Πόσο κοστίζει – Ποιο το κόστος σε διαφήμιση στο Facebook & Instagram

πόσο κοστίζει η διαφήμιση στο facebook - instagram

Η σημερινή εποχή είναι μια εποχή όπου ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος και συνεχώς αυξάνεται στο διαδίκτυο και πάντα υπάρχει η ερώτηση για το ποιο το κόστος σε διαφήμιση σε Facebook & Instagram. Η λύση για να ξεχωρίσει το e-shop ή η ιστοσελίδα σου στο internet είναι μια αποτελεσματική διαφήμιση. Το κύριο είδος διαφημίσεων που μπορείτε να κάνετε στο internet με ένα σχετικά μικρό budget είναι:

Διαφήμιση στο internet και στο facebook, instagram

Σε αυτό το άρθρο θα επικεντρωθούμε στη διαφήμιση μέσω του facebook (και του instagram κατ’ επέκταση) και το πόσο κοστίζει η διαφήμιση σε αυτά.

Στρατηγική Διαφήμισης σε Facebook & Instagram και θέσιμο στόχων

Δυστυχώς, πολλοί επαγγελματίες δεν έχουν ενσωματώσει πλήρως την αξία του σχεδιασμού και της θέσης στόχων. Έχουν παραβλέψει να καθορίσουν σαφείς, μετρήσιμους στόχους και επιθυμητά αποτελέσματα για τις προσπάθειές τους.

Οι στόχοι αυτοί μπορούν να είναι ποικίλοι – η αύξηση της επισκεψιμότητας ενός ιστότοπου, η αύξηση των τηλεφωνικών κλήσεων και των μηνυμάτων από πιθανούς πελάτες, η προώθηση της επίγνωσης για ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία, ή ακόμα και η αύξηση των προβολών ενός βίντεο. Φυσικά, το κύριο ζητούμενο είναι πάντα η αύξηση των πωλήσεων ή των δυνητικών πελατών – και αυτό απαιτεί διαφορετικές τακτικές και μέρη του προϋπολογισμού.

Διαθέτουμε ένα πλήθος διαφημιστικών τεχνικών, και δεν είναι σωστό να πιστεύουμε ότι μία μόνο διαφήμιση μπορεί να εκπληρώσει όλους τους στόχους μας. Ας φανταστούμε εαυτούς στη θέση ενός δυνητικού πελάτη: θα αγοράζαμε εμείς κάτι από ένα κατάστημα που δεν γνωρίζουμε; Ακόμα και αν το βλέπαμε για πρώτη φορά, θα το εμπιστευόμασταν;

Απολύτως όχι – και αυτό είναι απόλυτα λογικό. Πριν ξεκινήσουμε να χορηγούμες διαφημίσεις που αποσκοπούν στην πώληση, πρέπει πρώτα να γίνουμε γνωστοί ως μάρκα, να εκπαιδεύσουμε τους πελάτες μας, και μετά να τους παρουσιάσουμε τα προϊόντα μας. Αυτός είναι ο σκοπός των διαφημίσεων για την ευαισθητοποίηση του κοινού και την κατασκευή του κοινού, οι οποίες συνήθως αντιστοιχούν στο 20% του συνολικού προϋπολογισμού για διαφημίσεις.

Μπορείτε να αναρωτηθείτε, “αν αυτό το είδος διαφήμισης δεν μου φέρνει αμεσα πωλήσεις, πως με βοηθά;” Το οφέλος του είναι μακροπρόθεσμο: κατασκευάζει και ανανεώνει συνεχώς ένα κοινό που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα σας. Εξασφαλίζει ότι ούτε το κοινό της επιχείρησής σας θα κορεστεί, ούτε το κόστος ανά δράση θα εκτοξευτεί σε αδιαχείριστα επίπεδα.

Το 60% του συνολικού προϋπολογισμού για διαφημίσεις θα πρέπει να λειτουργεί ως αμεση προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας, επισημαίνοντας τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά και τον λόγο για τον οποίο οι χρήστες θα πρέπει να τα προτιμήσουν από τον ανταγωνισμό. Εδώ έχουμε διαφημίσεις του τύπου “traffic”, “catalogue sales”, “instant experience” κ.α.

Τέλος, το εναπομείναν 20% του προϋπολογισμού για διαφημίσεις πρέπει να λειτουργεί ως υποστήριξη για remarketing. Όπως είπαμε, κανείς δεν θα αγοράσει κάτι με την πρώτη διαφήμιση που θα δει. Οπότε πρέπει να θυμίζουμε σε όσους είδαν ένα συγκεκριμένο προϊόν ή το πρόσθεσαν στο καλάθι τους αλλά δεν το αγόρασαν, ότι υπάρχουμε και οι επιλογές τους περιμένουν!

Διαφήμιση στα Social Media

Το πρώτο ερώτημα για να απαντήσουμε στο ερώτημα στο πόσο κοστίζει η προβολή μας στο facebook και στο instagram είναι το ποιο είναι το κοινό μας και σε ποια τοποθεσία θέλουμε να προβληθούμε.

Τοποθεσία που θέλουμε να κάνουμε διαφήμιση στη πλατφόρμα της META

Η τιμολόγηση της διαφήμισης συνδέεται άμεσα με τις γεωγραφικές περιοχές που επιθυμούμε να αγγίξουμε. Για να προσδιορίσουμε το σημείο, εάν επιλέξουμε να στοχεύσουμε την πολυσύχναστη Αθήνα, το κόστος προβολής της διαφήμισής μας θα είναι σημαντικά αυξημένο σε σύγκριση με την περίπτωση της Θεσσαλονίκης. Προχωρώντας περαιτέρω, ένα διαφημιστικό σποτ για την Θεσσαλονίκη θα έχει αρκετά υψηλότερο κόστος σε σχέση με μια διαφήμιση που προβάλλεται στο Facebook και στοχεύει την Καβάλα. Επομένως, η γεωγραφική εστίαση καταχωρίζεται ως κρίσιμος παράγοντας στην καθοριστική διαμόρφωση του διαφημιστικού μας budget.

Για να μιλήσουμε με κόστος μια διαφήμιση με 6 ευρώ την ημέρα είναι πολύ καλή για την πόλη της Καβάλας αλλά όχι αρκετή για την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Κοινό – Περσόνα που θέλουμε να στοχεύσουμε

Αφού επιλέξουμε το γεωγραφικό πεδίο δράσης της διαφήμισής μας, το επόμενο κρίσιμο στάδιο είναι ο καθορισμός της προσωπικότητας-στόχου (persona). Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αποφασίσουμε ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης, ποιος θα πρέπει να βλέπει τη διαφήμιση μας

στόχευση κοινού facebook

Αν επικεντρωθούμε σε ένα κοινό που εκτιμά την πολυτέλεια, ακούει κλασική μουσική και ταξιδεύει συχνά, η ομάδα μας θα είναι λιγότερο πολυπληθής σε σύγκριση με την περίπτωση που θα επιλέγαμε ως στόχο άτομα που προτιμούν την ποπ μουσική και τα ρούχα. Αυτό ισχύει ακόμη και αν τα δύο διαφορετικά κοινά βρίσκονται σε διάφορες πόλεις, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη – συνήθως, το κοινό είναι πολύ πιο περιορισμένο στην πρώτη περίπτωση.

Έτσι εάν μιλήσουμε άλλη μια φορά με κόστη το κόστος στην πρώτη περίπτωση διαφήμισης μπορεί να είναι 5 ευρώ ενώ στη δεύτερη περίπτωση 15 ευρώ ανά ημέρα.

Κόστος διαφήμισης στο Facebook ανά περίπτωση

Αυτό που καταλαβαίνουμε είναι ότι κάθε περίπτωση διαφήμισης είναι πολύ διαφορετική. Κύριο ρόλο παίζει το προϊόν που θέλουμε να προβάλουμε ή η υπηρεσία. Σε ποιους θέλουμε να την προβάλουμε και σε ποιο μέρος θα προσδιορίσει το κόστος της διαφήμισης . Ένα πράγμα που πρέπει να προσέχουμε είναι και το είδος που θέλουμε να πουλήσουμε καθώς θα καθορίσει και το μέσο που είναι σωστό να προβάλουμε τις διαφημίσεις όπως instagram, facebook, google ads.

facebook vs google ads

Το 1ο Βήμα για προσδιορισμό του κόστους είναι να κάνουμε κάποιο A/B test έτσι έχοντας στο μυαλό μας μια περσόνα για το προϊόν η υπηρεσία μας θα καταλάβουμε ποιο κοινό μας φέρνει περισσότερο αποτέλεσμα και δαπανά ποιο αποτελεσματικά τον προϋπολογισμό μας. Εάν δούμε την παρακάτω εικόνα θα καταλάβουμε αμέσως ποιο είναι ποιο αποδοτικό σύνολο και ποιο δαπάνησε καλύτερα τον προϋπολογισμό μας.

διαφήμιση στο facebook k instagram

Ένας κανόνας που μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει είναι ότι όσο πιο συγκεκριμένοι γινόμαστε όσον αφορά το κοινό μας τόσο πιο καλά αποτελέσματα έχουμε (πάντα υπάρχουν και εξαιρέσεις σε έναν κανόνα γι’ αυτό κάνουμε τα test).

Αναλύουμε το κόστος ανά αγορά

Το κόστος ανά αγορά είναι ένας από τους σημαντικούς παράγοντες που πρέπει να εξετάζονται. Αφήνει το είδος που διαφημίζουμε κέρδος σε σχέση με τη διαφήμιση που κάνουμε;

Σε σχέση με τις παραδοσιακές μορφές διαφήμισης όπως το ραδιόφωνο ή κάποιο περιοδικό , η διαφήμιση στα social media είναι μετρήσιμη με μεγάλη ακρίβεια! Ας δούμε ένα παράδειγμα παρακάτω και ας δούμε τις δυο εικόνες όπου εκτός από το κόστος ανά αγορά μπορούμε να δούμε και πόσα χρήματα κερδίσαμε μέσω της διαφήμισης !

facebook ads
fb ad

Βλέποντας αναλυτικά στοιχεία μπορούμε να αποφασίσουμε για τη διαφήμιση μας. Μόλις δούμε ότι η διαφήμιση μας αποδίδει μπορούμε να αυξήσουμε τον προϋπολογισμό μας στη συγκεκριμένη καμπάνια μέχρις ότου να δούμε ότι όταν αυξάνουμε δεν βελτιστοποιούνται τα αποτελέσματα.

Μείωση Κόστους Διαφήμισης

Για να μειωθεί το κόστος της διαφήμισης υπάρχουν πολύ τρόποι. Ο πιο σημαντικός τρόπος είναι η διαφήμιση να οδηγεί κάπου ( σε μια landing page) που να δώσει στον χρήστη άμεσα και γρήγορα αυτό που του δείχνει η διαφήμιση. Έτσι θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα ανά κλικ στη διαφήμιση.

Άλλος ένας τρόπος μείωσης κόστους είναι να προβάλουμε τις διαφημίσεις μας σε περιορισμένα ηλικιακά κοινά ή σε ώρες που είναι πιο πιθανό να έχουμε αποτέλεσμα.

Έτσι μπορούμε να μειώσουμε το κόστος της διαφήμισης έως και 50% !

Πόσα Ads πρέπει να έχουμε μέσα σε ένα adset;

Ποιο είναι το ελάχιστο κόστος για διαφήμιση σε facebook & instagram (META)

Το ελάχιστο κόστος που μπορεί να δαπανήσει κάποιος σε Facebook και Instagram είναι το 1 ευρώ ανά ημέρα . Στη πραγματικότητα αυτό το ποσό είναι πάρα πολύ μικρό και δεν θα έχει κάποια πραγματική αξία για τις διαφημιστικές προσπάθειες οποιουδήποτε.

Διαφήμιση στο Facebook με τη Web-Mate

Ελάτε να κάνουμε τη διαφήμιση σας στο facebook και στο instagram ή την προώθηση της ιστοσελίδας σας στη web-mate κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο συμπληρώστε τα απαιτούμενα στοιχεία και θα μιλήσουμε μαζί σας.

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

Δωρεάν EBOOK από τη Web-Mate για το Τοπικό Μάρκετινγκ