Δημιουργία E-SHOP ΚΑΒΑΛΑ | ΞΑΝΘΗ | ΚΟΜΟΤΗΝΗ | ΔΡΑΜΑ

Πώς να δημιουργήσετε το δικό σας e-shop

Μέσα στην κρίση της αγοράς, με αυξημένη την ανάγκη περιορισμού των λειτουργικών εξόδων των επιχειρήσεων, πολύς λόγος γίνεται για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων στο Διαδίκτυο προκειμένου να αυξηθεί ο τζίρος. Ας δούμε λοιπόν το θέμα όσο μπορούμε καλύτερα.

Μέσα στην κρίση της αγοράς, με αυξημένη την ανάγκη περιορισμού των λειτουργικών εξόδων των επιχειρήσεων, πολύς λόγος γίνεται για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων στο Διαδίκτυο προκειμένου να αυξηθεί ο τζίρος. Ας δούμε λοιπόν το θέμα όσο μπορούμε καλύτερα.

Γενικά στο ηλεκτρονικό κατάστημα συνηθίζεται να υπάρχουν καλύτερες τιμές από αυτές του φυσικού καταστήματος. Απλώς διότι δεν απασχολείται πωλητής για την πώληση. Ενα κίνητρο παραπάνω λοιπόν για τον πελάτη

Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι μία ιστοσελίδα που περιλαμβάνει όσα προϊόντα θέλουμε να πουλήσουμε σε πελάτες. Τα προϊόντα αυτά πρέπει να υπάρχουν σε στοκ και να μπορούμε να τα αποστείλουμε στους πελάτες μας. Για την πληρωμή μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάποια τράπεζα (ασφαλής συναλλαγή μέσω Ιντερνετ) ή το paypal (διαδεδομένο σε νεαρές ηλικίες) ή η κλασική αντικαταβολή. Το περιεχόμενο του καταστήματος μπορεί να αλλάζει από την ίδια την επιχείρηση με νέα προϊόντα, αλλαγές τιμών, προσφορές.

Γενικά στο ηλεκτρονικό κατάστημα συνηθίζεται να υπάρχουν καλύτερες τιμές από αυτές του φυσικού καταστήματος. Απλώς διότι δεν απασχολείται πωλητής για την πώληση. Ενα κίνητρο παραπάνω λοιπόν για τον πελάτη. Με τη χρήση μιας μεταφορικής, μαζικά, μπορείτε να πετύχετε εξαιρετικές τιμές αποστολής, ακόμα και 2? για δέματα έως 2 κιλά σε όλη την Ελλάδα. Στις συναλλαγές σας η τράπεζα χρεώνει συνήθως 1-3% προμήθεια, αλλά τα χρήματά σας κατατίθενται απευθείας στον εμπορικό λογαριασμό σας σε μία εργάσιμη ημέρα. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε και δόσεις μηνιαίες (άτοκες ή έντοκες) για πληρωμή μεγάλων αξιών.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να συνδεθεί με το εμπορικό σας πρόγραμμα, ώστε να ανανεώνεται αυτόματα το απόθεμα και να γίνονται οι τιμολογήσεις. Σε άλλη περίπτωση λαμβάνετε την παραγγελία του πελάτη και τιμολογείτε σε δεύτερο στάδιο. Και οι δύο τακτικές ακολουθούνται από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Ανάλογα με το πλήθος των αγορών επιλέγετε το τι θα ακολουθήσετε.

Εδώ και δύο χρόνια, εκτός του κόστους δημιουργίας ηλεκτρονικού καταστήματος, υπάρχει και η δυνατότητα μίσθωσης ηλεκτρονικού καταστήματος. Αρκετές εταιρείες, όπως η istosonline, έχουν δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό πολυκατάστημα στο οποίο μπορούν να σας «μισθώσουν» κατάστημα για την επιχείρησή σας για όσο διάστημα το χρειάζεστε. Αρα, με κόστος όχι παραπάνω από 60-100 ? τον μήνα μπορείτε να δοκιμάσετε την ιδέα του ηλεκτρονικού καταστήματος χωρίς να απαιτείται σημαντική δαπάνη εφάπαξ. Βέβαια, αν δείτε ότι πάει καλά μπορείτε να προχωρήσετε στη δημιουργία του δικού σας ιδιόκτητου ηλεκτρονικού καταστήματος. Το μειονέκτημα του ενοικιασμένου καταστήματος είναι πως δεν φαίνεσαι ανεξάρτητος και άρα «δυνατός» στην αγορά.

Η επιδότηση ηλεκτρονικού καταστήματος γίνεται μόνο στα πλαίσια δράσεων για εκσυγχρονισμό επιχειρήσεων, που αυτό το διάστημα δεν υπάρχουν στο ΕΣΠΑ.

Δωρεάν λύσεις
Στο Διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε ηλεκτρονικό κατάστημα με δωρεάν πλατφόρμα (JOOMLA), αλλά εν γένει μέχρι να μάθετε να το φτιάξετε όπως πρέπει θα σας πάρει χρόνο. Μια άλλη πλατφόρμα τεράστιων δυνατοτήτων είναι και το Drupal, αλλά γνωρίζουν να προγραμματίζουν μόνο εξειδικευμένες εταιρείες, όπως η net-cosmos.com και κάποιες άλλες.Σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να προσέξετε πολύ τους όρους εγγύησης και την περιγραφή των χαρακτηριστικών. Είναι πολύ άσχημο να υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ παραγγελίας και παραλαβής.

Η δυνατότητα φόρμας επικοινωνίας των πελατών είναι πολύ σημαντική. Η μεταπωλητική συμπεριφορά των διαδικτυακών καταστημάτων είναι καθοριστικός παράγοντας αύξησης του πελατολογίου. Λάθη μπορούν να συμβούν. Αν τα αντιμετωπίσεις σωστά, έγκαιρα και προς όφελος του πελάτη, θα σου δημιουργήσουν καλό όνομα και ροή νέων πελατών.

Καλές ηλεκτρονικές πωλήσεις σε όλους λοιπόν. Δοκιμάστε το. Αξίζει.

Το κόστος, η προσθήκη προϊόντων και οι καμπάνιες διαφήμισης
Το κόστος ηλεκτρονικού καταστήματος ξεκινά από τα 1.000-2.000 ? και φτάνει τα 5.000 ? για μία πιο επαγγελματική παρουσίαση με καλό γραφιστικό. Μία μέση τιμή είναι τα 2.000 ? για τη δημιουργία και 300-400 ? τον χρόνο για φιλοξενία σε σέρβερ. Επειδή περιέχει πελάτες, παραγγελίες, προϊόντα, μην επιλέγετε την πιο φτηνή και -ενδεχομένως- αναξιόπιστη λύση.

Θα το αποσβέσετε ως κόστος όταν αποφύγετε την πρώτη «αναποδιά». Θα πρέπει να προσέξετε το εξής: να σας μάθουν πώς να προσθαφαιρείτε περιεχόμενο οι ίδιοι ή κάποιο δικό σας πρόσωπο (υπάλληλος ή οικογενειακό πρόσωπο). Είναι δυσλειτουργικό να στέλνετε υλικό στον προγραμματιστή και να περιμένετε αυτός να ενημερώσει το κατάστημα (και δαπανηρό επίσης).

Αυξηση τζίρου
Το πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι ότι πουλά για εσάς 24 ώρες/365 ημέρες τον χρόνο. Η αύξηση του τζίρου στα ηλεκτρονικά καταστήματα παρουσιάζει ετησίως αύξηση πάνω από 20% ακριβώς, διότι η πρόσβαση στο Ιντερνετ είναι δεδομένη για πολλούς και δεν υπάρχει πια χρόνος για «βόλτες στα μαγαζιά».

Θα πρέπει καταληκτικά να επισημανθεί ότι η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος δεν συνεπάγεται αυτομάτως και ροή πελατών. Οπως και στα φυσικά καταστήματα, απαιτείται διαφήμιση. Φυσικά ηλεκτρονική.

Αριστος και προσιτός τρόπος είναι τα Adwords της Google, που σε κάθε αναζήτηση λέξης από χρήστη αναδύεται η διαφήμιση της επιχείρησης. Αν πουλάς, για παράδειγμα, παπούτσια και ο χρήστης ψάξει στο Διαδίκτυο φράση που να περιέχει τη λέξη «παπούτσια», η διαφήμιση της επιχείρησής σου θα εμφανιστεί δίπλα από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Posted on January 31, 2012 in e-shop

Back to Top