Μέσα στην κρίση της αγοράς, με αυξημένη την ανάγκη περιορισμού των λειτουργικών εξόδων των επιχειρήσεων, πολύς λόγος γίνεται για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων στο Διαδίκτυο προκειμένου να αυξηθεί ο τζίρος. Ας δούμε λοιπόν το θέμα όσο μπορούμε καλύτερα.
Γενικά στο ηλεκτρονικό κατάστημα συνηθίζεται να υπάρχουν καλύτερες τιμές από αυτές του φυσικού καταστήματος. Απλώς διότι δεν απασχολείται πωλητής για την πώληση. Ενα κίνητρο παραπάνω λοιπόν για τον πελάτη
Για το τι χρειάζεται ένα e-shop και πόση φροντίδα μιλάμε σε άλλο μας άρθρο που μπορείτε κάνωντας κλικ πάνω στο link για το ηλεκτρονικό κατάστημα και τη φροντίδα του.
Επίσης έχει γραφτεί σε άλλο άρθρο μας τι χρειάζεται για τη δημιουργία / κατασκευή e-shop οπώτε σας προτείνουμε εάν δεν έχετε διαβάσει να διαβάσετε τα παραπάνω άρθρα για να έχετε μια καλύτερη εικόνα.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα
Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι μία ιστοσελίδα που περιλαμβάνει όσα προϊόντα θέλουμε να πουλήσουμε σε πελάτες και μπορούμε να κάνουμε online την πώληση. Τα προϊόντα αυτά πρέπει να υπάρχουν σε στοκ και να μπορούμε να τα αποστείλουμε στους πελάτες μας. Για την πληρωμή μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάποια τράπεζα (ασφαλής συναλλαγή μέσω Ιντερνετ) ή το paypal (διαδεδομένο σε νεαρές ηλικίες),η κλασική αντικαταβολή ή κάποια άμεση τραπεζική μεταφορά. Το περιεχόμενο του καταστήματος μπορεί να αλλάζει από την ίδια την επιχείρηση με νέα προϊόντα, αλλαγές τιμών, προσφορές.
Φυσικό και ηλεκτρονικό κατάστημα
Γενικά στο ηλεκτρονικό κατάστημα συνηθίζεται να υπάρχουν καλύτερες τιμές από αυτές του φυσικού καταστήματος. Απλώς διότι δεν απασχολείται πωλητής για την πώληση. Ένα κίνητρο παραπάνω λοιπόν για τον πελάτη. Με τη χρήση μιας μεταφορικής, μαζικά, μπορείτε να πετύχετε εξαιρετικές τιμές αποστολής, ακόμα και για δέματα έως 2 κιλά σε όλη την Ελλάδα. Στις συναλλαγές σας η τράπεζα χρεώνει συνήθως 1-3% προμήθεια, αλλά τα χρήμματά σας κατατίθενται απευθείας στον εμπορικό λογαριασμό σας σε μία εργάσιμη ημέρα. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε και δόσεις μηνιαίες (άτοκες ή έντοκες) για πληρωμή μεγάλων αξιών.
Το eshop μπορεί να συνδεθεί με το εμπορικό σας πρόγραμμα, ώστε να ανανεώνεται αυτόματα το απόθεμα και να γίνονται οι τιμολογήσεις, με κάποια διασύνδεση ERP. Σε άλλη περίπτωση λαμβάνετε την παραγγελία του πελάτη και τιμολογείτε σε δεύτερο στάδιο. Και οι δύο τακτικές ακολουθούνται από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Ανάλογα με το πλήθος των αγορών επιλέγετε το τι θα ακολουθήσετε.
Εδώ και δύο χρόνια, εκτός του κόστους δημιουργίας ηλεκτρονικού καταστήματος, υπάρχει και η δυνατότητα μίσθωσης ηλεκτρονικού καταστήματος. Αρκετές εταιρείες, έχουν δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό πολυκατάστημα στο οποίο μπορούν να σας «μισθώσουν» κατάστημα για την επιχείρησή σας για όσο διάστημα το χρειάζεστε. Άρα, με κόστος όχι παραπάνω από 60-100 τον μήνα μπορείτε να δοκιμάσετε την ιδέα του ηλεκτρονικού καταστήματος χωρίς να απαιτείται σημαντική δαπάνη εφάπαξ. Βέβαια, αν δείτε ότι πάει καλά μπορείτε να προχωρήσετε στη δημιουργία του δικού σας ιδιόκτητου ηλεκτρονικού καταστήματος. Το μειονέκτημα του ενοικιασμένου καταστήματος είναι πως δεν φαίνεσαι ανεξάρτητος και άρα «δυνατός» στην αγορά.
Η επιδότηση ηλεκτρονικού καταστήματος γίνεται μόνο στα πλαίσια δράσεων για εκσυγχρονισμό επιχειρήσεων, που αυτό το διάστημα δεν υπάρχουν στο ΕΣΠΑ. (υπήρχαν έως το 2021 με το πρόγραμμα – e-lianiko). Συνήθως κατασκευή e-shop για ΕΣΠΑ ή ιστοσελίδων για ΕΣΠΑ απαιτούν πρότυπα για πρόσβαση από ΑΜΕΑ με βάση τα πρότυπα WCAG 2.0. Αυτό αυξάνει το κόστος καθώς η δουλειά ενός κατασκευαστή ιστοσελίδων είναι περισσότερη σε ώρες.
Δωρεάν λύσεις eshop
Στο Διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε ηλεκτρονικό κατάστημα με δωρεάν πλατφόρμα (JOOMLA), αλλά εν γένει μέχρι να μάθετε να το φτιάξετε όπως πρέπει θα σας πάρει χρόνο. Μια άλλη πλατφόρμα τεράστιων δυνατοτήτων είναι και το Drupal, αλλά γνωρίζουν να προγραμματίζουν μόνο εξειδικευμένες εταιρείες, όπως η net-cosmos.com και κάποιες άλλες.Σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να προσέξετε πολύ τους όρους εγγύησης και την περιγραφή των χαρακτηριστικών. Είναι πολύ άσχημο να υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ παραγγελίας και παραλαβής.
Η δυνατότητα φόρμας επικοινωνίας των πελατών είναι πολύ σημαντική. Η μεταπωλητική συμπεριφορά των διαδικτυακών καταστημάτων είναι καθοριστικός παράγοντας αύξησης του πελατολογίου. Λάθη μπορούν να συμβούν. Αν τα αντιμετωπίσεις σωστά, έγκαιρα και προς όφελος του πελάτη, θα σου δημιουργήσουν καλό όνομα και ροή νέων πελατών.
Καλές ηλεκτρονικές πωλήσεις σε όλους λοιπόν. Δοκιμάστε το. Αξίζει.
Το κόστος, η προσθήκη προϊόντων και οι καμπάνιες διαφήμισης
Το κόστος ηλεκτρονικού καταστήματος ξεκινά από τα 2.500-4.000 και φτάνει τα 35.000 για μία πιο επαγγελματική παρουσίαση με καλό γραφιστικό. Μία μέση τιμή είναι τα 5.000 για τη δημιουργία και 500-1000 τον χρόνο για φιλοξενία σε σέρβερ. Επειδή περιέχει πελάτες, παραγγελίες, προϊόντα, μην επιλέγετε την πιο φτηνή και -ενδεχομένως- αναξιόπιστη λύση. Η λύση που προτείνουμε για Hosting είναι οι litespeed servers με τους οποιούς υπάρχει μεγάλη διαφορά στην απόδοση και την ταχύτητα του e-shop και της ιστοσελίδας σας
Θα το αποσβέσετε ως κόστος όταν αποφύγετε την πρώτη «αναποδιά». Θα πρέπει να προσέξετε το εξής: να σας μάθουν πώς να προσθαφαιρείτε περιεχόμενο οι ίδιοι ή κάποιο δικό σας πρόσωπο (υπάλληλος ή οικογενειακό πρόσωπο). Είναι δυσλειτουργικό να στέλνετε υλικό στον προγραμματιστή και να περιμένετε αυτός να ενημερώσει το κατάστημα (και δαπανηρό επίσης).
Αυξηση τζίρου με ένα e-shop
Το πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι ότι πουλά για εσάς 24 ώρες/365 ημέρες τον χρόνο. Η αύξηση του τζίρου στα ηλεκτρονικά καταστήματα παρουσιάζει ετησίως αύξηση πάνω από 20% ακριβώς, διότι η πρόσβαση στο Ιντερνετ είναι δεδομένη για πολλούς και δεν υπάρχει πια χρόνος για «βόλτες στα μαγαζιά».
Τι πρέπει να κάνετε μετά την κατασκευή του eshop
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος δεν συνεπάγεται αυτομάτως και ροή πελατών. Όπως και στα φυσικά καταστήματα, απαιτείται διαφήμιση. Φυσικά ηλεκτρονική το λεγόμενο Digital Marketing. Διαφήμιση μπορεί να γίνει σε κανάλια όπως στο Tik Tok, Google Ads και φυσικά το Facebook/Instagram
Άριστος και προσιτός τρόπος είναι τα Google ads της Google, που σε κάθε αναζήτηση λέξης από χρήστη αναδύεται η διαφήμιση της επιχείρησης. Αν πουλάς, για παράδειγμα, παπούτσια και ο χρήστης ψάξει στο Διαδίκτυο φράση που να περιέχει τη λέξη «παπούτσια», η διαφήμιση της επιχείρησής σου θα εμφανιστεί δίπλα από τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ένας ακόμα τρόπος που είναι αποτελεσματικός για τη διαφήμιση ενός e-shop ειναι η διαφήμιση μέσω facebook και instagram. Με τη διαφήμιση μέσω facebook οι πελάτες μπορούν να δούνε σε όλες τις πλατφόρμες της META τα δημιουργικά και τα προϊόντα της επιχείρησης σας και τελικά να μεταβούν στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα για να τα αγοράσουν.
Μετά την κατασκευή ενός e-shop πλέον είναι κάτι σαν προαπατούμενο να πραγματοποιεί ο επιχειρηματίας της παρακάτω ενέργειες με το email marketing και το seo ίσως να είναι οι πιο “φθηνές” λύσεις και αποτελεσματικές αλλά δύσκολες στο να γίνουν σωστά.
Παραδείγματα κατασκευής eshop της WebMate
Παρακάτω μπορείτε να δείτε παραδείγματα από κάποια e-shop που κατασκεύσαμε στη Webmate. Κατασκευάζουμε eshop κάνοντας ραντεβού δια ζώσης στις πόλεις της Καβάλας, Κατερίνης, Δράμας, Θεσσαλονίκης και Ξάνθης ενώ για υπόλοιπη την Ελλάδα κάνουμε τις συνατήσεις μας μέσω Google Meet.
Αφήστε ένα σχόλιο