Eshop χωρίς φυσικό κατάστημα

Eshop χωρίς φυσικό κατάστημα

Οι εποχές έχουν αλλάξει και οι επιχειρήσεις βρίσκουν νέους τρόπους να συνδεθούν με τους πελάτες τους. Μία λειτουργία που κερδίζει έδαφος είναι το Eshop χωρίς φυσικό κατάστημα. Παρακάτω θα δούμε αναλυτικά τις νομικές, φορολογικές απαιτήσεις αλλά και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που έχει μια τέτοια λύση

Ποιες οι Νομικές απαιτήσεις για τα eshop

φορολογία και eshop

Σε όλες τις μορφές επιχείρησης εκτός τις ατομικής π.χ ΙΚΕ , ΟΕ, ΑΕ ,ΕΠΕ πρέπει να υπάρχει έδρα επιχείρησης. Άρα  εάν δεν θέλετε να νοικιάσετε κάποιο κατάστημα, το eShop θα είναι δηλωμένο στην ατομική σας επιχείρηση με έδρα του υπάρχοντος καταστήματος.

Επιλογή ΚΑΔ για eshop χωρίς φυσικό κατάστημα

Δεν επιλέγετε εσείς όποιον ΚΑΔ σας αρέσει. Κάθε ΚΑΔ αντιστοιχεί σε πωλήσεις συγκεκριμένων ειδών που θα έχει το eshop σας και καλό είναι να συμβουλευτείτε το λογιστή σας. Ούτε υπάρχει γενικός ΚΑΔ ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο ΚΑΔ καθορίζεται από το εμπορικό αντικείμενο του eshop.

Πρέπει να έχει έδρα ένα eshop χωρίς φυσικό κατάστημα;

Ένα υπάρχει ήδη φυσικό κατάστημα δεν τίθεται θέμα. Το eshop μπορεί να δηλώσει έδρα την ίδια διεύθυνση. Τι συμβαίνει όμως με μια επιχείρηση eshop χωρίς φυσικό κατάστημα που θέλει χαμηλά έξοδα; Τότε μπορεί να δηλώσει το eshop έδρα το σπίτι εάν όμως δεν εμπορεύεται φυσικά προϊόντα αλλά παρά μόνο άϋλες υπηρεσίες. Εάν υπάρχουν φυσικά προϊόντα τότε πρέπει να υπάρχει κάποια αποθήκη ακόμα και μικρή. Φυσικά πρέπει να έχει διαφορετική διεύθυνση από το σπίτι του επιχειρηματία.

Η έννοια του Eshop χωρίς φυσικό κατάστημα

eshop όχι φυσικό κατάστημα

Το Eshop χωρίς φυσικό κατάστημα έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί τις νέες τεχνολογίες για να δημιουργήσει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης και ο καταναλωτής να δει online οποιαδήποτε ώρα της ημέρας από οποιοδήποτε μέρος τα προϊόντα του καταστήματος.

Πλεονεκτήματα και οφέλη για τους καταναλωτές και τον επιχειρηματία

Οι καταναλωτές μπορούν να εξοικονομήσουν χρόνο, ενώ επιλέγουν ανάμεσα σε πολυάριθμα προϊόντα και υπηρεσίες με ένα απλό κλικ. Η δύναμη της τεχνολογίας επιτρέπει στα Eshop χωρίς φυσικό κατάστημα να προσφέρουν μια άνετη και πολύτιμη εμπειρία αγορών και πολλαπλές επιλογές στους πελάτες τους αφού δεν χρειάζεται η φυσική παρουσία των εμπορευμάτων.

Ένα μεγάλο κόστος το οποίο επίσης εξοικονομεί ένα eshop χωρίς φυσικό κατάστημα είναι αυτό του ενοικίου. Φυσικά αυτά τα χρήματα πρέπει να δοθούν σε διαφήμιση στο google ή διαφήμιση στο facebook έτσι ώστε το ηλεκτρονικό κατάστημα να έχει επιτυχία.

Πολλές φορές στα eshop χωρίς φυσικό κατάστημα λόγω της μη ύπαρξης κόστους ενοικίου και άλλων εξόδων που θα αναφέρουμε παρακάτω, οι πελάτες μπορούν να επωφεληθούν από ακόμα χαμηλότερες τιμές που μπορούν να έχουν τα online shop.

Προκλήσεις και προβλήματα του Eshop χωρίς φυσικό κατάστημα

Κάθε νέα επιχειρηματική επιχείρηση έχει τις δικές της προκλήσεις και το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν αποτελεί εξαίρεση.

Αντιμετώπιση απώλειας απτής επαφής με τους πελάτες

Χωρίς φυσικό κατάστημα, η απτή επαφή με τον πελάτη είναι περιορισμένη. Αυτό μπορεί να κάνει πιο δύσκολη την προσπάθεια να κερδίσεις την εμπιστοσύνη τους. Επομένως, η υψηλή ποιότητα των προϊόντων, η αξιοπιστία και ο αξιοσημείωτος πελατειακός υποστήριξη είναι πιο σημαντικοί από ποτέ.

Πρέπει να καταλάβουμε ότι μπαίνοντας στο φυσικό κατάστημα ο πελάτης είναι σίγουρος οτι θα πληρώσει και θα πάρει αυτό που θέλει, κάτι για το οποίο δεν είναι απολύτως σίγουρος όταν θα μπει πρώτη φορά στο online κατάστημα σας. Με το σωστό Branding αλλά και με τη σωστή κατασκευή του e-shop σας κερδίζεται την εμπιστοσύνη των πελατών και τους δημιουργείτε το αίσθημα της ασφάλειας. Μέσα στο προϊόν πολλαπλές φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, βίντεο αλλά και αναλυτικά κείμενα βοηθούν σε αυτή τη κατεύθυνση.

Κάτι που πρέπει να σκεφθείτε είναι ότι το 70% των πελατών εμπιστεύονται περισσότερο ένα eshop που έχει φυσικό κατάστημα, οπουδήποτε και εάν είναι αυτό αφού νιώθε ασφάλεια.

Επίλυση προβλημάτων αξιοπιστίας και παράδοσης

Το εμπόριο μέσω Eshop απαιτεί την επιτυχή επίλυση προβλημάτων αξιοπιστίας και παράδοσης. Προγραμματίζοντας επακριβείς παραδόσεις, διατηρώντας αξιόπιστο τον ιστότοπό σου και παρέχοντας πόρους ώστε οι πελάτες να μπορούν να σε επικοινωνούν εύκολα, μπορείς να αντεμπιστείς αυτές τις προκλήσεις.

Σημαντικό είναι η συνεργασία με μεταφορική εταιρεία και εταιρεία courier η οποίες μπορούν γρήγορα και αξιόπιστα να διεκπαιρεώσουν τις παραγγελίες σας. Ποιο το νόημα να πουλάτε χωρίς να παραδίδονται τα εμπορεύματα σας.

Bonus tip: Στην Ελλάδα είναι σημαντική η αντικαταβολή , άρα πρέπει να διασφαλίσετε έτσι ώστε να έχετε cash flow αυτές να έρχονται αρκετά γρήγορα!

Οικονομική ανάλυση του Eshop χωρίς φυσικό κατάστημα

Στον σύγχρονο κόσμο της τεχνολογίας, οι επιχειρήσεις χωρίς φυσικό κατάστημα, ή Eshops επιτυγχάνουν επιτυχία . Ας δούμε παρακάτω μερικά πράγματα που άπτονται των οικονομικών και λογιστικών.

Κόστη και κέρδη

Ένας επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται ως Eshop δεν αντιμετωπίζει το ίδιο επίπεδο εξόδων με ένα φυσικό κατάστημα. Τα Eshops μπορούν να έχουν πιο ανταγωνιστικές τιμές, να μειώνουν τα λειτουργικά κόστη και να παρέχουν περισσότερες προσφορές στους πελάτες.

Τέτοια κόστη είναι

  • Ενοίκιο
  • Ρεύμα
  • Νερό
  • Έξοδα καθαριότητας του καταστήματος
  • Έξοδα προσωπικού για εξυπηρέτηση των πελατών (όσο περισσότερη επιτυχία υπάρχει τόσο περισσότερο πρωσοπικό απαιτείτε ενώ σε περίπτωση επιτυχίας ενός online shop δεν υπάρχει τέτοια εκθετική αύξηση πρωσοπικού)
  • Δημοτικά τέλη
  • Καθημερινά έξοδα (π.χ. λάμπες, χαρτιά υγείας επιδιόρθωση γραφείων κτλ)

Πως φορολογείται ένα eshop;

Για ατομικές επιχειρήσεις η φορολογία αρχίζει από τα 9% για κέρδη ως και 10.000 ευρώ, φθάνοντας κλίμακες μέχρι και το 44% για κέρδη πάνω από 40.000 ευρώ. Πιο αναλυτικά: 9% για κέρδη από 1 έως 10.000 ευρώ, 22% για κέρδη από 10.001 έως 20.000 ευρώ, 28% για κέρδη από 20.001 έως 30.000 ευρώ, 36% για κέρδη από 30.001 έως 40.000 ευρώ, 44% για τα κέρδη άνω των 40.001 ευρώ
Η προκαταβολή φόρου είναι 100%, αλλά για το πρώτο έτος λειτουργίας μειώνεται στο 50%. Ωστόσο για τις νέες ατομικές επιχειρήσεις, για τα πρώτα 5 έτη, εφόσον ο κύκλος εργασιών δεν υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ, ο συντελεστής φορολογίας ανέρχεται στο 4,5%. Εάν πρόκειται για εταιρία (Ομόρρυθμη ΟΕ, Ετερόρρυθμη ΕΕ, Ε.Π.Ε, Ι.Κ.Ε, ΑΕ κ.α.), ο συντελεστής φορολόγησης για το 2023 είναι 22%, ανεξαρτήτως κερδών. Για τις ΕΠΕ, ΙΚΕ και ΑΕ υπάρχει επιπροσθέτως ένα 5% για φόρο μερισμάτων των μελών της εταιρίας (στα προ φόρων κέρδη). Ο συντελεστής προκαταβολής φόρου είναι 100%, ο οποίος για τα πρώτα τρία (3) έτη λειτουργίας διαμορφώνεται στο 50%.

Dropshipping

Το dropshipping είναι η δημοφιλής μέθοδο πώλησης προϊόντων χωρίς να απαιτείται να έχετε απόθεμα και να αποστέλλετε τα προϊόντα ίδια. Το eshop υποστηρίζει από την άποψη την “βιτρίνα” για τα προϊόντα. Ο προμηθευτής αναλαμβάνει να στείλει αυτό όπου το πελάτης το παρήγγειλε. Ο προμηθευτής δεν αναλαμβάνει το marketing, δηλαδή δεν προωθεί το προϊόν και δεν προσελκύει πελάτες πράγμα που το κάνει ο ιδιοκτήτης του eshop. Συνήθως τα προϊόντα τα παρέχει ο προμηθευτής στο eshop μέσω XML που ανανεώνει real time τις τιμές και τα αποθέματα.

Στην Ελλάδα το dropshipping αποτελεί την μοναδική εναλλακτική ώστε να πουλάτε φυσικά προϊόντα από το eshop σας με έδρα το σπίτι. Κάτι πολύ σημαντικό στην Ελλάδα ειναι οτι θα πρέπει να παρέχετε στην εφορία βεβαίωση από τον προμηθευτή σας, την οποία δεν είναι σίγουρο πως θα δεχτεί .

Προοπτικές και μέλλον του Eshop χωρίς φυσικό κατάστημα

Οι εξελίξεις στην τεχνολογία και ο παγκοσμιοποιημένος ανταγωνισμός έχουν αυξήσει την ανάγκη για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, ή Eshops, να εντείνουν τη δράση τους σε αυτή την κατεύθυνση. Κάθε χρόνο υπάρχει αύξηση κατα 15% του ηλεκτρονικού εμπορίου!

Τάσεις και εξελίξεις στον ψηφιακό εμπορίο

Η τεχνητή νοημοσύνη, η εξατομικευμένη εμπειρία, και οι κοινωνικές πλατφόρμες εμπορίου είναι μερικές από τις βασικές τάσεις που αναμένεται να κυριαρχήσουν στο μέλλον του ψηφιακού εμπορίου. Ένας νέος κόσμος στο τομέα των eshop αλλά και τις διαφημίσεις με την χρήση AI ανοίγει και θα κάνει ακόμα πιο εύκολη την αγορά μέσω eshop.

Πιθανές εξελίξεις και αλλαγές στο μοντέλο

Στα επόμενα χρόνια, είναι πιθανό να δούμε αλλαγές στο μοντέλο των Eshops όπως τον αυξανόμενο ρόλο των διαδραστικών καταστημάτων και την επικέντρωση στην ανθρώπινη επαφή. Μια προσπάθεια που γίνεται απο την META είναι η δημιουργία του METAVERSE έτσι ώστε η εμπειρία να είναι πολύ αληθινή.

Συμπεράσματα

Έξυπνες λύσεις για επιχειρηματίες του 21ου αιώνα, τα Eshop χωρίς φυσικό κατάστημα αναπτύσσονται ραγδαία. Είναι μία εναλλακτική που στερείται ορισμένων παραδοσιακών προκλήσεων, αλλά φέρνει νέες. Δώστε μεγάλη προσοχή στην ορθή λειτουργεία του eshop σας και επιλέξετε τον κατάλληλο συνεργάτη και ένα σωστό πακέτο υποστήριξης του e-shop σας.

Οι προκλήσεις και τα οφέλη του Eshop χωρίς φυσικό κατάστημα

Χωρίς τις παραδοσιακές υποδομές, αυτά τα ηλεκτρονικά εμπορικά κέντρα είναι πιο ευέλικτα και ανταποκρίνονται γρηγορότερα στις αλλαγές της αγοράς. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αντιμετωπίζουν δικές τους προκλήσεις, όπως η ανάγκη για εξαιρετική ψηφιακή παρουσία και δυνατότητες παράδοσης.

Προοπτικές και συνέχεια

Η πρόκληση του μέλλοντος για τα Eshop χωρίς φυσικό κατάστημα είναι να εξελιχθούν παράλληλα με την τεχνολογία και τις απαιτήσεις των καταναλωτών, χωρίς να χάσουν την προσωπική επαφή και τη ζεστασιά που προσφέρει το φυσικό κατάστημα.

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

Δωρεάν EBOOK από τη Web-Mate για το Τοπικό Μάρκετινγκ