ΚΑΝΩ ΟΤΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ E-SHOP ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΩΛΗΣΕΙΣ

ηλεκτρονικό κατάστημα πωλήσεις

Πολλές φορές έρχονται πελάτες που θέλουν να κατασκευάσουν e-shop ή έχουν ήδη κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα και τους ρωτάμε τι θέλουν να διαφημίσουν για να πουλήσουν ως προϊόν ή υπηρεσία. 

Τις περισσότερες φορές μας απαντάνε ότι θα πουλήσουν κάποιο προϊόν το οποίο υπάρχει ήδη στην αγορά και όταν τους ρωτάμε σε τι θα διαφέρουν τότε δεν υπάρχει απάντηση. 

Δεν είναι κακό να πουλήσεις κάποιο προϊόν το οποίο υπάρχει ήδη στην αγορά αλλά θα πρέπει να διαφέρεις και να ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό σε κάποιο τομέα. Εάν καταφέρεις να διαφέρεις σε περισσότερο του ενός τομέα τόσο το καλύτερο!

Παλαιότερα γράψαμε ένα άρθρο για το τι κάνω λάθος και δεν έχει πωλήσεις το ηλεκτρονικό μου κατάστημα , και σε αυτό το άρθρο θα εμβαθύνουμε σε κάποια πιο bussiness κομμάτια.

Που πρέπει να διαφέρουν τα προϊόντα/υπηρεσίες του e-shop/ιστοσελίδας σου

Παρακάτω σας δίνουμε μερικές ιδέες για το που πρέπει να διαφέρουν τα προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρετε επιγραμματικά και θα αναλύσουμε παρακάτω περισσότερα: 
Ποικιλία 
Μοναδικότητα υπηρεσίας /προϊόντοςu
Διαφήμιση (μεγαλύτερο  budget και καλύτερη διαφήμιση) 
Brand / Εμπιστοσύνη
After sales υπηρεσία
Εποχικότητα
Premium προϊόν
Αυτά είναι μόνο λίγα που θα μπορούσαν να κάνουν το προϊόν ή υπηρεσία σας να ξεχωρίζει.

Πιο αναλυτικά οι παράγοντες για το πως να κάνουν τη διαφορά τα προϊόντα / υπηρεσίες στο e-shop σου;

Τιμή

Εάν δώσετε έμφαση στη τιμή του προϊόντος σας σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τότε θα πρέπει να έχετε την καλύτερη τιμή χονδρικής έτσι ώστε να περιμένετε και λόγω της αυξημένης ποσότητας που θα πουλήσετε να βγάλετε μέσω αυτής κέρδος. Προσοχή το λάθος που κάνουν πολύ στο διαδίκτυο και στις διαδικτυακές πωλήσεις είναι ότι δεν υπολογίζουν στο συνολικό κόστος το κόστος διαφήμισης που μπορεί να είναι από 1 – 10 ευρώ συνήθως. Έτσι σε ένα παράδειγμα που ένα προϊόν έχει κόστος αγοράς από τον προμηθευτή 1 ευρώ και κόστος διαφήμισης 1 ευρώ τότε για να έχουμε κάποιο κέρδος θα έπρεπε θεωρητικά να το πουλήσουμε τουλάχιστον 5 ευρώ  και να περιμένουμε ότι από τον πολύ μεγάλο όγκο παραγγελιών θα έχουμε σημαντικό κέρδος. Δεν προτείνουμε συνήθως στους πελάτες μας να κινούνται με γνώμονα την τιμή εκτός και εάν έχουν αγοράσει ένα προϊόν εξαρχής σε προνομιακή τιμή ή εάν το παράγουν οι ίδιοι. Επίσης ηλεκτρονικό κατάστημα σας μπορεί να υπάρχουν φθηνά προϊόντα ως κράχτες και άλλα τα οποία δεν είναι τόσο φθηνά και θα μπορούσαν να σας δώσουν μεγαλύτερο κέρδος σε συνδυασμό με τα πιο φθηνά. Για παράδειγμα εάν είχαμε ένα φθηνό προϊόν και κάποια πιο ακριβά τα οποία θα μπορούσαν να συμπληρώσουν το καλάθι και να δώσουν στον πελάτη δωρεάν μεταφορικά! Εάν μιλάμε για υπηρεσία θα μπορούσε Κάποιος να προσφέρει για μικρό χρόνο μια υπηρεσία σε μικρότερη τιμή έτσι ώστε να δημιουργήσει μια βάση πελατολογίου ή ως προωθητική ενέργεια ειδικά εάν μιλάμε για μια νεοφυής επιχείρηση. 

Ποικιλία

Ένα ατού του eshop σας μπορεί να είναι η μεγάλη ποικιλία. Δηλαδή να δώσουμε στον πελάτη μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό τη δυνατότητα να εμπλέκει από μια μεγάλη γκάμα παρόμοιων προϊόντων σε χρώμα αλλά και σχέδια. Με αυτόν τον τρόπο ακόμα και εάν ο πελάτης μας δεν βρει ακριβώς αυτό που θέλει με την πρώτη στο e-shop μας να μπορεί να βρει ένα άλλο ενδιαφέρον προϊόν. Ακόμα με αυτή τη μέθοδο μπορούμε μετά την πρώτη αγορά ενός πελάτη να δώσουμε έμφαση στο cross sales λόγο της μεγάλης ποικιλίας μας και αφού μας έχει επιτεθεί ήδη μια φορά. Με την μεγάλη ποικιλία δίνουμε στον πελάτη και την δυνατότητα να περιηγηθεί στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα και να βρει αυτό που θέλει. Φυσικά για να γίνει αυτό προϋποθέτει ότι έχουμε κατηγοριοποιήσει σωστά τα προϊόντα μας και ότι έχουμε μια σωστή βάση φίλτρων στο e-shop μας.

Μοναδικότητα προϊόντος

Εάν παράγεται ή εμπορεύεστε ένα προϊόν το οποίο είναι πραγματικά μοναδικό σε σχέδιο, ποιότητα κατασκευής ή κάποιο άλλο χαρακτηριστικό ή εξολοκλήρου μοναδικό τότε είναι η καλύτερη δυνατή περίπτωση. Φυσικά θα πρέπει να υπάρχει ζήτηση για το προϊόν ή να προσπαθήσετε εσείς με την διαφήμιση σας να δημιουργήσετε την ανάγκη και να στοχεύσετε ανθρώπους που έχουν ανάγκη το προϊόν.  Για παράδειγμα ένα ξύλινο αναμνηστικό για τη γέννηση κάποιου παιδιού με μοναδικό σχέδιο θα μπορούσε να είναι ένα τέτοιο προϊόν και να γινόταν διαφήμιση σε νέες μαμάδες , γιαγιάδες , μπαμπάδες και παππούδες!

Απόθεμα

Το απόθεμα είναι ένας σημαντικός παράγοντας που μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας. Για να δώσουμε ένα παράδειγμα εάν κανένα μαγαζί δεν έχει ένα δημοφιλές παπούτσι σε νούμερο 38 και το έχετε μόνο εσείς και έχετε δημιουργήσει τα κατάλληλα δίκτυα έτσι ώστε να το ανακαλύψει ο χρήστης (διαφημίσεις , καταχωρήσεις σε μηχανές αναζήτησης κτλ.) τότε θα κάνετε εσείς την πώληση σε οποιαδήποτε λογική τιμή και ας είστε π.χ. 6 ευρώ πιο ακριβώς από τον ανταγωνισμό. Επίσης ανά περιόδους δημιουργούνται και προβλήματα στα αποθέματα διαφόρων προϊόντων για διάφορους λόγους και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες πωλήσεις και άνοδο της τιμής. (για παράδειγμα αυτή τη στιγμή υπάρχει έλλειψη ξύλου στην αγορά )

Διαφήμιση

Εάν έχετε οποιοδήποτε πλεονέκτημα και δεν το επικοινωνείτε με διαφήμιση δεν θα έχετε πωλήσεις στο e-shop σας.  Εάν δίνεται μεγαλύτερα budget διαφήμισης σε σχέση με τον ανταγωνισμό και έχετε ένα καλύτερο brand και όμορφα δημιουργικά για την διαφήμιση σας τότε είναι πιθανότερο κάποιος να αγοράσει από εσάς σε σχέση με τον ανταγωνισμό γιατί εσείς θα εμφανίζεστε μπροστά του σε αναζητήσεις και διαφημίσεις. Για παράδειγμα εταιρείες που δίνουν 3000 σε σχέση με εταιρείες που δίνουν 500 ευρώ στη διαφήμιση  το μήνα είναι πολύ πιο πιθανό να έχουν καλύτερο αποτέλεσμα ακόμα και εάν τα προϊόντα τους είναι πιο ακριβά. 

Brand / Εμπιστοσύνη 

Στόχος για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η δημιουργία κλήματος εμπιστοσύνης μεταξύ αυτού και του υποψήφιου πελάτη. Στόχος στην αρχή δεν πρέπει να είναι το κέρδος αλλά η δημιουργία αυτού του κλίματος. Στόχος για αρχή μπορεί να είναι αγορές οι οποίες δεν θα βγάζουν κέρδος, αλλά θα δημιουργήσουν το κλίμα για έναν επαναλαμβανόμενο πελάτη οπού από εκεί μακροχρόνια θα προέλθει το κέρδος. Για να δημιουργηθεί αυτή η εμπιστοσύνη είναι σημαντικό να μην δημιουργούμε μονό διαφημίσεις πωλήσεων αλλά και διαφημίσεις με εικόνες ή video ενδυνάμωσης του brand μας έτσι ώστε ο χρήστης να μας βλέπει συνεχώς μπροστά του. Πολλές φορές μου λένε πελάτες είναι σημαντικό το email marketing αφού δεν έχουμε πωλήσεις μέσα από αυτό; Και απαντάω άμεσα ότι ναι είναι πολύ σημαντικό γιατί σε βλέπουν μπροστά τους συνεχώς πελάτες μέσα στο mail τους ακόμα και εάν δεν το ανοίξουν. Είναι πολύ σημαντικό να σε βλέπουν 2 φορές τον μήνα στο mail τους.

Εγγύηση / After sales υπηρεσία

Η μεμονωμένη πρώτη πώληση ενός προϊόντος είναι μόνο η αρχή και σε βάθος χρόνο δεν θα φέρει την επιτυχία.  Ο πελάτης καταρχάς πρέπει να είναι ευχαριστημένος με το προϊόν ή την υπηρεσία που του προσφέρετε και έπειτα θα πρέπει εφόσον χρειαστεί να έχει (όχι δωρεάν αλλά να μπορεί να του προσφερθεί ) το support ή κάποια after sales υπηρεσία.  Πολλές φορές μέτριες υπηρεσίες ή προϊόντα είναι καλύτερα από πολύ ανώτερα τους λόγο του support τους. Για παράδειγμα προσπαθούμε στους υπάρχοντες πελάτες μας στη Web-Mate να τους απαντάμε άμεσα στα requests τους και να τα ολοκληρώνουμε μέσα σε 2-3 ημέρες . Έτσι δημιουργούμε δεσμό με τους πελάτες μας, και αυτοί μας εμπιστεύονται.

Εποχικότητα

Η εποχικότητα και το πόσο γρήγορα ξεκινάς τη διαφήμιση ή την προβολή του προϊόντος σου έχει τεράστια σημασία. Εάν για παράδειγμα διαφημίσεις πολύ νωρίς ή πολύ αργά ανεμιστήρες το καλοκαίρι είναι πιθανόν να αποτύχεις. Φυσικά εάν διαφημίσεις στο e-shop σου ανεμιστήρες τον χειμώνα τότε σίγουρα θα αποτύχεις!  Πρέπει ανά περίοδο να διαφημίζεις στο eshop σου αλλά και να διαθέτεις προϊόντα τα οποία θα κάνουν την διαφορά και θα δώσουν ώθηση στο eshop σου. Με αυτόν τον τρόπο όχι μονό θα δώσουν ώθηση στα συγκεκριμένα προϊόντα αλλά ο χρήστης μπορεί να αγοράσει και άλλα διαφορετικά προϊόντα μέσα από το shop σου εφόσον έχει αρχικά ενδιαφερθεί γι’ αυτά.

Premium προϊόν

Το να έχεις ένα ξεχωριστό και “premium” προϊόν ή υπηρεσία είναι αυτό που όλοι θέλουν. Το να καταφέρουν να λανσάρουν όμως ως premium το προϊόν τους είναι κάτι πολύ δύσκολο και δεν γίνεται από την μια μέρα στην άλλη. Ένα προϊόν για να λανσαριστεί και να χαρακτηριστεί ως “premium” θα πρέπει να δαπανηθούν πολλά χρήματα στην συσκευασία του, στην προώθηση του, στη διαφήμιση του και έτσι τελικά να κερδίσει αυτόν τον χαρακτηρισμό. Το κέρδος από μια τέτοια διαδικασία δεν θα είναι γρήγορο και θα έρθει σε μεταγενέστερο χρόνο αλλά τελικά μπορεί να είναι μεγαλύτερο.Η εμπορία τέτοιων προϊόντων είναι πάντα μια καλή αλλά δύσκολη επένδυση στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα .

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΕΝΑ ΣΩΣΤΟ E-SHOP / SITE

ηλεκτρονικό κατάστημα πωλήσεις

Προϋπόθεση για να δουλέψουν όλα τα παραπάνω και τελικά να ξεχωρίσει το e-shop ή ιστοσελίδα σας είναι να διαθέτετε ένα πλήρως λειτουργικό και σωστό ηλεκτρονικό κατάστημα ή ιστοσελίδα .

Με τον όρο σωστό εννοούμε :

Εάν όλα τα παραπάνω τηρούνται και γίνεται σωστή διαφήμιση, καθώς και τα προϊόντα σας έχουν κάποιο μοναδικό από τα παραπάνω χαρακτηριστικά τότε είναι πολύ πιθανόν να έχετε επιτυχία στο διαδίκτυο.

Δείτε τα βασικά στο e-shop σας!

Πολλές φορές έχουμε παρατηρήσει ότι σε ένα e-shop μπορεί να μην λειτουργούν ακόμα και τα βασικά π.χ η πύλες πληρωμών ή η προσθήκη στο καλάθι!

Ακόμα πολλές φορές παρατηρούμε ότι στο mobile δεν δουλεύουν τα φίλτρα ή εξαφανίζονται. Έχουμε δει και site που στο mobile το μενού του πραγματικά δεν υπήρχε στην κυριολεξία!

Τέλος αλλά ίσως και το πιο σημαντικό είναι να ελέγξετε ότι όλες οι διασυνδέσεις του e-shop σας λειτουργούν σωστά όπως αυτές με το google ads και στο facebook . Εάν αυτές οι διασυνδέσεις δεν λειτουργούν τότε οποιαδήποτε διαφήμιση και εάν κάνετε δεν θα έχει αποτέλεσμα καθώς ούτε θα μπορείτε να βλέπετε τα αποτελέσματα της ούτε θα μαθαίνει ο εκάστοτε αλγόριθμος τους πελάτες και τις συμπεριφορές αυτών.

Στο 98% των πελατών που έχουμε αναλάβει έχουμε παρατηρήσει τις παραπάνω ελλείψεις που αποτελούν βασικές προϋποθέσεις πριν κάποιος ξεκινήσει να έχει επιτυχία στο κόσμο του internet.

Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια θα πρέπει η ιστοσελίδα ή το e-shop σας να είναι πανέτοιμο καθώς εάν κάποιος μπει και το e-shop σας έχει κάποια σοβαρή έλλειψη π.χ δεν μπορεί να πληρώσει τότε αυτός ο πελάτης χάθηκε δια πάντως ή τουλάχιστον για πάρα πολύ καιρό καθώς θα θυμάται ότι μπήκε στο site σας και δεν μπόρεσε να κάνει ούτε το βασικό δηλαδή να αγοράσει!

Μην σταματάτε να αναπτύσσεστε

Κλείνοντας είναι απολύτως βασικό να έχετε στο μυαλό σας οτι η κατασκευή ενός e-shop δεν σταματάει ποτέ. Συνεχίστε να αλλάζετε, να μεταβάλετε και να αναπτύσσετε το e-shop σας. Όσα θα κάνετε δεν θα έχουν επιτυχία αλλά εάν μετράται το τι κάνετε με a/b testing θα ξέρετε πιο είναι σωστό και πιο λάθος. Για παράδειγμα δημιουργήστε 2 version της αρχικής σας σελίδας στο e-shop ή στο site σαςκαι δείτε ποια είναι καλύτερη στέλνοντας με την ίδια διαφήμιση σε αυτές. Ποια από τις 2 έχει το μικρότερο bounce rate ; Να ένα απλό παράδειγμα για το τι μπορείτε άμεσα να κάνετε!

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

Δωρεάν EBOOK από τη Web-Mate για το Τοπικό Μάρκετινγκ