Από το 2023, το WooCommerce δίνει δύναμη σε 6,6 εκατομμύρια online καταστήματα στο Διαδίκτυο. Αυτό αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς 23,43%, με το WooCommerce να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα eCommerce μετά το Shopify (το οποίο έχει μια πολύ μικρή διαφορά και αποτελεί άλλη λύση επι συνδρομή στην ουσία). Όλα αυτά είναι καλά, αλλά το γεγονός ότι το Woo πηγαίνει καλά δεν εγγυάται την επιτυχία του δικού σας eshop, έτσι δεν είναι;
Εάν θέλετε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω του WooCommerce, θα πρέπει να σηκώσετε τα μανίκια σας και να κάνετε κάποια δουλειά. Σε αυτό το άρθρο, μοιραζόμαστε μαζί σας μερικές από τις αποδεδειγμένες στρατηγικές για να αυξήσετε τις μετατροπές και να αυξήσετε τα έσοδα του online καταστήματός σας.
Βασικά σημεία για αύξηση πωλήσεων στο Woo
Χτείστε το Brand Awareness της επιχείρησης σας
Εάν θέλετε οι πωλήσεις σας να αυξηθούν, πρέπει να προσφέρετε κάτι που ξεχωρίζει από τα άλλα eshop. Φυσικά, θα είναι κυρίως τα προϊόντα σας που θα σας ξεχωρίζουν, αλλά μην υποτιμάτε ποτέ τη δύναμη της διαφήμισης . Μερικές φορές, η καλή διαφήμιση σημαίνει περισσότερα από την ποιότητα του προϊόντος, πράγμα που είναι λυπηρό αλλά αληθές. Διαθέστε χρόνο για να δημιουργήσετε μια ξεχωριστή ταυτότητα εταιρικού brand, συμπεριλαμβανομένου ενός αξέχαστου λογότυπου , συνεπών χρωματικών συνδυασμών και μιας ελκυστικής ιστορίας και σκογια το brand σας. Χρησιμοποιήστε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, το μάρκετινγκ περιεχομένου και συνεργασίες με infulencers για να φτάσετε σε ένα ευρύτερο κοινό. Η συνέπεια σε όλα τα σημεία επαφής βοηθά τους πελάτες να αναγνωρίζουν και να εμπιστεύονται το brand σας, αυξάνοντας τις πιθανότητες μετατροπής.
Προσωποποιείστε την εμπειρία του καταναλωτή
Η προσωποποίηση υπερβαίνει το να απευθύνεστε στους πελάτες με τα ονόματά τους. Αξιοποιήστε τα δεδομένα για να κατανοήσετε τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των πελατών. Εφαρμόστε προσαρμοσμένες συστάσεις προϊόντων, προσαρμοσμένα μάρκετινγκ emails και μια δυναμική εμπειρία ιστοσελίδας. Χρησιμοποιήστε τα χαρακτηριστικά του WooCommerce ή πρόσθετα από τρίτους για να δημιουργήσετε προσαρμοσμένες σελίδες προορισμού βάσει των τμημάτων των πελατών. Η τμηματοποίηση δεν πρέπει να περιορίζεται σε φύλο, ηλικία και τοποθεσία. Μπορεί επίσης να γίνει βάσει της συμπεριφοράς αγοράς και της ιστορίας της αλληλεπήδρασης των πελατών με το brand σας. Για παράδειγμα, αν ένας πελάτης πρόσφατα αγόρασε ένα κατσαρολικό από εσάς, μπορείτε να τους στοχεύσετε με ένα σιδερένιο τηγάνι, επειδή αυτός ο άνθρωπος ενδιαφέρεται προφανώς για ανθεκτικά σκεύη μαγειρέματος – αλλά περισσότερα για αυτό στην ενότητά μας για το upselling και το cross-selling. Η προσωποποίηση πρέπει να ισχύει και για την υπηρεσία πληρωμής – μπορείτε να επιτρέψετε στους πελάτες σας να αποθηκεύσουν τις πληροφορίες αποστολής και χρέωσης τους (όχι πιστωτικές κάρτες) και μετά το ταμείο, μπορείτε να τους στείλετε εξατομικευμένες ευχαριστίες και να τους ρωτήσετε πώς αρέσει αυτό που αγόρασαν.
Γίνεται οι Master στο Email Marketing
Δημιουργήστε ένα συστηματικό πλάνο email marketing που προωθει τη δράση. Χρησιμοποιήστε τον διαχωρισμό για να αποστείλετε στοχευμένα μηνύματα, δοκιμάστε διαφορετικούς τίτλους θεμάτων και βελτιστοποιήστε το χρόνο διεξαγωγής των εκστρατειών σας. Δημιουργήστε μια σταθερή εκστρατεία αλληλογραφίας με ηλεκτρονικά μηνύματα και παρακολουθείστε τα βασικά metrics όπως το open rate και το click rate, και συνεχίστε να βελτιώνετε την στρατηγική σας με βάση την απόδοση. Δεν καταλήγουν όλες οι ηλεκτρονικές αλληλογραφίες να διαβαστούν ή ακόμα και στο σωστό εισερχόμενο φάκελο – αλλά υπάρχουν τρόποι για να αποτραπεί οι αλληλογραφίες να καταλήξουν στα ανεπιθύμητα μηνύματα, οπότε ανακαλύψτε τους και χρησιμοποιήστε τους. Μην πιστεύετε ούτε για ένα δευτερόλεπτο ότι το email marketing είναι κάτι από το παρελθόν. Οι άνθρωποι διαβάζουν τα ηλεκτρονικά μηνύματα, ειδικά όταν τους προκαλείτε με ενδιαφέρουσες γραμμές θέματος. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε emojis, αν αυτό ταιριάζει με το brand σας, να προσφέρετε πλεονεκτήματα (κωδικούς κουπονιών, πρόσβαση σε περιορισμένες προσφορές κλπ) και να παρέχετε περιεχόμενο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που εκπαιδεύει και ψυχαγωγεί.
Social media
Το Facebook, το Instagram και το TikTok βρίσκονται σε συνεχή ανοδική πορεία. Μπορείτε τώρα εύκολα να δημιουργήσετε ένα κατάστημα αγορών στο Instagram για το WooCommerce και μπορείτε να προσθέσετε το κατάστημα WooCommerce σας στο Facebook και να ξεκινήσετε διαφημίσεις. Αλλά ακόμα και αν δεν θέλετε να συνδέσετε τα καταστήματα, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αξιοποιήσετε τη δύναμη των κοινωνικών μέσων για να αυξήσετε τις πωλήσεις. Εμπλακείτε με το κοινό σας στις πλατφόρμες των κοινωνικών μέσων. Απαντήστε σε σχόλια και μηνύματα, εκτελέστε στοχευμένες διαφημίσεις και μοιραστείτε περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από τους χρήστες. Χρησιμοποιήστε τις διαδραστικές δυνατότητες κάθε πλατφόρμας για να δημιουργήσετε μια αίσθηση κοινότητας και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπο WooCommerce σας. Ένα μικρό tip απο εμάς ειναι οτι πρέπει να ξεκινήσετε άμεσα εάν δεν το κάνετε να δημιουργείτε περιεχόμενο κάθετου Βίντεο.
Never Stop Testing
Η σημασία των δοκιμών είναι κάτι που ισχύει για όλες τις προσπάθειες που έχουν ως στόχο την επιτυχία, είτε αυτές αφορούν το branding, τον σχεδιασμό ιστοσελίδων, την απόδοση, τις καμπάνιες μάρκετινγκ ή τις στρατηγικές ηλεκτρονικού εμπορίου. Χωρίς τακτικές ορθής υλοποίησης δοκιμών, δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζετε αν είστε στον σωστό δρόμο. Οι δοκιμές βοηθούν στην ρύθμιση της στρατηγικής σας, στο να ενισχύσετε αυτό που λειτουργεί και να εξαλείψετε αυτό που δεν λειτουργεί. Μακροπρόθεσμα, βοηθούν επίσης στην εξοικονόμηση χρημάτων. Δοκιμάστε και βελτιστοποιήστε τα διάφορα στοιχεία του καταστήματος WooCommerce σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα εργαλεία A/B δοκιμών σε σελίδες προϊόντων, διαδικασίες ολοκλήρωσης αγορών και καμπάνιες μάρκετινγκ. Χρησιμοποιήστε αναλύσεις για να αναγνωρίσετε στρατηγικές με υψηλή απόδοση και να προσαρμοστείτε γρήγορα στις αλλαγές στη συμπεριφορά των πελατών και στις τάσεις της αγοράς.
Δημιουργήστε Buyer Personas
Καμία επιχείρηση δεν μπορεί ή θα πρέπει να στοχεύει όλον τον κόσμο. Ανάλογα με τη μάρκα σας, τον τύπο των προϊόντων που πωλείτε και την κατηγορία τιμών, θα θέλετε να στοχεύετε σε συγκεκριμένο κοινό που πιθανότατα χρειάζεται αυτό που προσφέρετε.
Για να το καταφέρετε αυτό, χρειάζεστε να δημιουργήσετε λεπτομερείς προφίλ αγοραστών για να καθοδηγήσετε τις προσπάθειες σας στο μάρκετινγκ. Διεξάγετε έρευνα αγοράς, αναλύστε δεδομένα πελατών και προσαρμόστε τις προσφορές και τις προωθήσεις των προϊόντων σας ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των προσδιορισμένων προσωπικοτήτων. Αυτή η στοχευμένη προσέγγιση ενισχύει τη σχετικότητα των μηνυμάτων μάρκετινγκ σας και, ως αποτέλεσμα, αυξάνει τις πωλήσεις σας στο WooCommerce. Στη σημερινή εποχή buyer personas μπορούν να δημιουργηθούν και με τη βοήθεια του AI εάν δεν υπάρχει το budget για research.
Προσφέρετε εξαιρετικό support
Ένας επαναλαμβανόμενος πελάτης είναι ο καλύτερός σας πελάτης. Κάποιος που είναι ικανοποιημένος με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, δεν είναι μόνο πιθανό να αγοράσει ξανά από εσάς, αλλά και να γίνει πρεσβευτής του brand σας. Και για να επιτύχετε υψηλά επίπεδα διατήρησης πελατών, πρέπει να παρέχετε άψογη εξυπηρέτηση πελατών και υποστήριξη. Για έναν πελάτη, η βοήθεια δεν πρέπει να είναι ποτέ περισσότερο από ένα κλικ μακριά, γι ‘αυτό βεβαιωθείτε ότι οι συνδέσμοι σας προς το κέντρο υποστήριξης εμφανίζονται ξεκάθαρα σε όλες τις σελίδες σας.
Επενδύστε σε μια εξυπηρέτηση πελατών που ξεπερνά τις προσδοκίες. Προσφέρετε υποστήριξη μέσω ζωντανής συνομιλίας (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πρόσθετα ζωντανής συνομιλίας για το WordPress, καθώς και πρόσθετα υποστήριξης και εισιτηρίων), ανταποκριθείτε άμεσα στις ερωτήσεις και αντιμετωπίστε τα προβλήματα με συναισθηματική νοημοσύνη. Χρησιμοποιήστε την ανατροφοδότηση των πελατών για να αναγνωρίσετε τους τομείς που χρειάζονται βελτίωση και να βελτιώνετε συνεχώς την συνολική εμπειρία του πελάτη. Μπορεί να γινόμαστε κουραστικοί αλλά την εποχή του AI μπορείτε να εκπεδεύσετε chatbots έτσι ώστε το support σας να ειναι απίστευτο και για απλά θέματα να μην γίνετε καν απο εσάς!
Υιοθετείστε μια στρατηγική για τα “εγκαταλελειμμένα” καλάθια
Υπάρχουν πολλοί και διάφοροι λόγοι για την εγκατάλειψη του καλαθιού αγορών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, από υψηλά μεταφορικά έως την έλλειψη επιλογών πληρωμής. Για να μειώσετε αυτό το φαινόμενο, προσπαθήστε πρώτα να εντοπίσετε ποιοι είναι αυτοί οι λόγοι στο eshop σας και στη συνέχεια να τα αντιμετωπίσετε αναλόγως. Σε πολλές περιπτώσεις, θα μπορέσετε να λύσετε αυτό το πρόβλημα εφαρμόζοντας ένα από τα εργαλεία ανάκτησης εγκαταλειμμένων καλαθιών αγορών ενώ σε άλλες, θα πρέπει να εξερευνήσετε πιο βαθιά για να διορθώσετε το πρόβλημα.
Καταπολεμήστε την εγκατάλειψη καλαθιού αγορών εφαρμόζοντας μια αποτελεσματική στρατηγική. Χρησιμοποιήστε αυτοματοποιημένα email με εξατομικευμένα κίνητρα, όπως έκπτωση ή δωρεάν αποστολή. Βελτιστοποιήστε τη διαδικασία ολοκλήρωσης της αγοράς μειώνοντας τα βήματα και επιταχύνοντας τη διαδικασία. Βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες του καλαθιού και της ολοκλήρωσης της αγοράς είναι καθαρές και ευανάγνωστες, αλλά και αρκετά ελκυστικές για να κρατήσουν τους πελάτες μέσα στη διαδικασία.
Σκεφτείτε τη δυνατότητα για αγορών επισκεπτών (ολοκλήρωση της αγοράς χωρίς να χρειάζεται να δημιουργηθεί ένας λογαριασμός) και βεβαιωθείτε ότι έχετε τα τελευταία μέτρα ασφαλείας των πελατών σε εφαρμογή. Η σύνδεση με ένα κλικ είναι κάτι άλλο που μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία ολοκλήρωσης της αγοράς και να μειώσει την εγκατάλειψη του καλαθιού αγορών – μπορείτε να προσφέρετε σύνδεση με ένα κλικ μέσω του Google, αλλά μπορείτε επίσης να παρέχετε μια εμπειρία αγορών σε μία σελίδα χρησιμοποιώντας εφαρμογές.
Τέλος, αν ο ιστότοπός σας έχει προβλήματα απόδοσης και εμπειρίας χρήσης, κανείς δεν θα θέλει να ολοκληρώσει μια αγορά μαζί σας. Οι διορθώσεις δεν περιορίζονται μόνο στη σελίδα του καλαθιού – πρέπει να βεβαιωθείτε ότι όλες οι σελίδες είναι βελτιστοποιημένες και λειτουργούν καλά.
Αίσθημα του κατ’ Επείγον
Ένας από τους βέβαιους τρόπους να αυξήσετε τις πωλήσεις σας στο WooCommerce είναι να δημιουργήσετε μια αίσθηση επείγοντος μέσω περιορισμένων χρονικών εκπτώσεων και ειδικών προσφορών. Οι άνθρωποι τείνουν να λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τον φόβο του να χάσουν (FOMO), οπότε αν νιώθουν ότι έχουν μόνο μια ευκαιρία για να βρουν μια προσφορά στο κατάστημά σας, σίγουρα θα πατήσουν το κουμπί “Προσθήκη στο καλάθι” πιο εύκολα.
Με τα κατάλληλα εργαλεία, μπορείτε εύκολα να δημιουργήσετε αντίστροφους μετρητές που εμφανίζουν πόσο λίγος χρόνος έχει απομείνει μέχρι το τέλος μιας προσφοράς. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι αναδεικνύετε σωστά αποκλειστικές προσφορές στον ιστότοπο σας. Προωθήστε αυτές τις προσφορές μέσω email και κοινωνικών μέσων ενημέρωσης για να κινητοποιήσετε άμεση δράση, προκαλώντας αίσθηση ενθουσιασμού και επείγοντος στη βάση πελατών σας.
Σκεφτείτε να στέλνετε κωδικούς κουπονιών στη βάση συνδρομητών σας. Το WooCommerce επιτρέπει την εύκολη δημιουργία κωδικών κουπονιών, οπότε θα ήταν κρίμα να μην χρησιμοποιήσετε αυτήν τη λειτουργικότητα. Ενδέχεται επίσης να θέλετε να προσθέσετε ζωντανές ειδοποιήσεις πωλήσεων, που ενημερώνουν τους ανθρώπους για το πόσες αγορές έχουν πραγματοποιηθεί σε πραγματικό χρόνο. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για τη δημιουργία του κατ’ επείγοντος στους αγοραστές σας.
Upselling και Cross-Selling
Αυξήστε τη μέση τιμή παραγγελίας εφαρμόζοντας στρατηγικά τεχνικές upselling και cross-selling. Η προτροπή σε αγορά παρόμοιου ή σχετικού προϊόντος που είναι πιο ακριβό, βασιζόμενη στην υψηλότερη αξία του, ίσως φαίνεται παράλογη ότι κάποιος θα αγόραζε την ακριβότερη έκδοση ενός προϊόντος, αλλά με τις κατάλληλες επισημάνσεις των χαρακτηριστικών του, το upsold προϊόν έχει πραγματικά περισσότερη αξία για τα χρήματα του.
Η cross-selling σημαίνει την προσφορά επιπλέον συμπληρωματικού προϊόντος που ο πελάτης μπορεί επίσης να χρειάζεται ή να του αρέσει. Και οι δύο αυτές τεχνικές συνήθως εφαρμόζονται στη σελίδα καλαθιού ή εναλλακτικά κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας. Συνιστά επίσης παρόμοια, αναβαθμισμένα ή έκπτωτα προϊόντα κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης της παραγγελίας και επισημάνει συνδυασμένες προσφορές.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε ορίσει προϊόντα και συσκευασίες προϊόντων που σχετίζονται σωστά στο περιβάλλον διαχείρισης WooCommerce. Φυσικά, βεβαιωθείτε ότι αυτές οι προτάσεις συμμορφώνονται με τις προτιμήσεις του πελάτη, προσφέροντας προστιθέμενη αξία στην εμπειρία τους αγορών. Αν απλά προτείνετε τυχαία πράγματα που δεν ταιριάζουν καθόλου με την πρόθεση αγοράς τους, θα δείχνετε ανεπιθύμητοι και επιδεικνύοντας υπερβολική προώθηση, πιθανόν θα χάσετε πελάτες.
Συνοψίζοντας
Καμιά από αυτές τις στρατηγικές δεν είναι πολύπλοκες ή χρονοβόρες, έτσι δεν είναι; Πράγματι, είναι τόσο λογικές που κάποιος ίσως μας κατηγορήσει ότι ανακαλύπτουμε τον τροχό ξανά, αλλά θα εκπλαγείς πόσα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν τις χρησιμοποιούν και μετά αναρωτιούνται γιατί οι πωλήσεις τους είναι χαμηλές. Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι σαν ένας κήπος – χρειάζεται φροντίδα, αγάπη και προσοχή για να αναπτυχθεί, να ακμάσει και να καρποφορήσει. Εφαρμόστε αυτές τις στρατηγικές όπως θα κάνατε με νερό και λίπασμα στον κήπο σας, και μετά χαλαρώστε και παρακολουθήστε τα χρήματα να κατακλύσουν. Προσοχή πάντα στο να δουλεύει ορθά το eshop σας και προσέξετε στο να έχετε το σωστό πακέτο υποστήριξης του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.
Αν έχετε τη δική σας στρατηγική για την αύξηση των πωλήσεων μέσω του WooCommerce, θα θέλαμε να την ακούσουμε, γράψτε τη μας στα σχόλια!
Αφήστε ένα σχόλιο