Πρόσφατα, αντιμετωπίσαμε την ανάγκη να αγοράσουμε μια επιπλέον μπαταρία για τη φωτογραφική μηχανή της WebMate. Έτσι, κατέφυγα στο Google και στο Skroutz για να εντοπίσω τις διαθέσιμες επιλογές. Οι τιμές κυμαίνονταν από 60 έως 80 ευρώ, αλλά εντόπισα και μια προσφορά για 42 ευρώ, η οποία ξεχώριζε για την οικονομίκή της τιμή.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα με την προσφορά των 42 ευρώ βρισκόταν στην πλατφόρμα Skroutz, κάτι που μου έδωσε μια επιπλέον αίσθηση εμπιστοσύνης. Αυτό διότι τα καταστήματα στο Skroutz (παρότι δεν ήταν μέρος του marketplace το συγκεκριμένο) φαίνεται να διαθέτουν ένα επίπεδο σοβαρότητας και αξιοπιστίας, καθώς απαιτούνται από αυτά διάφορα έγγραφα για τη συμμετοχή τους.
Ενθουσιασμένος με την εύρεση της προσφοράς, πατήσα το link που με οδήγησε στη σελίδα του προϊόντος μέσω Skroutz. Το eshop δεν ήταν ακριβώς αυτό που θα έλεγες εντυπωσιακό ή που να εμπνέει μεγάλη εμπιστοσύνη, αλλά για μια αγορά 42 ευρώ, δεν με απασχόλησε ιδιαίτερα. Η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας ήταν μέτρια, ούτε πολύ γρήγορη ούτε πολύ αργή, κάτι που δεν με ενόχλησε καθόλου, καθώς η ανάγκη μου για τη μπαταρία δεν ήταν επείγουσα.
Στο πίσω μέρος του μυαλού μου υπήρχε η σκέψη ότι η τιμή ήταν ασυνήθιστα χαμηλή σε σύγκριση με την υπόλοιπη αγορά. Σκέφτηκα ότι μπορεί να μην είχαν ενημερώσει την τιμή ή το απόθεμα, ή ακόμα και κάτι να μην λειτουργούσε σωστά με το eshop. Παρ’ όλα αυτά, αποφάσισα να προχωρήσω με την αγορά, καθώς η προσφορά φαινόταν πολύ συμφέρουσα. Έτσι, με μια αίσθηση αισιοδοξίας, πάτησα το κουμπί για να ολοκληρώσω την αγορά.
Checkout του eshop και σκέψεις
Η διαδικασία του checkout φάνηκε λίγο περίπλοκη στην αρχή, καθώς απαιτούσε εγγραφή, η οποία ήταν η προεπιλεγμένη επιλογή. Έπρεπε να επιλέξω χειροκίνητα την επιλογή συνέχειας ως επισκέπτης, κάτι που δεν αποτέλεσε μεγάλο εμπόδιο, καθώς γνώριζα ότι αυτό ήταν ένα χαρακτηριστικό παλαιότερων ιστοσελίδων. Συνέχισα λοιπόν ως επισκέπτης και συμπλήρωσα τα απαραίτητα στοιχεία. Αυτό που πραγματικά με προβλημάτισε ήταν η έλλειψη επιλογής για έκδοση τιμολογίου, κάτι που θα ήθελα για την επαγγελματική χρήση της αγοράς. Παρόλο που το ποσό δεν ήταν τόσο υψηλό ώστε να αποτελέσει κρίσιμο ζήτημα, η έλλειψη αυτής της επιλογής με έκανε να αναρωτηθώ για την πληρότητα της εμπειρίας αγοράς.
Μα ποιο είναι αυτό το eshop;
Αποφάσισα να ψάξω λίγο περισσότερο για την επιχείρηση που πρόκειται να κάνω την αγορά. Κοίταξα πρώτα τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας, αλλά δεν βρήκα καμία πληροφορία για την εταιρεία. Στη συνέχεια, επισκέφτηκα τη σελίδα που αφορούσε τις αγορές και τα προσωπικά δεδομένα, ελπίζοντας να βρω κάποια στοιχεία εκεί, αλλά πάλι τίποτα. Η έλλειψη βασικών στοιχείων για την επιχείρηση με έκανε να αναθεωρήσω σοβαρά την απόφασή μου για αγορά, αφού η εμπιστοσύνη προς το eshop άρχισε να εξανεμίζεται.
Γενικότερη Online Παρουσία
Παρά την αρχική μου διστακτικότητα, η ελκυστική προσφορά με έκανε να επιμείνω στην αναζήτηση περισσότερων πληροφοριών. Αποφάσισα να ψάξω την επιχείρηση στο Google My Business, όπου βρήκα μόνο μια απλή καταχώρηση χωρίς πολλές λεπτομέρειες ή κριτικές. Κοίταξα επίσης τα social media της επιχείρησης, όπου το Facebook και το Instagram είχαν λίγες δημοσιεύσεις το μήνα και όχι πολλούς ακόλουθους. Αυτό δεν με έπεισε ακριβώς για την ενεργό παρουσία της επιχείρησης στο διαδίκτυο, αλλά η προσφορά ήταν ακόμα εκεί, προσελκύοντας το ενδιαφέρον μου.
Αποφάσισα να δώσω μια τελευταία ευκαιρία, ψάχνοντας πιο ενδελεχώς το eshop και άλλες σελίδες της εταιρείας. Όμως, αυτό που είδα με έκανε να πάρω την απόφασή μου: σελίδες χωρίς φωτογραφίες, μόνο με το σήμα της απουσίας εικόνας και το alt text. Αποφάσισα να μην ασχοληθώ περαιτέρω και να προτιμήσω το marketplace με τη μέση τιμή, εξασφαλίζοντας την άμεση παραλαβή και μια αξιόπιστη επιλογή επιστροφής σε περίπτωση προβλήματος. Η δυνατότητα αντικαταβολής ήταν ελκυστική, αλλά η καθημερινότητά μου έχει ήδη αρκετές προκλήσεις χωρίς να προσθέσω και την αγορά μιας μπαταρίας στη λίστα.
Όλη η διαδικασία από την αναζήτηση μέχρι την απόφαση να μην προχωρήσω στην αγορά δεν πήρε περισσότερο από 5-6 λεπτά. Ήταν μια γρήγορη διαδικασία, όπου γρήγορα έκανα και τις αποφάσεις μου. Δεν υπήρξε κάποιο σοβαρό πρόβλημα που να με αποθάρρυνε, όπως η έλλειψη επιλογής για αντικαταβολή, αλλά μικρά ζητήματα στο eshop που μπορεί ο ιδιοκτήτης να μην τους δίνει σημασία. Αυτές οι μικρές λεπτομέρειες όμως μπορούν να αποθαρρύνουν πελάτες καθημερινά. Είναι σημαντικό να δίνεται η κατάλληλη προσοχή και επιμέλεια στο eshop και στην online παρουσία γενικότερα, για να μην χάνεται πελατεία από πλατφόρμες όπως το Skroutz ή άλλα eshop, από απλές παραλείψεις.
Τι πρέπει να προσέξετε για να μην χάνετε πωλήσεις στο eshop σας
Μην εστιάζετε μόνο στα μεγάλα λάθη του eshop σας, αλλά και στην ευρύτερη online εικόνα σας, καθώς και σε κάθε μικρή βελτίωση που μπορείτε να πραγματοποιήσετε. Φανταστείτε την αντίληψη ενός ανθρώπου ως μια μπάρα που γεμίζει μέχρι το 100. Αν ένα eshop ή μια ιστοσελίδα δεν είναι ελκυστική, η μπάρα ανεβαίνει αμέσως στο 30. Αντιμετωπίζοντας προβλήματα, αυξάνεται περαιτέρω, και με το παραμικρό επιπλέον ζήτημα, μπορεί να ξεπεράσει το 100, οδηγώντας τον επισκέπτη να εγκαταλείψει τη σελίδα, χάνοντας έτσι μια πιθανή πώληση ή ενδιαφερόμενο. Αντίθετα, ένας όμορφος σχεδιασμός μπορεί να μειώσει την αρνητική αντίληψη από το 90 στο 40, βελτιώνοντας τις πιθανότητες για μια επιτυχημένη επικοινωνία ή αγορά.
Branding & awareness
Τώρα σε όλα τα παραπάνω σκεφτείτε πόσο μεγάλο ρόλο παίζει και όλο το branding αλλά και η διαφήμιση. Τι θα γινόταν εάν είχα ακουστά το συγκεκριμένο eshop ή εάν ειχα δει βίντεο στα social media ή διαφημίσεις αυτού. Θα είχα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη; Πόσο σημαντική ειναι τελικά η διαφήμιση και πόσο ρόλο παίζει απλά και μόνο το awareness ;
Πως να γράφετε όμως και όμορφα άρθρα!
Από όλο το παραπάνω άρθρο εκτός από την εμπειρία και τα λάθη που πρέπει να αποφύγετε είναι καλό να κρατήσετε και τη μέθοδο storytelling με την οποία γράψαμε το άρθρο μας και σας παρούσιαμε πιθανά προβλήματα της ιστοσελίδας σας και του eshop σας μέσα απο μια εμπιρεία μας. Αυτό το έχουμε κάνει και παλαιότερα με το όμορφο μπάνιο αλλά και με το άρθρο με την ορχιδέα και μας αρέσει να το κάνουμε αφού ενδιαφέρει περισσότερο τον χρήστη. Τέλος ειναι καλό να παρατηρήσετε πως χρησιμοποιήσαμε την τεχνυτή νοημοσύνη. Δεν βάλαμε να γράψει όλο το άρθρο για εμάς αλλά τις δώσαμε κείμενα και περιεχόμενο και τις ζητήσαμε με φιλικό καθημερινό ύφος και λόγο να διορθώσει το άρθρο μας και να το κάνει πιο όμορφο και όλα αυτά παράγραφο, παράγραφο.
Αφήστε ένα σχόλιο