Το Facebook και το instagram είναι οι πλατφόρμες που ειναι πολύ διαδεδομένες στην Ελλάδα και ένα μεγάλο του διαφημιστικού budget των e-shop και γενικότερα των επιχειρήσεων επενδύεται σε αυτά. Πολλές φορές ακούμε για στοχευμένη διαφήμιση στο facebook / instagram και για το πως πρέπει να στοχεύσουμε το κοινό βάση ενδιαφερόντων ή βάση χαρακτηριστικών. Αυτό που δεν λέει όμως κανένας είναι ότι τα τελευταία χρόνια όλα αυτά τίνουν να αλλάξουν και η πιο επιτυχημένη διαφήμιση γίνεται συνήθως μέσω AI (artifical intelligence) .
Πως γίνεται η στόχευση κοινού στις διαφημίσεις του Facebook & του Instagram;
Παλαιότερα πριν τον νόμο των προσωπικών δεδομένων (GDPR) το facebook ήξερε πολύ καλά τι θέλει να αγοράσεις και πότε ακόμα πριν εσύ το θελήσεις. Η πλατφόρμα ήξερε ακριβώς τα ενδιαφέροντα σου και γνώριζε πάρα πολύ καλά βάση αυτών φύλο, ηλικία και γενικά σχεδόν τα πάντα για σένα. Και τότε και τώρα μια διαδικασία που ακολουθούνταν ήταν να φτιάξουμε 2 με 3 δημιουργικά και έπειτα να δημιουργήσουμε διαφορετικά adsets βάση μοναδικών ενδιαφερόντων και μέσα σε μια περίοδο ενός μήνα να δούμε πιο είναι το καλύτερο και έπειτα να κάνουμε δοκιμές και πάλι δοκιμές κ.ο.κ
Για παράδειγμα εάν είχαμε ένα ξύλινο δώρο για ερωτευμένους που το έχω σε link για να καταλάβουμε ακριβώς το προϊόν τότε θα φτιάχναμε μια διαφήμιση με κοινό με ενδιαφέρον την αγάπη, ένα άλλο κοινό ανθρώπους που είναι σε σχέση, ένα άλλο κοινό με στόχευση συναίσθημα και άλλα. Έτσι θα βρίσκαμε πιο κοινό δουλεύει καλύτερα και έπειτα θα επαναλαμβάναμε και άλλες δοκιμές π.χ. μονο σε άντρες με το ενδιαφέρον που “κερδισε” ή μόνο σε γυναίκες και μετά ίσως περιορίζαμε τις ηλικίες του κοινού. Αυτό θα γινόταν για να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Τι κάνουμε σήμερα για καλύτερη στόχευση του κοινού;
Η παραπάνω διαδικασία είναι μια καλή διαδικασία που ακόμα σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να δουλέψει και πιθανόν να είναι ακόμα η καλύτερη. Αυτό όμως που μπορεί να γίνει λάθος στη παραπάνω διαδικασία είναι ότι μπορεί να μην σκεφτούμε κάποιο ενδιαφέρον και για παράδειγμα με βάση την επάνω περίπτωση μας να μην βρούμε ότι αυτοί που τρώνε junk food είναι μεγαλύτερο κοινό και είναι πολύ πιο πιθανό να αγοράσει απο το e-shop μας. Θα μου πείτε πως σχετίζεται το junk food με ένα δώρο των ερωτευμένων και θα απαντήσουμε ότι θα μπορούσε το κοινό που αγοράζει junk food επειδή ειναι της ιδανικής ηλικίας της buyer persona μας και το κοινό αυτό αγοράζει junk food λόγο του οτι θέλει κάτι οικονομικό να επιλέξει κατα πλειοψηφία τα δώρα μας.
Ακόμα καλύτερα θα μπορούσε να γίνει ένας συνδυασμός που να επιλέξουμε ότι θέλουμε χρήστες που τρώνε junk food και να το περιορίσουμε οτι θέλουν την προσοπωποίηση ή την αγάπη.Είναι λογικό να μην μπορούμε να εξετάσουμε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς ή να μην έχουμε το budget για να γίνει αυτό. Να ξεκαθαρήσουμε ότι σε αυτό το σημείο μιλάμε για “Top” Funnel κομμάτια του Funnel μας και φυσικά θα πρέπει να έχουν προηγηθεί καμπάνιες awareness για να έχει γνωρίσει ο πελάτης την επιχείρισή μας.
Διαφημίσεις Facebook & Instagram με AI (Advantage+ διαφημίσεις)
Για καλή μας τύχη το Facebook έχει δημιουργήσει έναν τύπο διαφήμισης που χρησιμοποιεί το AI και είναι δικό της θέμα πλέον να βρίσκει το ιδανικό κοινό και την ιδανική Buyer Persona. Έπειτα εμείς έχουμε να κάνουμε κάποια απλά πράγματα:
- Να έχουμε το κατάλληλο & όμορφο δημιουργικό από άποψη αισθητικής
- Να δώσουμε το σωστό μήνυμα με το δημιουργικό μας
- Να διαφημίζουμε ομοιογενή προϊόντα
- Να στέλνουμε στις κατάλληλες σελίδες με βάση το μήνυμα της διαφήμισης.
- Να έχουμε τουλάχιστον 4-5 δημιουργικά.
Κάτι ακόμα σημαντικό που κάνει το ΑΙ είναι ότι οι τοποθεσίες που θα εμφανιστεί η διαφήμιση αποφασίζονται βάση των αποτελεσμάτων που έχουμε θέσει.
Αυτό που κάνει ο αλγόριθμος του Facebook / Instagram είναι να κάνει πάρα πολλά A/B testing και έπειτα απο ένα διάστημα 1 με 2 μηνών να έχει το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Κάτι πολύ σημαντικό επίσης είναι ότι τέτοιες καμπάνιες απαιτούν μεγάλο budget και ανάλογα το κοινό που απευθύνεται κάποιος το budget ανα ημέρα μπορεί να ειναι από 60 έως 160 ευρώ για να μπορέσει ο αλγόριθμος να μαζέψει τα δεδομένα. Προσοχή εάν έχουμε ένα e-shop που πουλάει εργαλεία και πουλάει και επιπλα εξωτερικού χώρου θα πρέπει να έχουμε δύο διαφορετικές καμπάνιες μια για την κάθε ομάδα προϊότνων. Το ίδιο ισχύει και για ιστοσελίδες που πουλούν υπηρεσίες όπως για παράδειγμα digital marketing και κατασκευή ιστοσελίδων.
Σωστή στόχευση κοινού μέσω δημιουργικού σε Facebook & Instagram
Το παραπάνω κοινό που θα βρει το Facebook και το Instagram και η επιτυχία του AI ή με βάση ενδιαφέροντα βασίζεται κατα κύριο λόγο από το σωστό δημιουργικό σας σε οποιαδήποτε περίπτωση. Εάν το δημιουργικό σας είναι το κατάλληλο και έχετε δώσει μεγάλη σημασία σε αυτό όπως για παράδειγμα εάν έχετε επενδύσει σε ένα βίντεο αντί για μια απλή φωτογραφία ή εάν η φωτογραφία που τραβήξατε είναι υψηλής αισθητικής και περνάει το κατάλληλο μήνυμα σε σχέση με μια λάθος φωτογραφία.
Ας δούμε ένα παράδειγμα με βάση το παράδειγμα του δώρου για ερωτευμένους. Η εικόνα 1 και η εικόνα 2 είναι το ίδιο προϊόν αλλά η εικόνα 2 θα έχει πολύ μεγαλύτερη επιτυχία και θα φέρει πολύ περισσότερο κόσμο (θα τραβήξει την προσοχή) και έτσι το Facebook θα έχει καλύτερα δεδομένα και θα κάνει καλύτερη στόχευση. Τώρα εάν δούμε παρακάτω για το 2002 είχε δημιουργηθεί ένα video το οποίο φυσικά είναι πολύ καλύτερο από οποιαδήποτε εικόνα!
Αυτό δεν ισχύει απλά για την εικόνα της διαφήμισης αλλά και για εικόνες στο Feed των προϊόντων σας που θα πρέπει να είναι και υψηλής ανάλυσης & αισθητικής αλλά και για τις εικόνες εντός της ιστοσελίδας σας. Εάν όλα αυτά έχουν την σωστή αισθητική και το σωστό μήνυμα τότε ο πελάτης θα αγοράσει πιο εύκολα την υπηρεσία ή το προϊόν και θα έχουμε περισσότερα και πιο ποιοτικά δεδομένα. Όπως έχουμε πει σε παλαιότερο άρθρο τεράστια σημασία παίζει και η ταχύτητα της ιστοσελίδας και γενικότερα η όλη αισθητική της έτσι ώστε ο χρήστης να νιώθει εμπιστοσύνη.
Αποτελέσματα διαφημίσεων Advantage+
Παρακάτω θα σας δείξουμε μια περίπτωση διαφημίσεων με AI για να καταλάβετε τη δύναμη αυτού. Να ξαναπούμε ότι τίποτα δεν δουλεύει out of the box και κάτι που δουλεύει για κάποιον πελάτη μπορεί να μην δουλεύει για κάποιον άλλον. Αυτά που αναφέρουμε παραπάνω ειναι πληροφορίες που έχουμε ύστερα από 1000άδες δοκιμές σε πελάτες μας και σε εκατοντάδες χιλιάδες Ads Spent .
Όπως έχουμε πει και παλαιότερα τα νούμερα μπορεί να μην λένε την αλήθεια αφού θα μπορούσε ακόμα και με τέτοια αποτελέσματα ( ROAS) να μην είναι επικερδής η διαφήμιση και κάποια άλλη διαφήμιση με κόστος ανά αποτέλεσμα στα 100 ευρώ να είναι. Άρα πρέπει να ξέρουμε να διαβάζουμε καλύτερα και πίσω από τους αριθμούς.
Τι διαφήμιση να κάνω στο Facebook / Instagram
Εάν έχετε διαβάσει όλο το άρθρο έχετε καταλάβει ότι και η Advantage+ είναι πολύ καλή διαφήμιση εάν υπάρχουν τα απαραίτητα εργαλεία (budget , δημιουργικό , ιστοσελίδα) αλλά και οι διαφημίσεις με ενδιαφέροντα και τεστ ανά περιπτώσεις μπορεί να ειναι καλές. Πολλοί θα πούνε ότι μπορείς να έχεις τον έλεγχο στην περίπτωση με τα ενδιαφέροντα αλλά η ερώτηση που γεννάται είναι εάν μπορείς πραγματικά να κάνεις όλα τα τεστ που θα έκανε μια μηχανή στον ίδιο χρόνο και το ίδιο σωστά;
Αφήστε ένα σχόλιο