Οποιοσδήποτε είναι ιδιοκτήτης e-shop γνωρίζει πολύ καλά ότι πρέπει να έχει ένα αρκετά μεγάλο budget για διαφήμιση. Εάν δεν ξοδεύει κάποιος χρήματα σε προβολή της επιχείρησης του τότε ο ανταγωνισμός αργά ή γρήγορα θα τον ξεπεράσει. Στο internet ο ανταγωνισμός είναι πλέον τεράστιος ακόμα και στην Ελληνική αγορά. Ποια είναι όμως η καλύτερη διαφήμιση για το e-shop σας;
Τι εννοούμε με τον όρο διαφήμιση
Λέγοντας διαφήμιση δεν μιλάμε μόνο για της πληρωμένες καμπάνιες σε facebook και google ads .
Μιλάμε για το συνολικό budget που ξοδεύει κάποιος για να προωθήσει την ιστοσελίδα του. Για παράδειγμα αυτό το budget μπορεί να διατεθεί σε μια εταιρεία προώθησης ιστοσελίδων για να του φτιάξει την ιστοσελίδα σωστά σε δομή.
Μέρος των χρημάτων μπορεί να διατεθεί σε ένα blog με μεγάλη απήχηση για συγγραφή άρθρου για προϊόν τουe-shop μας.
Τέλος μην ξεχνάμε και τα ποσά που μπορούν να διατεθούν σε influencers έτσι ώστε να προμοτάρουν το προϊόν σας .
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ SITE ΣΑΣ;
Αυτή είναι ίσως η πιο σημαντική ερώτηση που πρέπει να γίνει. Χωρίς όμως να εξεταστεί η αγορά που κινείται η επιχείρηση σας δεν μπορεί να δοθεί η σωστή απάντηση.
Καταρχάς πρέπει να εξετάσουμε το προϊόν ή τα προϊόντα που θέλει να προωθήσει μια επιχείρηση.
Προωθήστε ένα η όλα τα προϊόντα σας;
Το πιο βασικό πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να επιλέξουμε ποια προϊόντα θα προβάλουμε και σε ποια περίοδο.
Ένα απλό άστοχο παράδειγμα προβολής είναι να έχουμε ένα e-shop το οποίο έχει είδη θέρμανσης και κλιματισμού και να προσπαθούμε να πουλήσουμε κάποιον λέβητα το καλοκαίρι. Ακόμα και εάν πουλήσουμε 2 ή 3 λέβητες το κόστος της διαφήμισης θα είναι μεγαλύτερο από το κέρδος που θα λάβουμε. Λανθασμένο θα ήταν επίσης να προσπαθήσουμε να κάνουμε μια καμπάνια με πολύ μεγάλο budget μέσα στον χειμώνα.
Θα κάνουμε διαφήμιση τους λέβητες τον χειμώνα, αλλά ίσως θα ήταν καλύτερο να κάνουμε και προβολή τις υπηρεσίες συντήρησης;
Το πιο σωστό θα ήταν να προσπαθήσουμε να πουλήσουμε τους λέβητες λίγο πριν ή στις πρώτες κρύες μέρες. Έτσι ανταγωνισμός δεν θα έχει μεγάλο budget ακόμα για αυτά τα προϊόντα σε εκείνη την περίοδο.
Με όλα τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι πρέπει να προωθείς τα προϊόντα που πρέπει την κατάλληλη χρονική στιγμή.
Ένας ακόμα γενικός κανόνας για μικρό budget είναι να διαθέσεις μεγαλύτερο μέρος του budget σε προϊόντα που μπορούν να πουλήσουν. Σε συνάρτηση με τα προϊόντα που αποφέρουν το μεγαλύτερο κέρδος το αποτέλεσμα μπορεί να είναι εκπληκτικό.
Budget για διαφήμιση
Στις προηγούμενες παραγράφους μιλήσαμε πάρα πολύ για τον όρο budget και τον χρησιμοποιήσαμε κατά κόρων.
Είναι πολύ σημαντικό να τεθεί budget για τις καμπάνιες σας ανά μήνα έτσι ώστε να ξέρετε ακριβώς τι ξοδεύετε. Ακόμη θα ξέρει ο διαφημιστής εκτός από εσάς τι να ξοδέψει σε διαφορετικά κανάλια προβολής για το e-shop σας.
Πόσο Πρέπει να είναι το budget για τη διαφήμιση;
Αυτή η ερώτηση μπορεί να απαντηθεί μόνο σε συνάρτηση με τον ανταγωνισμό. Εάν οι ανταγωνιστές σας ξοδεύουν 1000 ευρώ το μήνα για διαφήμιση και εσείς θέλετε να ξοδέψετε 100, τότε το πιο πιθανό είναι να χάσετε τα χρήματα σας.
Αυτά που θα μπορούσατε να κάνετε σε μια περίπτωση που δεν μπορείτε να ξοδέψετε όσα χρήματα ξοδεύουν οι ανταγωνιστές σας είναι :
- να αφιερώσετε χρόνο στο blog σας με content marketing έτσι ώστε να ανέβετε οργανικά στη google
- να βρείτε εναλλακτικά long tail keywords που θα μπορούσαν να φέρουν πιο στοχευμένο κοινό που θα αγοράσει τα προϊόντα σας.
- να προσπαθήσετε να δείτε σε πιο κανάλι διοχετεύει μικρότερο budget ο ανταγωνισμός και εάν μπορείτε να βάλετε εκεί τα χρήματα σας εφόσον μπορεί να δημιουργηθεί πιθανό κέρδος. Π.χ. μπορεί ο ανταγωνιστή σας να ξοδεύει πολλά χρήματα σε facebook, instagram και adwords και δεν μπορείτε να τον ανταγωνιστείτε. Αυτό που θα μπορούσατε να κάνετε είναι για αρχή να επικοινωνήσετε με κάποιο blog που ασχολείται με τα αντικείμενα σας να γράψει ένα άρθρο με παραπομπή προς το δικό σας e-shop έτσι ώστε να έρθει κοινό σε εσάς.
- Να κάνετε πιο σωστή προβολή από τον ανταγωνισμό, με μεγαλύτερη στόχευση κοινού. Μπορείτε να προσέξετε την εικόνα και το λεκτικό της διαφήμισης και να περιορίσετε το κοινό σας σε περιοχές έτσι ώστε να δαπανήσετε μικρότερο budget
Ποιος είναι ο ανταγωνιστής του e-shop μου;
Μιλάμε για ανταγωνιστές και εδώ πρέπει να δούμε ποιος είναι ο πραγματικός ανταγωνιστής του ηλεκτρονικού καταστήματός σας και με ποιον πρέπει να συγκρίνεστε. Θα μπορούσαμε να γράψουμε τετριμμένα πράγματα όπως ότι ο ανταγωνιστής σας είναι μόνο ο εαυτό σας άλλα κάτι τέτοιο δεν θα γίνει. Ο ανταγωνιστής σας είναι λοιπόν αυτός που κινείτε και μπορεί να εξυπηρετήσει την ίδια αγορά με εσάς. Αυτό που πρέπει να κάνετε εσείς είναι να κερδίσετε και να εξυπηρετήσετε καλύτερα την αγορά που στοχεύετε. Για παράδειγμα εάν έχω έναν e-shop ανταλλακτικών αυτοκινήτου αυτό που πρέπει να κάνω εξαρχής είναι να στοχεύσω στους γύρω νομούς. Έτσι με την αμεσότητα στην παράδοση θα κερδίσω περισσότερους πελάτες ακόμα και εάν έχω λίγο υψηλότερες τιμές.
ΠΟΙΟ ΚΑΝΑΛΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΟ SITE ΜΟΥ;
Αυτό εξαρτάται από το είδος των προϊόντων που πουλάτε, τον ανταγωνισμό και το budget σας όπως γράψαμε παραπάνω.
Ο καλύτερος τρόπος να ξοδέψει κάποιος το budget σε προϊόντα μόδας είναι το instagram και το remarketing. Αποτελεσματική μέθοδος είναι και τα δώρα σε influencers με αντάλλαγμα την προβολή.
Ο καλύτερο τρόπος να διαθέσει κάποιος budget στη διαφήμιση με προϊόντα που είναι γνωστά για την μάρκα τους στην αγορά είναι η διασύνδεση των προϊόντων του με το skroutz και έπειτα remarketing σε facebook και adwords.
Ένα site με πώληση υπηρεσιών τοπικά (π.χ. ένα site δικηγόρου ή ψυχολόγου) θα ήταν καλύτερο να ασχοληθεί με το adwords και το seo.
Ανάλογα με τον τομέα ενασχόληση σας και το προϊόν ή την υπηρεσία που κάποιος πουλάει θα πρέπει να προσαρμόσει και την καμπάνια του.
Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ SITE , E-SHOP ΣΑΣ
Πάρα πολλοί έρχονται σε εμάς για διαφήμιση της ιστοσελίδας τους ή του e-shop τους. Εμείς τους προτείνουμε αρχικά την ανακατασκευή της σελίδας τους.
Αυτό μπορεί να συμβαίνει για πολλούς λόγους:
- Δεν υπάρχει επαρκής ταχύτητα για την ιστοσελίδα
- Δεν είναι αισθητικά όμορφη έτσι ώστε όταν κάποιος μπει στην ιστοσελίδα σας από κάποια διαφήμιση να προβεί και σε κάποια αγορά ή κάποια άλλη ενέργεια
- Δεν έχει blog περιοχή και γενικά άλλα στοιχεία που είναι απαραίτητα για να συνδυαστούν με τις διαφημιστικές καμπάνιες έτσι ώστε αυτή να είναι επιτυχημένες
- Δεν μπορεί εύκολα να γίνει διασύνδεση της με άλλα εργαλεία με τα οποία να έχουμε παρακολούθηση για να κρίνουμε εάν οι καμπάνιες που τρέχουμε είναι αποδοτικές ή όχι.
Γενικά για να αποδειχθεί μια διαφήμιση επιτυχημένη θα πρέπει και η ιστοσελίδα σας να τηρεί κάποια standards ταχύτητας, ευχρηστίας, αισθητικής.
ΜΗΝ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ ΜΟΝΟ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ
Όταν κάνουμε μια διαφήμιση στα social media ή στο adwords δεν μπορούμε να ξέρουμε εξαρχής το αποτέλεσμα τους.
Αυτό τις περισσότερες φορές φοβίζει τους επιχειρηματίες καθώς κοιτάνε μόνο τα έξοδα και τα χρήματα που πρέπει να δαπανήσουν. Αυτό που πρέπει να προσέξουνε επίσης είναι τα έσοδα που θα τους φέρει οποιαδήποτε ενέργεια.
Με τον όρο έσοδα δεν μιλάμε μόνο για τα απτά κέρδη από την πώληση προϊόντων. Αναφερόμαστε και στα κέρδη που θα αποκτήσει η επιχείρηση σας με την αναγνωρισιμότητα που θα έχει από τη προβολή της.
Τέλος πρέπει να τονίσουμε ότι μια διαφήμιση στο internet για να είναι επιτυχημένη και να οδηγήσει στην επιτυχία το e-shop σας, θα πρέπει να ενταχθεί στο γενικότερο πλάνο της επιχείρησης σας για το marketing αυτής.
Εάν θέλετε η web-mate να ασχοληθεί με την διαφήμιση της ιστοσελίδας σας δεν έχετε παρά να μιλήσετε μαζί μας.
Αφήστε ένα σχόλιο