Υπάρχουν πολλοί που υπόσχονται θαύματα με διαφήμιση των 500 ευρώ, και υπάρχουν ακόμα περισσότεροι που μιλάνε για στρατηγικές , πλάνα και λύσεις που αποδίδουν από την πρώτη μέρα. Πράγματι για να κάνεις μια σωστή, ολοκληρωμένη διαφημιστική καμπάνια θα πρέπει να έχεις κάποιο πλάνο αλλά όχι αυτό που υπόσχονται οι παραπάνω και σίγουρα όχι με ποσά των 700 ευρώ ανά μήνα (εκτός και εάν μιλάμε για local διαφημίσεις σε συγκεκριμένους κλάδους).
Το πλάνο θα πρέπει να έχει να κάνει με την persona που στοχευει το διαφημιστικό σου μήνυμα αλλά και το ίδιο το μήνυμα και την ανάδειξη του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Αφού καταστρωθεί αυτό το πλάνο και δει κάποιος ποια θα είναι τα ιδανικά μέσα διαφήμισης και δημιουργήσει το απαραίτητο υλικό γι’αυτά που θα κάνει τον στόχο του πλάνου να υλοποιηθεί , θα πρέπει πλέον να πετάξει χρήματα στα μέσα!!!
Βοηθήστε τον αλγόριθμο να μάθει τον πελάτη σας και μετρήστε το αποτέλεσμα!
Γράφοντας παραπάνω πετάξτε τα χρήματα σας δεν είναι ούτε ότι δεν σεβόμαστε κάποιο χρηματικό ποσό, ούτε ότι θέλουμε να ξοδέψουμε άσκοπα τα χρήματα των πελατών μας. Η αλήθεια όμως που δεν λέει κανείς στο digital marketing είναι ότι κάνεις δεν ξέρει τι θα λειτουργήσει για την κάθε επιχείριση (έμπειροι επαγγελματίες στο χώρο έχοντας δουλέψει πάνω σε συγκεκριμένα industries έχουν κάποια γνώση αλλά δεν σημαίνει ότι αυτή είναι και η σωστή).
Για να δούμε τι θα δουλέψει και τι όχι θα πρέπει να δαπανήσουμε ενα αρκετό μεγάλο budget είτε μιλάμε για facebook/instagram είτε για google ads . Πως θα μάθουμε γρήγορα πιο κοινό είναι πιο αποδωτικό στο facebook μεταξύ δύο ή τριών εάν δεν δαπανήσουμε ενα μεγάλο ποσό και στα 3 έχωντας σαν διαφορετική μεταβλητή μόνο τα διαφορετικά κοινά; Πως θα δούμε ποιες λέξεις κάνουν καλύτερα convert στο google ads εάν δεν έχουμε για αρχή μια ανοιχτή καμπάνια στην οποία μετέπειτα θα την περιορίσουμε με πιο “κλειστές” αναζητήσεις ή με αρνητικές λέξεις κλειδιά.
Με λίγα λόγια θα πρέπει να σπαταλήσουμε διαφημιστικό budget έτσι ώστε στο τέλος να βελτιστοποιηθούν οι καμπάνιες μας. Ανάλογα με το πόσο που θα ξοδέψουμε τόσο γρήγορα θα μάθουμε και την αλήθεια.
Παράδειγμα διαφήμισης στο facebook
Για να δώσουμε ένα παράδειγμα , έαν έχουμε δύο κοινά και ξοδέψουμε 50 ευρώ την μέρα στο καθένα τότε μπορούμε σε 10 ημέρες να βγάλουμε ένα ασφαλές συμπέρασμα για αυτά τα 2 . Εάν έχουμε 2 κοινά και ξοδεύουμε στο καθένα 10 ευρώ την ημέρα ίσως χρειαστεί και ένας μήνας για να έχουμε το “κοινό νικητή” .
Παράδειγμα διαφήμισης στο google ads
Το ίδιο θα γίνει και στο google ads αφού για να βρούμε τα keywords που φέρνουν τα μεγαλύτερα conversions πρέπει να δαπανήσουμε χρήματα έτσι ώστε να έχουμε ικανό αριθμό εμφανίσεων για να βγάλουμε ένα ασφαλές συμπέρασμα. Ακόμη θα πρέπει να δαπανήσουμε χρήματα για να δούμε και πιο ειναι το κατάλληλο budget και να κάνουμε το σωστό scale μέχρι εκεί που μας παίρνει. Δεν σημαίνει ότι εάν βάλουμε 100 ευρώ και παίρνουμε 1000 ευρώ πωλήσεις εάν βάλουμε 200 θα πάρουμε 2000 . Μπορεί να πάρουμε 2000, μπορεί να πάρουμε 5000 , μπορεί όμως να πάρουμε και 1200 ευρώ ή ακόμα και 1000.
Ένα εκπληκτικό βίντεο που αναλύει το google ads και εξηγεί τέλεια όλα τα παραπάνω ειναι το παρακάτω και προτείνω να το δείτε ανεπιφύλακτα.
Όλα έχουν να κάνουν με τον αλγόριθμο
Είτε μιλάμε για google ads είτε για facebook ads όλα έχουν να κάνουμε με το πως ο αλγόριθμος θα έχει επαρκεί δεδομένα έτσι ώστε αυτός να μπορεί να φέρει τις κατάλληλες και τις περισσότερες δυνατές μετατροπές ανα περίοδο.
Το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργήθηκε όπως γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο με τα digital ads έχει να κάνει με τον περιορισμό των δεδομένων και το λεγόμενο “τάισμα” του αλγόριθμου. Αυτό φυσικά οδήγησε και την Meta στην δημιουργία πλέον του Metaverse έτσι ώστε πλέον εκεί μέσα να μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα που θέλει!
Έτσι πλέον εάν ήθελε 5 ευρώ για ένα lead ( μετατροπή) πλέον μπορεί να χρειάζονται 8 ή και 10 ανάλογα με τον κλάδο ή το προϊόν.
Πως να σταματήσετε να χάνεται χρήματα στους αλγόριθμους
Όπως είπαμε αρχικά , σχεδόν πάντα μα πάντα εφόσον μιλάμε για διαφήμιση θα πρέπει να χάνετε χρήματα. Για να σταματήσετε σταδιακά να χάνετε χρήματα θα πρέπει να ενδυναμώνεται καθημερινά το brand σας και να αποκτήσετε κοινό σε mail lists και social media.
Πως θα γίνει αυτό ;
- Δώστε στο κοινό σας ποιοτικά προϊόντα που να θέλουν να τα αγοράσουν
- Κάντε καμπάνιες awareness έτσι ώστε να σας θυμούνται οι πελάτες σας
- Γράψτε άρθρα στο blog σας με ποιοτικό περιεχόμενο και όχι απλά για να γράψετε
- Δημιουργήστε Video στο youtube με ενδιαφέρον περιεχόμενο για τους αναγνώστες σας
- Δημιουργήστε δίνοντας κάτι μια mail list και έχετε συνέπεια.
- Κάντε τα πάντα για να δημιουργήσετε ευχαριστημένους / επαναλαμβανόμενους πελάτες
Εάν κάνετε όλα τα παραπάνω μετά από χρόνια θα έχετε αποκτήσει μια αρκετά μεγάλη βάση πελατών η οποία θα σας επιλέγει για την αξιοπιστία , τη συνέπεια και γενικά το brand σας.
Όχι δεν θα σας πούμε ψέματα , τα πρώτα χρόνια δυστυχώς πρέπει να σπαταλήσετε πολλά χρήματα για να διαδοθεί το brand σας , να “ταίσετε” τον αλγόριθμο και να δημιουργήσετε κοινό.
Εάν θέλετε σε αυτό το ταξίδι ένα συμπαραστάτη δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μας!
Αφήστε ένα σχόλιο