ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΝΟΣ ΟΜΟΡΦΟΥ ΜΠΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ E-SHOP ΣΑΣ

provlimata-xristikotitas

Πρόσφατα πήγαμε διακοπές και στο πραγματικά όμορφο κατάλυμα μας υπήρχαν κάποια προβλήματα τα οποία στάθηκαν αφορμή να σκεφτώ τα προβλήματα που συναντάμε σε ένα e-shop και την συνάφεια αυτών με το κατά τα αλλά όμορφο μπάνιο του δωματίου μας. (ναι το ξέρω ίσως να μην είμαι ο πιο νορμάλ άνθρωπος 🙂 )

Δεν χρειάζεται να υπάρχει κάποιο τραγικό πρόβλημα σε ένα eshop έτσι ώστε αυτό να αποτυγχάνει το σκοπό του δηλαδή τις πωλήσεις. Αρκούν αρκετά μικρά προβλήματα τα οποία θα αποθαρρύνουν τελικά τον χρήστη και θα τον κάνουν να φοβηθεί έτσι ώστε να μην προχωρήσει τελικά στην αγορά.

Το πρόβλημα του μπάνιου μας

Για να σας δώσω να καταλάβετε καλύτερα το πρόβλημα τράβηξα ένα βίντεο με τα 2 κυρίως προβλήματα του μπάνιου (δεν με λες και κουστουρίτσα ούτε και έχω κάποιο κινηματογραφικό ταλέντο 🙂 )

Το πρόβλημα της πετσέτας και του χαρτιού υγείας

Όπως είδατε στο παραπάνω video το μπάνιο είναι ένα νέου τύπου μπάνιο που ακολουθεί την σύγχρονη αισθητική με σύγχρονο εξοπλισμό και όμορφο design. 

Τι γίνεται όμως όταν πάω να απλώσω την βρεγμένη μου πετσέτα; Λερώνω το χαρτί υγείας το οποίο λόγω του νερού που θα απορροφήσει δεν θα μπορώ μετέπειτα να το χρησιμοποιήσω. 

Αυτό θα μπορούσε να λυθεί εύκολα εάν τα γατζάκια που κρεμάμε την πετσέτα ήταν πιο ψηλά ή σε άλλη τοποθεσία. 

Θα πει κανείς εντάξει σιγά το πρόβλημα, και πραγματικά δεν είναι κάποιο ουσιώδες πρόβλημα.

Το πρόβλημα της πόρτας του μπάνιου.

Όπως μπορείτε να δείτε στο video εάν ανοίξω την πόρτα του μπάνιου προς τα μέσα όλα είναι μια χαρά εφόσον βρίσκομαι μέσα στην ντουζιέρα.

Αλλά τι γίνεται εφόσον ανοίξω την πόρτα προς τα έξω;

Πλημμυρίζει όλο το μπάνιο με νερά!!!  Ακόμα και εάν κλείσω την πόρτα και υπάρχει ικανή ποσότητα νερού γεμίζει το μπάνιο με νερά εάν και όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό.

Το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί με πολλούς τρόπους και ο πρώτος και πιο απλός θα ήταν να μην επιτρεπόταν στον χρήστη της πόρτας να ανοίξει την πόρτα προς τα έξω. Ένας άλλος τρόπος θα ήταν να μην επιτρέπεται στα νερά να είναι σε αυτό το ύψος και να υπάρχει μια κλήση προς τη μέσα πλευρά του μπάνιου που σε συνδυασμό με ένα σιφόνι σε εκείνη την περιοχή θα απορροφούσε όλο το νερό πιο εύκολα και γρήγορα. Φυσικά θα υπάρχουν και άλλες λύσεις τις οποίες δεν έχω σκεφτεί καθώς δεν είναι η δουλειά μου.

Είναι τόσο σημαντικά αυτά τα προβλήματα;

Φυσικά και όχι, αλλά εάν συνδυαστούν με άλλα ; Για παράδειγμα με μια σήτα  συρόμενη που ανοίγει δύσκολα ή με θόρυβο από την πισίνα που είναι άπλα διακοσμητική; 

Δεν είναι ένα συγκεκριμένο και μεγάλο το πρόβλημα και για να μην παρεξηγηθώ δεν είναι τρομερά τα προβλήματα για μένα για να μην πάω ξανά στο κατάλυμα αλλά για κάποιον άλλο θα είναι. 

Τι θα γινόταν όμως εάν δεν υπήρχαν τα προβλήματα του μπάνιου της σήτας και της πισίνας και υπήρχε μόνο π.χ. το πρόβλημα από κίνηση στο δρόμο;  Πολύ απλά την επόμενη φορά θα το σκεφτόμουν πολύ λιγότερο στο να κλείσω στο συγκεκριμένο κατάλυμα καθώς θα έλεγα ότι όλα είναι όμορφα σε θέμα δωματίου σε συσχέτιση φυσικά με τα χρήματα που δίνω. Εάν όμως υπάρχουν όλα αυτά τα προβλήματα θα με κάνουν να το ξανασκεφτώ και ίσως να μην επισκεφθώ το δωμάτιο στο συγκεκριμένο κατάλυμα.

Η συσχέτιση του προβλήματος με το E-shop σας.

Πάρα πολλές φορές αναλύω σε πελάτες με τους οποίους συνεργαζόμαστε είτε για διαφημίσεις σε social media ή μας ζητάνε να κάνουμε ένα report για το e-shop τους μικρά προβλήματα. 

Η συνήθης αντίδραση σε προβλήματα όπως:

  • το χρώμα ενός κουμπιού
  • το μέγεθος ενός  κουμπιού
  • του λεκτικού ενός κουμπιού
  • το εάν τα πάντα είναι στην ίδια γλώσσα ( όταν απευθυνόμαστε π.χ. στους Έλληνες να είναι Ελληνικά )
  • το πως είναι δομημένο το checkout
  • το εάν υπάρχει τηλέφωνο επικοινωνίας σε εμφανές σημείο
  • το εάν υπάρχει σαφής και απλή πολιτική μεταφορικών
  • το εάν υπάρχει σαφής ιεραρχία τίτλων στην σελίδα
  • το εάν υπάρχουν breadcrumbs 
  • η ταχύτητα της ιστοσελίδας, και όταν μιλάμε για ταχύτητα δεν χρειάζεται αυτή να είναι πάρα πολύ αργή
  • το εάν υπάρχει σύνδεση με τα social media
  • το τι περιέχει η πρώτη σελίδα και το πόσο σημαντικό είναι για να υπάρχει κάτι ή όχι στην αρχική

και πολλά άλλα τα οποία είναι αμέτρητα για να απαριθμήσω, είναι ότι “έλα μωρέ δεν είναι τόσο σημαντικά, ας κάνουμε διαφημίσεις στο facebook και στο google ads και μετά τα φτιάχνουμε κάποια μέρα” (μάλλον ποτέ) 

Και πράγματι ίσως μόνα τους δεν είναι τόσο σημαντικά (που είναι αλλά για χάριν της συζήτησης ας το δεχτούμε) αλλά σε συνδυασμό όλα μαζί θα αποτρέψουν ένα ποσοστό χρηστών να πραγματοποιήσουν μια αγορά. Το ποσοστό μπορεί να είναι 20% μπορεί να είναι 40% μπορεί να είναι και 70% ανάλογα με το πόσα προβλήματα και το πόσο σημαντικά είναι αυτά.

Δεν χρειάζεται να μην λειτουργεί το “προσθήκη στο καλάθι” για να χάνουμε πωλήσεις, αρκούν δύο τρία από τα παραπάνω προβλήματα.

Ένα κλεμμένο αλλά καλό ρητό από μια ιαπωνική τύπου παροιμία που χρησιμοποιώ συχνά είναι το παρακάτω: Για να πεθάνεις δεν χρειάζεται να σε πυροβολήσουν με όπλο στο κεφάλι, τότε φυσικά θα πεθάνεις. Μπορούν να σε κόψουν και με μαχαίρι σε 20 ίσως και λιγότερα σημεία και να πεθάνεις από αιμορραγία. Οπότε με αυτό μπορούμε να καταλάβουμε ότι για να αποτυγχάνει το e-shop τον στόχο του δεν χρειάζεται να μην λειτουργεί το checkout ή το “προσθήκη στο καλάθι” ή να φορτώνει σε 20 δευτερόλεπτα, αλλά μπορεί να είναι και συνδυασμός αυτών που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Κάντε διαφημίσεις αλλά διαθέστε budget για να φτιάξετε την ιστοσελίδα ή το e-shop  σας

Πριν προχωρήσετε σε οποιαδήποτε διαφημιστική ενέργεια προσπαθήστε να έχετε όσον τον δυνατόν πιο έτοιμη την ιστοσελίδα ή το e-shop σας. Δεν μπορεί κανείς να έχει την ιστοσελίδα ή το e-shop του πανέτοιμο ούτε να βρει από την αρχή όλα τα bug αυτής ή την σωστή και βέλτιστη μορφή αυτής. Αυτό θα γίνει ύστερα από testing και αφού παρατηρήσουμε τα αποτελέσματα analytics , αλλά πολλά βασικά μικρά πραγματάκια θα πρέπει να έχουν διορθωθεί και να έχουν βελτιστοποιηθεί. 

Επίσης θα πρέπει να υπάρχει η διαρκής θέληση αλλά και δυνατότητα να αλλάζουν πράγματα στην ιστοσελίδα ή το eshop σας ανάλογα με τα αποτελέσματα των μετρήσεων των test ή των προβλημάτων των πελατών σας.

Τεστ που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε το e-shop σας

Ρωτήστε τους πελάτες σας σε μεγάλη κλίμακα εάν θα θέλανε κάποιο feature επιπλέον ή εάν αντιμετωπίσανε κάποιο πρόβλημα κατά την αγορά . Σε μεγάλη κλίμακα εννοούμε 500+ άτομα και έτσι μπορείτε να λάβετε μια απόφαση ανάλογα με τα αποτελέσματα . Εάν σας πούνε 2-3 ότι δυσκολεύθηκαν στο checkout και οι υπόλοιποι ότι δεν αντιμετωπίσαν κάποιο πρόβλημα καταλαβαίνετε ότι δεν πρέπει να αλλάξετε κάτι καθώς είναι ένα αποδεκτό ποσοστό που δεν μπόρεσε να χρησιμοποιήσει το e-shop σας. 

Ένα ακόμα τεστ είναι να ζητήσετε από 20 πελάτες σας να αγοράσουν 3 – 4 συγκεκριμένα πράγματα μέσα από το e-shop σας . Βρήκαν εύκολα αυτό που ψάχνανε ; Κατάφεραν να το αγοράσουν ;  Μήπως χάνονται στις πάρα πολλές κατηγορίες που έχετε;  Έχετε δημιουργήσει σωστά τις κατηγορίες του e-shop σας;

Υπάρχουν πολλά ακόμα τεστ που μπορείτε να κάνετε αλλά αυτά είναι κάποια βασικά που θα έπρεπε κάθε ιδιοκτήτης e-shop να κάνει.

Δώστε αξία και σημασία στο λεγόμενο User experience

Δώστε χρόνο και χρήμα στο ταξίδι του χρήστη και έτσι θα ανταμειφθείτε με αύξηση των πωλήσεων. Σκεφτείτε πόσο διαφημιστικό budget θα έπρεπε να ξοδέψετε για να έχετε ένα 10 – 15%  και πόσο budget θα δίνατε για να κάνετε κάποιες από τις παραπάνω αλλαγές; 

Μην σπαταλάτε χρόνο και μην χάνετε πωλήσεις απο απλά ζητήματα που μπορείτε άμεσα και με μικρό σχετικά κόστος να λύσετε.

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

Δωρεάν EBOOK από τη Web-Mate για το Τοπικό Μάρκετινγκ