Κάθε μέρα μπορείς να σας έρχονται email για την προώθηση της ιστοσελίδας σας στο google ή αλλιώς seo. Τι είναι όμως το Search Engine Optimization και γιατί είναι το ίδιο εάν όχι περισσότερο σημαντικό από την κατασκευή μιας ιστοσελίδας;
Seo ιστοσελίδας για πρώτη Θέση στο google
Αρχικά πρέπει να αναλύσουμε ότι οτι το search engine optimization είναι όλες οι τεχνικές με τις οποίες βελτιώνεται μια ιστοσελίδα με στόχο να βγει στην πρώτη θέση της Google.
To seo ή αλλιώς προώθηση της ιστοσελίδας σας μπορείτε να την κάνετε είτε μόνοι σας είτε να το αναθέσετε σε κάποια εταιρεία. Δείτε ένα παράδειγμα πως δουλεύει αναζήτηση από την ίδια την google!
Ποια τα οφέλη σε μια ιστοσελίδας;
- αύξηση της επισκεψιμότητας από τις μηχανές αναζήτησης
- αύξηση πωλήσεων και πελατολογίου μέσω της προώθησης της ιστοσελίδας σας
- αύξηση στοχευμένης επισκεψιμότητας καθώς το σωστό seo γίνεται σε στοχευμένες λέξεις κλειδιά σχετικές με το αντικείμενό σας.
Η προώθηση των ιστοσελίδων είναι ένας συνεχής αγώνας για την κατάκτηση των πρώτων θέσεων στις μηχανές αναζήτησης όπως το google
Πρώτη θέση στο google
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να εξετάσετε όταν σας αναφέρει κάποιος για πρώτη θέση στο google είναι να δείτε εάν το δικό του site βγαίνει στις πρώτες θέσεις της google.
Πολύ σημαντικό είναι να δείτε σε ποιες λέξεις κλειδιά βγαίνει η ιστοσελίδα κάποιου στο google. Για παράδειγμα στη web-mate κατασκευάζουμε ιστοσελίδες και οι κύριες περιοχές ενασχόλησης μας είναι η Καβάλα, Δράμα, Κατερίνη, Ξάνθη. Το να βγούμε πρώτοι σε λέξεις κλειδιά όπως “κατασκευή ιστοσελίδων” γενικά δεν θα έχει μεγάλη αξία και θα έχει πολύ μεγάλο κόστος για εμάς. Είναι πιο σημαντικό και πιο καλό για εμάς να βγούμε πρώτοι σε λέξεις κλειδιά όπως “κατασκευή ιστοσελίδων Καβάλα”, “κατασκευή ιστοσελίδας Κατερίνη” κτλ.
Επίσης για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας είναι καλό να μπορεί να υπάρχει δια ζώσης επικοινωνία και γι’ αυτό στοχεύουμε κυρίως περιοχές που μπορούμε να μεταβούμε πιο γρήγορα και με λιγότερο κόστος.
Αυτό δεν ισχύει για τις λέξεις προώθηση ιστοσελίδας, καθώς σαν υπηρεσία μπορεί να παραχθεί το ίδιο αποτελεσματικά και από απόσταση (στην κατασκευή είναι καλύτερο η ανάλυση απαιτήσεων να γίνεται διά ζώσης). Όποτε στην προώθηση ιστοσελίδων στοχεύουμε στην υψηλότερη δυνατή θέση χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς
Φυσικά θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τα κατάλληλα εργαλεία για να μπορέσουμε να παρακολουθούμε τις θέσεις των λέξεων κλειδιών. Στην web-mate χρησιμοποιούμε το ahrefs και τo seranking. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα στιγμιότυπο στο seranking της σελίδας της web-mate.
Πρέπει να σταματάμε όμως το seo ή όχι;
Πραγματικό Case study για προώθηση ιστοσελίδας.
Ας δούμε ένα πραγματικό case study και τι κάναμε για να αναπτύξουμε μια ιστοσελίδα και να την κάνουμε να φτάσει σε υψηλές θέσεις στο Google. Στην παρακάτω εικόνα φαίνονται οι θέσεις της ιστοσελίδας σε πολύ ανταγωνιστικά keywords που φέρνουν πωλήσεις και αποτελέσματα. Φυσικά για να επιτευχθούν αυτά τα αποτελέσματα χρειάστηκε χρόνος και σωστή προώθηση της ιστοσελίδας
Από ότι βλέπουμε στον παρακάτω πίνακα η λέξεις όπως “antikleptiko mixanis” , “αντικλεπτικό μηχανής και ΑΝΤΙΚΛΕΠΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΗΣ μπορεί να έχουν διαφορετικά αποτελέσματα. Εάν κάνουμε σωστό seo τότε θα πρέπει σε όλες να έχουμε μια καλή θέση στο google για το site μας.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ SEO ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
Σε αυτή την περίπτωση seo ιστοσελίδας έπρεπε καταρχάς να σκεφτούμε πως θα φέρναμε κόσμο στην ιστοσελίδα.
Δεν είναι seo μιας ιστοσελίδας απλά να βγάλω την ιστοσελίδα πρώτη σε μια λέξη κλειδί. Για παράδειγμα αυτή η ιστοσελίδα είναι η tavla.gr και πουλάει αποκλειστικά τάβλες. Φαντάζεστε τη δυσκολία να έρθει κόσμος όταν το αποκλειστικό προϊόν πώλησης είναι οι τάβλες.
Αυτό που κάναμε είναι να δημιουργήσουμε μια persona του υποψήφιου πελάτη μας και να σκεφτούμε τι θα έψαχνε. Οπότε έγινε search engine optimization για τις λέξεις κλειδιά όπως “τάβλες κρεβατιού ΙΚΕΑ” , “ταβλες κρεβατιού Πρακτικερ” και όλες τις παραπάνω που φαίνονται στην εικόνα.
Έτσι το e-shop όχι μόνο απέκτησε από τις 0 κοντά στις 60 επισκέψεις την ημέρα αλλά απέκτησε και πωλήσεις!
Τι μάθαμε και απο ένα google leak για το Search Engine Optimization
Τεχνικές Προώθησης Ιστοσελίδων
Σε όλα τα παραπάνω παραδείγματα χρησιμοποιήθηκαν κάποιες τεχνικές προώθησης της ιστοσελίδας. Το ποιες χρησιμοποιούμε σαν web-mate έχει να κάνει με πειράματα που κάναμε έτσι ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε για τους πελάτες μας μόνο αυτές που έχουν αξία. Ο αλγόριθμος αναζήτησης της google αλώστε έχει παραπάνω από 200 παράγοντες κατάταξης της ιστοσελίδας.
Αυτές οι τεχνικές που εστιάζουμε είναι οι
- Δημιουργία Περιεχομένου
- Blogging
- Δημιουργία Backlink
- Δημιουργία Backlinks σε social media
- ταχύτητα ιστοσελίδας
Φυσικά για να γίνει σωστά η διαδικασία θα πρέπει να έχει γίνει σωστή επιλογή των λέξεων κλειδιών για να είναι αποτελεσματική και προσοδοφόρα η προώθηση. Για παράδειγμα εάν πληρώσει κάποιος 2000 ευρώ για να βγει πρώτος στο keyword “ξενοδοχεία Καβάλα” και έχει ενοικιαζόμενα δωμάτια είναι μη προσοδοφόρο γι’ αυτόν. Θα μπορούσε να πληρώσει μικρότερο ποσό μπορεί και το 1/3 και να βγεί πρώτες θέσεις για τα keywords “ενοικιαζόμενα δωμάτια καβάλα” έτσι ώστε να έχει στοχευμένες επισκέψεις που θα φέρουν κέρδος.
Δημιουργία Περιεχομένου
Κάθε ιστοσελίδα για να πετύχει πρέπει να έχει περιεχόμενο και αυτό να είναι πλούσιο. Δεν αρκεί να είναι μεγάλα τα κείμενα που θα έχετε στο site σας αλλά θα πρέπει να έχουνε να πούνε και κάτι. Για παράδειγμα δείτε το παρών site ή το site με το αντικλεπτικό αυτοκινήτου έχουν κείμενα που είναι χρήσιμα στον πελάτη.
Επίσης τα κείμενα που έχουμε και στα 2 site προσφέρουν αξία και κάνουν τον πελάτη να μάθει είτε κάτι για το προϊόν είτε κάτι σχετικά με αυτό που ψάχνει. Η έκταση των κειμένων και στις 2 περιπτώσεις είναι μεγάλη και είναι άνω των 1000 λέξεων.
Πολύ σημαντικό είναι τα άρθρα και η σελίδες μέσα στο site να είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους αλλά και να έχουν και εξωτερικούς συνδέσμους σε άλλα site που θα βοηθήσουν τον χρήστη.
Κάνοντας αποτελεσματική προώθηση ιστοσελίδας δημιουργούμε τα κατάλληλα κείμενα για εσάς και την επιχείρηση σας. Φυσικά πολύ σημαντικό είναι τα κείμενα να έχουν την κατάλληλη σύνταξη και ορθογραφία.
Blogging
Πολύ σημαντικό είναι εκτός από το κυρίως περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας να έχετε και ένα blog section σε αυτή.
Φυσικά το ιδανικό είναι εάν θα μπορούσατε να γράφετε ή να γράφουν άρθρα σχετικά με τη θεματολογία της ιστοσελίδας σας σε άλλα blogs από τα οποία να μπορείτε να παίρνετε επισκέπτες και links!
Η θεματολογία των άρθρων σας πρέπει να είναι ποικίλη αλλά σχετική με το αντικείμενο σας. Ακόμη στα άρθρα σας πρέπει να υπάρχουν λέξεις κλειδιά και διασύνδεση των άρθρων.
Backlinks
Ένα από τα πιο vital αλλά και πιο δύσκολο κομμάτι στην προώθηση ιστοσελίδων και βελτιστοποίηση αυτών είναι η δημιουργία συνδέσμων.
Αναφερόμαστε πάντα στη δημιουργία συνδέσμων από άλλα sites προς το δικό σας. Δηλαδή άλλα site να οδηγούν με hyperlink στο δικό σας.
Για να είναι σημαντικά αυτά τα lins είναι σημαντικό να :
- έχουν ως κείμενο του hyperlink λέξη κλειδί π.χ. στην περίπτωση με τα αντικλεπτικά ο σύνδεσμός μπορούσε να είναι “αντικλεπτικό αυτοκινήτου”
- το περιεχόμενο της σελίδας όλης να έχει σχέση με το δικό σας site
- το περιεχόμενο του άρθρου που αναφέρει το δικό σας site και σας δίνει hyperlink να είναι σχετικό με το δική σας σελίδα που οδηγεί
- Το site να είναι ποιοτικό που σας δίνει το σύνδεσμο. Για παράδειγμα σε ένα site με ανταλλακτικά ότι καλύτερο θα ήταν σύνδεσμος από το auto τρίτη!
Είναι πολύ δύσκολο να πάρεις έναν καλό σύνδεσμο από άλλο site και αυτό είναι που κάνει την διαφορά στην προώθηση και βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας. Μπορεί ένας σύνδεσμος από ένα πολύ καλό site να κοστίζει εάν πληρωθεί και πολλές εκατοντάδες ευρώ, αλλά σκεφτείτε πόσες ίσως χιλιάδες μπορεί να σας φέρει πίσω!
Backlinks και διασύνδεση με social media
Η google δίνει μεγάλη βαρύτητα στα social media signals εδώ και λίγα χρόνια. Αυτό το κάνει γιατί μέσα από αυτά φαίνεται πόσο σημαντική και πόσο γνωστή είναι η επιχείρηση σας.
Θα πρέπει η ιστοσελίδα σας πάντα να έχει links προς όλα τα social media profiles αλλά και όλα τα social media profiles σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα σας έτσι ώστε να καταλάβει η google την σύνδεση μεταξύ τους.
Σε μικρότερο βαθμό αλλά σημαντικό ρόλο παίζουν και οι “followers” μιας σελίδας και γενικά πόσο γνωστή είναι στα social media. Μια γνωστή και με καλό awareness ιστοσελίδα θα την πριμοδοτήσει το google.
Ταχύτητα Ιστοσελίδας
Μια γρήγορη ιστοσελίδα θα επιβραβευτεί από την google αλλά και από τους επισκέπτες της. Το πως θα κάνετε γρήγορη την ιστοσελίδα σας έχουμε αναφερθεί σε παλαιότερα άρθρα.
Δώστε μεγάλη προσοχή κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας αλλά και ιδιαίτερη σημασία στο hosting για την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας.
Σε ένα e-shop η ταχύτητα είναι ακόμα πιο σημαντική καθώς λόγο αυτής μπορεί να πραγματοποιηθούν ή όχι αγορές.
Σε κινητές συσκευές μπορεί να υπάρχει διαφορετική κατάταξη της ιστοσελίδας σας ή του e-shop σας ανάλογα με την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας. Tα αποτελέσματα της google πολλές φορές διαφέρουν ανάλογα με την συσκευή που πραγματοποιεί την αναζήτηση ο χρήστης και φυσικά την τοποθεσία.
Ποια κριτήρια αλλάζουν τα αποτελέσματα αναζήτησης;
Παραπάνω μιλήσαμε για το ότι μπορεί να υπάρχει διαφορά στα αποτελέσματα αναζήτησης εάν υπάρχει κινητή συσκευή. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι πλέον η αναζήτηση γίνεται (και είναι στόχος της google) πιο προσωποποιημένη.
Η Google δείχνει σε κάθε χρήστη ότι τον ενδιαφέρει περισσότερο ανάλογα με κάποια κριτήρια τα οποία συνήθως είναι τα παρακάτω:
- συσκευή που πραγματοποιείτε η αναζήτηση
- τοποθεσία χρήστη
- ιστορικό περιήγησης χρήστη
- ταχύτητα σύνδεσης χρήστη
- ενδιαφέροντα χρήστη
- εάν έχει επισκεφθεί ξανά ο χρήστης κάποια ιστοσελίδα από τα αποτελέσματα αναζήτησης
- φύλο χρήστη
Έτσι η ιστοσελίδα σας μπορεί σε κάποιον να εμφανιστεί στην πρώτη θέση της google και σε κάποια άλλη αναζήτηση στην 4η θέση. Με την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας , θα μπορείτε να είστε σίγουροι ότι η ιστοσελίδα σας θα βρεθεί στις πρώτες θέσεις ή σελίδα της google
Παρακάτω παραθέτουμε μια εικόνα που λέει τα πιο βασικά στο seo που πρέπει να γίνουν σε μια ιστοσελίδα για να βγει πρώτη στο google!
Γιατί να κάνω προώθηση της ιστοσελίδας μου;
Σκεφτείτε να έχετε ένα e-shop που να κάνετε διαφήμιση μέσω adwords και να πληρώνεται για το κλικ 0.3 (παρα πολύ λίγο) ευρώ . Έτσι στην περίπτωση που έχετε 1000 κλικ τον μήνα θα πληρώσετε 300 ευρώ και μπορεί να μην έχετε καμία αγορά ή να έχετε για παράδειγμα 3 ή 4 αγορές. Συμφέρει;
Εάν πληρώσετε για seo αρχικά ένα μεγάλο αντίτιμο (σε σχέση με τα 100 ευρώ ) μετά η ιστοσελίδα σας θα έχει συνέχεια κόσμο και έτσι δεν θα χρειάζεστε το adwords ή θα το χρειάζεστε σε μικρό βαθμό.
Μπορώ να βγω στη 1η Θέση του Google;
Φυσικά και μπορούμε να σας βγάλουμε στην πρώτη θέση του google για μια λέξη κλειδί (εκτός από ορισμένες περιπτώσεις για να είμαστε πιο ακριβείς που είναι trademarks ή site έχουν εδώ και χρόνια δαπανήσει πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να έχουν αυτή τη θέση), το θέμα είναι πόσο θα κοστίσει αυτό και εάν πραγματικά αξίζει αυτή η θέση και θα είναι ανταποδοτική για εσάς.
Τα πάντα έχουν να κάνουν με το κόστος που απαιτείτε για να καταλάβετε μια καλή θέση. Εάν χρειαζόταν στο προηγούμενο μας παράδειγμα με την λέξη Τάβλα 3000 ευρώ για να βγούμε στην πρώτη θέση προφανώς θα ήταν κάτι το οποίο δεν θα είχε αξία.
Στην web-mate μπορούμε να σας βοηθήσουμε να αναπτύξετε την εταιρεία σας μέσα από το διαδίκτυο με τη μέθοδο της προώθησης της ιστοσελίδας σας. Εάν ενδιαφέρεστε για προσφορά δεν έχετε παρά μόνο να πατήσετε στο παρακάτω κουμπί!
Αφήστε ένα σχόλιο