσίας / προϊόντοςu003cbru003eΑπόθεμαu003cbru003eΔιαφήμιση (μεγαλύτερο budget και καλύτερη διαφήμιση) u003cbru003eBrand / Εμπιστοσύνη u003cbru003eΕγγύηση After sales υπηρεσίαu003cbru003eΕποχικότηταu003cbru003ePremium προϊόνu003cbru003eu003c/strongu003eΑυτά είναι μόνο λίγα που θα μπορούσαν να κάνουν το προϊόν ή υπηρεσία σας να ξεχωρίζει.
u003cstrongu003eΠιο αναλυτικά οι παράγοντες για το πως να κάνουν τη διαφορά τα προϊόντα / υπηρεσίες στο e-shop σου;u003c/strongu003e
u003cstrongu003eΤιμήu003c/strongu003e
Εάν δώσετε έμφαση στη τιμή του προϊόντος σας σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τότε θα πρέπει να έχετε την καλύτερη τιμή χονδρικής έτσι ώστε να περιμένετε και λόγω της αυξημένης ποσότητας που θα πουλήσετε να βγάλετε μέσω αυτής κέρδος.u003cbru003eΠροσοχή το λάθος που κάνουν πολύ στο διαδίκτυο και στις u003ca href=u0022https://web-mate.gr/giati-den-tha-echete-poliseis-sto-e-shop-sas/u0022 data-type=u0022postu0022 data-id=u00221755u0022u003eδιαδικτυακές πωλήσειςu003c/au003e είναι ότι δεν υπολογίζουν στο συνολικό κόστος το κόστος διαφήμισης που μπορεί να είναι από 1 – 10 ευρώ συνήθως.u003cbru003eΈτσι σε ένα παράδειγμα που ένα προϊόν έχει κόστος αγοράς από τον προμηθευτή 1 ευρώ και κόστος διαφήμισης 1 ευρώ τότε για να έχουμε κάποιο κέρδος θα έπρεπε θεωρητικά να το πουλήσουμε τουλάχιστον 5 ευρώ και να περιμένουμε ότι από τον πολύ μεγάλο όγκο παραγγελιών θα έχουμε σημαντικό κέρδος.u003cbru003eΔεν προτείνουμε συνήθως στους πελάτες μας να κινούνται με γνώμονα την τιμή εκτός και εάν έχουν αγοράσει ένα προϊόν εξαρχής σε προνομιακή τιμή ή εάν το παράγουν οι ίδιοι.u003cbru003eΕπίσης στο u003ca href=u0022https://web-mate.gr/tag/%ce%b5%ce%bd%ce%b1%cf%81%ce%be%ce%b7-e-shop/u0022 data-type=u0022post_tagu0022 data-id=u0022235u0022u003eηλεκτρονικό κατάστημαu003c/au003e σας μπορεί να υπάρχουν φθηνά προϊόντα ως κράχτες και άλλα τα οποία δεν είναι τόσο φθηνά και θα μπορούσαν να σας δώσουν μεγαλύτερο κέρδος σε συνδυασμό με τα πιο φθηνά. u003cbru003eΓια παράδειγμα εάν είχαμε ένα φθηνό προϊόν και κάποια πιο ακριβά τα οποία θα μπορούσαν να συμπληρώσουν το καλάθι και να δώσουν στον πελάτη δωρεάν μεταφορικά!u003cbru003eΕάν μιλάμε για υπηρεσία θα μπορούσε Κάποιος να προσφέρει για μικρό χρόνο μια υπηρεσία σε μικρότερη τιμή έτσι ώστε να δημιουργήσει μια βάση πελατολογίου ή ως προωθητική ενέργεια ειδικά εάν μιλάμε για μια νεοφυής επιχείρηση.
u003cstrongu003eΠοικιλίαu003c/strongu003e
Ένα ατού του u003ca href=u0022https://web-mate.gr/eshop-enarxi-ilektroniko-katastima/u0022 data-type=u0022postu0022 data-id=u0022282u0022u003ee-shopu003c/au003e σας μπορεί να είναι η μεγάλη ποικιλία. Δηλαδή να δώσουμε στον πελάτη μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό τη δυνατότητα να εμπλέκει από μια μεγάλη γκάμα παρόμοιων προϊόντων σε χρώμα αλλά και σχέδια.u003cbru003eΜε αυτόν τον τρόπο ακόμα και εάν ο πελάτης μας δεν βρει ακριβώς αυτό που θέλει με την πρώτη στο e-shop μας να μπορεί να βρει ένα άλλο ενδιαφέρον προϊόν.u003cbru003eΑκόμα με αυτή τη μέθοδο μπορούμε μετά την πρώτη αγορά ενός πελάτη να δώσουμε έμφαση στο cross sales λόγο της μεγάλης ποικιλίας μας και αφού μας έχει επιτεθεί ήδη μια φορά.u003cbru003eΜε την μεγάλη ποικιλία δίνουμε στον πελάτη και την δυνατότητα να περιηγηθεί στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα και να βρει αυτό που θέλει. Φυσικά για να γίνει αυτό προϋποθέτει ότι έχουμε κατηγοριοποιήσει σωστά τα προϊόντα μας και ότι έχουμε μια σωστή βάση φίλτρων στο e-shop μας.
u003cstrongu003eΜοναδικότητα προϊόντοςu003c/strongu003e
Εάν παράγεται ή εμπορεύεστε ένα προϊόν το οποίο είναι πραγματικά μοναδικό σε σχέδιο, ποιότητα κατασκευής ή κάποιο άλλο χαρακτηριστικό ή εξολοκλήρου μοναδικό τότε είναι η καλύτερη δυνατή περίπτωση.u003cbru003eΦυσικά θα πρέπει να υπάρχει ζήτηση για το προϊόν ή να προσπαθήσετε εσείς με την διαφήμιση σας να δημιουργήσετε την ανάγκη και να στοχεύσετε ανθρώπους που έχουν ανάγκη το προϊόν. u003cbru003eΓια παράδειγμα ένα ξύλινο αναμνηστικό για τη γέννηση κάποιου παιδιού με μοναδικό σχέδιο θα μπορούσε να είναι ένα τέτοιο προϊόν και να γινόταν διαφήμιση σε νέες μαμάδες , γιαγιάδες , μπαμπάδες και παππούδες!
u003cstrongu003eΑπόθεμαu003c/strongu003e
Το απόθεμα είναι ένας σημαντικός παράγοντας που μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας.u003cbru003eΓια να δώσουμε ένα παράδειγμα εάν κανένα μαγαζί δεν έχει ένα δημοφιλές παπούτσι σε νούμερο 38 και το έχετε μόνο εσείς και έχετε δημιουργήσει τα κατάλληλα δίκτυα έτσι ώστε να το ανακαλύψει ο χρήστης (διαφημίσεις , καταχωρήσεις σε μηχανές αναζήτησης κτλ.) τότε θα κάνετε εσείς την πώληση σε οποιαδήποτε λογική τιμή και ας είστε π.χ. 6 ευρώ πιο ακριβώς από τον ανταγωνισμό.u003cbru003eΕπίσης ανά περιόδους δημιουργούνται και προβλήματα στα αποθέματα διαφόρων προϊόντων για διάφορους λόγους και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες πωλήσεις και άνοδο της τιμής. (για παράδειγμα αυτή τη στιγμή υπάρχει έλλειψη ξύλου στην αγορά )
u003cstrongu003eΔιαφήμισηu003c/strongu003e
Εάν έχετε οποιοδήποτε πλεονέκτημα και δεν το επικοινωνείτε με διαφήμιση δεν θα έχετε πωλήσεις στο e-shop σας. u003cbru003eΕάν δίνεται μεγαλύτερα budget u003ca href=u0022https://web-mate.gr/exypni-diafimisi-sosti-social-media/u0022 data-type=u0022postu0022 data-id=u00221809u0022u003eδιαφήμισηςu003c/au003e σε σχέση με τον ανταγωνισμό και έχετε ένα καλύτερο brand και όμορφα δημιουργικά για την διαφήμιση σας τότε είναι πιθανότερο κάποιος να αγοράσει από εσάς σε σχέση με τον ανταγωνισμό γιατί εσείς θα εμφανίζεστε μπροστά του σε αναζητήσεις και διαφημίσεις.u003cbru003eΓια παράδειγμα εταιρείες που δίνουν 3000 σε σχέση με εταιρείες που δίνουν 500 ευρώ στη διαφήμιση το μήνα είναι πολύ πιο πιθανό να έχουν καλύτερο αποτέλεσμα ακόμα και εάν τα προϊόντα τους είναι πιο ακριβά.
u003cstrongu003eBrand / Εμπιστοσύνη u003c/strongu003e
Στόχος για κάθε u003ca href=u0022https://web-mate.gr/ti-kano-lathos-sto-site-e-shop-moy-kai-den-poylaei/u0022 data-type=u0022postu0022 data-id=u00221409u0022u003eηλεκτρονικό κατάστημαu003c/au003e είναι η δημιουργία κλήματος εμπιστοσύνης μεταξύ αυτού και του υποψήφιου πελάτη. u003cstrongu003eΣτόχος στην αρχή δεν πρέπει να είναι το κέρδος αλλά η δημιουργία αυτού του κλίματος. u003c/strongu003eΣτόχος για αρχή μπορεί να είναι αγορές οι οποίες δεν θα βγάζουν κέρδος, αλλά θα δημιουργήσουν το κλίμα για έναν επαναλαμβανόμενο πελάτη οπού από εκεί μακροχρόνια θα προέλθει το κέρδος.u003cbru003eΓια να δημιουργηθεί αυτή η εμπιστοσύνη είναι σημαντικό να μην δημιουργούμε μονό διαφημίσεις πωλήσεων αλλά και διαφημίσεις με εικόνες ή video ενδυνάμωσης του brand μας έτσι ώστε ο χρήστης να μας βλέπει συνεχώς μπροστά του.u003cbru003eΠολλές φορές μου λένε πελάτες είναι σημαντικό το email marketing αφού δεν έχουμε πωλήσεις μέσα από αυτό; Και απαντάω άμεσα ότι ναι είναι πολύ σημαντικό γιατί σε βλέπουν μπροστά τους συνεχώς πελάτες μέσα στο mail τους ακόμα και εάν δεν το ανοίξουν. Είναι πολύ σημαντικό να σε βλέπουν 2 φορές τον μήνα στο mail τους.
u003cstrongu003eΕγγύηση / After sales υπηρεσίαu003c/strongu003e
Η μεμονωμένη πρώτη πώληση ενός προϊόντος είναι μόνο η αρχή και σε βάθος χρόνο δεν θα φέρει την επιτυχία. Ο πελάτης καταρχάς πρέπει να είναι ευχαριστημένος με το προϊόν ή την υπηρεσία που του προσφέρετε και έπειτα θα πρέπει εφόσον χρειαστεί να έχει (όχι δωρεάν αλλά να μπορεί να του προσφερθεί ) το support ή κάποια after sales υπηρεσία. u003cbru003eΠολλές φορές μέτριες υπηρεσίες ή προϊόντα είναι καλύτερα από πολύ ανώτερα τους λόγο του support τους. Για παράδειγμα προσπαθούμε στους υπάρχοντες πελάτες μας στη Web-Mate να τους απαντάμε άμεσα στα requests τους και να τα ολοκληρώνουμε μέσα σε 2-3 ημέρες . Έτσι δημιουργούμε δεσμό με τους πελάτες μας, και αυτοί μας εμπιστεύονται.
u003cstrongu003eΕποχικότηταu003c/strongu003e
Η εποχικότητα και το πόσο γρήγορα ξεκινάς τη διαφήμιση ή την προβολή του προϊόντος σου έχει τεράστια σημασία. Εάν για παράδειγμα διαφημίσεις πολύ νωρίς ή πολύ αργά ανεμιστήρες το καλοκαίρι είναι πιθανόν να αποτύχεις. Φυσικά εάν διαφημίσεις στο u003ca href=u0022https://web-mate.gr/i-frontida-toy-e-shop-sas-kai-mias-orchideas/u0022 data-type=u0022postu0022 data-id=u00221753u0022u003ee-shopu003c/au003e σου ανεμιστήρες τον χειμώνα τότε σίγουρα θα αποτύχεις! u003cbru003eΠρέπει ανά περίοδο να διαφημίζεις στο u003ca href=u0022https://web-mate.gr/fthini-istoselida-eshop-kai-pos-tha-sas-odigi/u0022 data-type=u0022postu0022 data-id=u00221716u0022u003ee-shopu003c/au003e σου αλλά και να διαθέτεις προϊόντα τα οποία θα κάνουν την διαφορά και θα δώσουν ώθηση στο u003ca href=u0022https://web-mate.gr/epixirisi-eshop-ilektroniko-katastima-anagki/u0022 data-type=u0022postu0022 data-id=u00221507u0022u003eeshopu003c/au003e σου. Με αυτόν τον τρόπο όχι μονό θα δώσουν ώθηση στα συγκεκριμένα προϊόντα αλλά ο χρήστης μπορεί να αγοράσει και άλλα διαφορετικά προϊόντα μέσα από το shop σου εφόσον έχει αρχικά ενδιαφερθεί γι’ αυτά.
u003cstrongu003ePremium προϊόνu003c/strongu003e
Το να έχεις ένα ξεχωριστό και “premium” προϊόν ή υπηρεσία είναι αυτό που όλοι θέλουν. Το να καταφέρουν να λανσάρουν όμως ως premium το προϊόν τους είναι κάτι πολύ δύσκολο και δεν γίνεται από την μια μέρα στην άλλη u003cbru003eΈνα προϊόν για να λανσαριστεί και να χαρακτηριστεί ως “premium” θα πρέπει να δαπανηθούν πολλά χρήματα στην συσκευασία του, στην προώθηση του, στη διαφήμιση του και έτσι τελικά να κερδίσει αυτόν τον χαρακτηρισμό. u003cbru003eΤο κέρδος από μια τέτοια διαδικασία δεν θα είναι γρήγορο και θα έρθει σε μεταγενέστερο χρόνο αλλά τελικά μπορεί να είναι μεγαλύτερο.u003cbru003eΗ εμπορία τέτοιων προϊόντων είναι πάντα μια καλή αλλά δύσκολη επένδυση στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα .
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΕΝΑ ΣΩΣΤΟ E-SHOP / SITE

Προϋπόθεση για να δουλέψουν όλα τα παραπάνω και τελικά να ξεχωρίσει το e-shop ή ιστοσελίδα σας είναι να διαθέτετε ένα πλήρως λειτουργικό και σωστό ηλεκτρονικό κατάστημα ή ιστοσελίδα .
Με τον όρο σωστό εννοούμε :
- Γρήγορο σε ταχύτητα
- Σωστές κατηγορίες και εύκολη πλοήγηση
- Όμορφο Design
- Υψηλή χρηστικότητα
- Ξεκάθαρο Μήνυμα
- Responsive Design
- Σωστή λειτουργικότητα
Εάν όλα τα παραπάνω τηρούνται και γίνεται σωστή διαφήμιση, καθώς και τα προϊόντα σας έχουν κάποιο μοναδικό από τα παραπάνω χαρακτηριστικά τότε είναι πολύ πιθανόν να έχετε επιτυχία στο διαδίκτυο.
Δείτε τα βασικά στο e-shop σας!
Πολλές φορές έχουμε παρατηρήσει ότι σε ένα e-shop μπορεί να μην λειτουργούν ακόμα και τα βασικά π.χ η πύλες πληρωμών ή η προσθήκη στο καλάθι!
Ακόμα πολλές φορές παρατηρούμε ότι στο mobile δεν δουλεύουν τα φίλτρα ή εξαφανίζονται. Έχουμε δει και site που στο mobile το μενού του πραγματικά δεν υπήρχε στην κυριολεξία!
Τέλος αλλά ίσως και το πιο σημαντικό είναι να ελέγξετε ότι όλες οι διασυνδέσεις του e-shop σας λειτουργούν σωστά όπως αυτές με το google ads και στο facebook . Εάν αυτές οι διασυνδέσεις δεν λειτουργούν τότε οποιαδήποτε διαφήμιση και εάν κάνετε δεν θα έχει αποτέλεσμα καθώς ούτε θα μπορείτε να βλέπετε τα αποτελέσματα της ούτε θα μαθαίνει ο εκάστοτε αλγόριθμος τους πελάτες και τις συμπεριφορές αυτών.
Στο 98% των πελατών που έχουμε αναλάβει έχουμε παρατηρήσει τις παραπάνω ελλείψεις που αποτελούν βασικές προϋποθέσεις πριν κάποιος ξεκινήσει να έχει επιτυχία στο κόσμο του internet.
Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια θα πρέπει η ιστοσελίδα ή το e-shop σας να είναι πανέτοιμο καθώς εάν κάποιος μπει και το e-shop σας έχει κάποια σοβαρή έλλειψη π.χ δεν μπορεί να πληρώσει τότε αυτός ο πελάτης χάθηκε δια πάντως ή τουλάχιστον για πάρα πολύ καιρό καθώς θα θυμάται ότι μπήκε στο site σας και δεν μπόρεσε να κάνει ούτε το βασικό δηλαδή να αγοράσει!
Μην σταματάτε να αναπτύσσεστε
Κλείνοντας είναι απολύτως βασικό να έχετε στο μυαλό σας οτι η κατασκευή ενός e-shop δεν σταματάει ποτέ. Συνεχίστε να αλλάζετε, να μεταβάλετε και να αναπτύσσετε το e-shop σας. Όσα θα κάνετε δεν θα έχουν επιτυχία αλλά εάν μετράται το τι κάνετε με a/b testing θα ξέρετε πιο είναι σωστό και πιο λάθος. Για παράδειγμα δημιουργήστε 2 version της αρχικής σας σελίδας στο e-shop ή στο site σαςκαι δείτε ποια είναι καλύτερη στέλνοντας με την ίδια διαφήμιση σε αυτές. Ποια από τις 2 έχει το μικρότερο bounce rate ; Να ένα απλό παράδειγμα για το τι μπορείτε άμεσα να κάνετε!