Καθημερινά η πραγματικότητα στο εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών αλλάζει. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ( e-commerce) μπαίνει καθημερινά στη ζωή μας όλο και πιο δυναμικά.
Μεγάλα brands και πολλά φυσικά καταστήματα δημιουργούν online shops με στόχο να παραμείνουν κοντά στις εξελίξεις.
Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί το e-commerce έχει ραγδαία ανάπτυξη που φτάνει στο 12,5 % και αναμένεται να αυξηθεί.
Η αύξηση που αναμένεται έχει να κάνει κυρίως με 2 λόγους.
Ο πρώτος είναι ότι η ευρωπαϊκή ένωση προσπαθεί να τονώσει το e-commerce για να μπορέσει να μείνει κοντά στις εξελίξεις του εμπορίου σε σχέση με Ασία και Αμερική περνώντας ευνοϊκές ρυθμίσεις για το e-commerce (π.χ. προσπαθεί να ψηφισθεί ανώτατο πλαφόν για της υπηρεσίες courier για να γίνει πιο εύκολο το e-commerce μέσα στην Ευρώπη).
Ο δεύτερος λόγος είναι καθαρά πρακτικός και έχει να κάνει με την εξοικείωση που καθημερινά αυξάνεται με τον άνθρωπο και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Καθημερινά αποκτούμε ευχέρεια όχι μόνο με την χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή αλλά και εμπιστοσύνη ότι εάν πραγματοποιήσουμε μια αγορά μέσω κάποιου ηλεκτρονικού καταστήματος, αυτή θα πραγματοποιηθεί με επιτυχία και το προϊόν θα είναι όπως το επιθυμούμε. Σκεφτείτε πριν 10 χρόνια εάν θα αγοράζατε οτιδήποτε μέσω internet;
Τι χρειάζεται για να ξεκινήσω ένα e-shop / ηλεκτρονικό κατάστημα;
Η παραπάνω ερώτηση είναι η πιο συχνή ερώτηση που γίνεται από όλους τους υποψήφιους πελάτες μας.
Η ερώτηση έχει να κάνει με το τι χρειάζεται λογιστικά αλλά και από άποψη κατασκευής του ηλεκτρονικού καταστήματος για να ξεκινήσουν να πουλάνε μέσω internet.
Σε παλαιότερο άρθρο για το e-shop και την έναρξη αυτού ασχοληθήκαμε με τα βασικά της έναρξης μέσω εφορίας και ΕΦΚΑ καθώς και το τι χρειάζεται από βασικής κατασκευαστικής άποψης.
Για να συνοψίσουμε τα πολύ βασικά συστατικά για να ξεκινήσετε νόμιμα την δημιουργία του e-shop σας είναι τα παρακάτω:
- Έναρξη σε εφορία και ΕΦΚΑ
- Domain name
- Server για να βρίσκονται τα αρχεία σας
- Τα αρχεία του e-shop σας (που μπορεί να σας το κατασκεύασε κάποια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων ή να τα έχετε δημιουργήσει μόνος σας)
- Διασύνδεση για online πληρωμές
- Χρεώσεις μεταφορικών
- Συμμόρφωση στον Κανόνα GDPR
Εφόσον έχετε όλα τα παραπάνω μπορείτε με ασφάλεια και νόμιμα να ξεκινήσετε να πουλάτε τα αγαθά σας μέσω internet.
Φυσικά το πόσο θα έχετε ρυθμίσει / κατασκευάσει όλα τα παραπάνω είναι βασικοί και καθοριστικοί παράγοντες για την επιτυχία ή αποτυχία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.
Εάν θέλετε να ασχοληθούμε εμείς με την κατασκευή του e-shop σας δεν έχετε πάρα να πατήσετε το παρακάτω κουμπί
Κατασκευή Ηλεκτρονικού Καταστήματος
Η κατασκευή και η παρουσίαση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος είναι πάρα πολύ σημαντική.
Δεν είναι πολύ σημαντική για να εντυπωσιάσει εσάς και τον πελάτη σας, αλλά αυτό που πρέπει να πετύχετε με την παρουσίαση και την εμφάνιση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος είναι να δημιουργήσετε το αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς στον υποψήφιο πελάτη σας.
Πως θα πετύχετε όμως την σωστή εμφάνιση του καταστήματος σας. Πρέπει να είναι εντυπωσιακή με εφέ; Πρέπει να είναι minimal; Πρέπει να έχει πολλά χρώματα;
Η σωστή απάντηση είναι εξαρτάται με το είδος του κοινού σας!
Εάν το κοινό σας είναι άνθρωποι που ασχολούνται με την τεχνολογία τότε τα εφέ θα τους τραβήξουν στο e-shop σας, ενώ εάν το κοινό σας είναι μεγαλύτερης ηλικίας θα πρέπει να έχετε απλοϊκή πλοήγηση , ξεκάθαρη και όχι περιττά εφέ.
Άρα η σωστή σχεδίαση επέρχεται ύστερα από την αναζήτηση του κοινού σας!
Πως να ορίσω το κοινό του e-shop μου;
Η επόμενη ερώτηση που όλοι έχουν είναι η παραπάνω. Και η σωστή προσέγγιση είναι να δείτε τι πουλάτε. Για παράδειγμα ένα κατάστημα γυναικείων ρούχων ξεκάθαρα έχει πελάτες μόνο γυναίκες.
Η επόμενη προσέγγιση είναι ηλικιακή, δηλαδή ποιας ηλικίας γυναίκες θα αγοράσουν ρούχα κυρίως από το κατάστημα.
Τέλος μια ακόμα προσέγγιση είναι εάν τα ρούχα σας είναι ακριβά ή όχι.
Αφού απαντήσουμε τις παραπάνω ερωτήσεις μπορούμε να δούμε εάν υπάρχουν ενδιαφέροντα που ορίζουν το κοινό μας, π.χ. εάν πουλάμε γυναικεία αθλητικά ρούχα ο αθλητισμός θα μπορούσε να είναι ένα από αυτά.
Το παραπάνω είναι λίγο απλοϊκό αλλά είναι ο γενικός κανόνας.
Σωστά γραφικά, εικόνες και περιγραφές προϊόντων
Πολύ παραμελούν την σελίδα του προϊόντος και τις φωτογραφίες αυτών.
Αυτό είναι μέγιστο λάθος!
Οι φωτογραφίες και γενικότερα τα γραφικά θα κάνουν τον χρήστη να επιλέξει ένα προϊόν. Φροντίστε να έχετε πολλές φωτογραφίες του προϊόντος από πολλές οπτικές γωνίες και κυρίως να είναι καλής ανάλυσης και υψηλής αισθητικής!
Πάρα πολύ σημαντικό είναι η περιγραφή του προϊόντος και να δώσετε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες γίνεται στον χρήστη / πελάτη για το προϊόν σας.
Εύκολη πληρωμή και απλά μεταφορικά
Είναι πολύ σημαντικό η πληρωμή μέσα από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να γίνεται γρήγορα και χωρίς να ταλαιπωρείτε ο πελάτης στο online-shopping. Ο επίδοξος πελάτης δεν θα ασχοληθεί για πολύ ώρα εάν τον δυσκολέψει να πληρώσει ακόμα και εάν έχει το προϊόν ήδη στο καλάθι του!
Τα μεταφορικά και η σωστή συμφωνία με κάποια courier είναι πολύ μεγάλης σημασίας για την επιτυχία του e-shop σας. Έρευνες έχουν δείξει ότι e-shop με δωρεάν μεταφορικά έχουν 30% μεγαλύτερη επιτυχία σε σχέση με άλλα που δεν έχουν ακόμα και εάν ενσωματώνουν τα μεταφορικά μέσα στην τιμή του προϊόντος!
Πως θα πουλάει το e-shop μου;
Η πιο σημαντική ερώτηση είναι η παραπάνω και με αυτή θα πρέπει κυριότερα να ασχοληθείτε αλλά και να επενδύσετε το περισσότερο budget σας.
Είναι πολύ καλό να έχουμε ένα απλό e-shop και πολύ όμορφο αλλά εάν δεν το βλέπει κανείς;
Για να το πούμε και με πιο απλούς όρους και ένα πιο απλό παράδειγμα σκεφτείτε να υπάρχουν 2 μαγαζιά. Το πρώτο είναι εντελώς κακό και έχει ακριβές τιμές αλλά βρίσκεται στο κέντρο της Νέας Υόρκης ενώ το δεύτερο έχει πολύ χαμηλές τιμές και είναι πανέμορφο αλλά βρίσκεται επάνω σε ένα βουνό με 100 κατοίκους. Ποιό πιστεύεται ότι θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία;
Η λύση στο παραπάνω είναι μία
Σωστή προώθηση του e-shop και marketing plan
Η προώθηση ιστοσελίδας ή e-shop και η αύξηση των επισκεπτών αυτών είναι ένα θέμα για το οποίο έχουν γραφτεί πάρα πολλά άρθρα.
Γενικά οι λύσεις διαφήμισης για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι οι παρακάτω
- Διαφήμιση μέσω social media ( Facebook, instagram , Pinterest )
- Διαφήμιση μέσω videos (youtube, vimeo marketing)
- Οργανική προώθηση στις μηχανές αναζήτησης (με content marketing γράφοντας ίσως άρθρα στο blog σας)
- Πληρωμένη διαφήμιση στο google (ppc) και γενικότερα στη μηχανές αναζήτησης
- Προώθηση των προϊόντων σας μέσα από μηχανές όπως το skroutz ή το best price
- Φυσική διαφήμιση του site και του e-shop μέσω φυλλαδίων ή παρουσία σε εκθέσεις.
Φυσικά υπάρχουν πολλές παραπάνω λύσεις και πιο εξειδικευμένες από τις παραπάνω για διαφήμιση αλλά αυτές είναι οι κυριότερες για να προσελκύσετε κοινό και υποψήφιους πελάτες στο e-shop σας.
Κάνοντας αποτελεσματική διαφήμιση το e-shop σας θα έχει επιτυχία.
Πως γίνεται όμως αποτελεσματική η διαφήμιση;
Φυσικά κάνοντας διαφήμιση στο ορισμένο κοινό όπως είπαμε και παραπάνω!
Ξεκινώντας την διαφήμιση πως θα είστε όμως ότι γίνεται σωστά;
Παρακολούθηση της επισκεψιμότητας του e-shop σας με το google analytics ή παρόμοιο εργαλείο
Για να δούμε εάν το e-shop μας επιτυγχάνει τον στόχο του θα πρέπει να παρακολουθούμε εάν η διαφήμιση που κάνουμε έχει αποτέλεσμα.
Εάν έχει αποτέλεσμα τότε μπορούμε να την συνεχίσουμε, εάν δεν έχει μπορούμε να την αλλάξουμε ή μπορούμε να την σταματήσουμε τελείως!
Το εργαλείο που μας βοηθάει στα παραπάνω και χρησιμοποιούμε στην web-mate μπορεί να είναι το google analytics.
Μέσα από αυτό μπορούμε να δούμε πολλά στοιχεία και εκτός από το να δούμε την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης μας να δούμε και περισσότερα πράγματα για το κοινό μας!
Δεν φτάνει να κάνουμε διαφημίσεις αλλά να αναλύουμε τα αποτελέσματα αυτών και να τις βελτιστοποιούμε έτσι ώστε το ποσό που ξοδεύουμε να μας φέρνει πολλαπλάσιο κέρδος!
Εάν κάνω όλα τα παραπάνω θα έχω ένα επιτυχημένο eshop;
Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί την επιτυχία καθώς δεν αγγίξαμε το πιο σημαντικό μέρος. Το ίδιο το προϊόν.
Είναι το προϊόν ποιοτικό είναι το προϊόν στην κατάλληλη τιμή; Τι ανταγωνισμός υπάρχει;
Πως είναι η after sale εξυπηρέτηση;
Εξυπηρετούνται έγκαιρα οι παραγγελίες;
Πως αντιμετωπίζονται οι πελάτες στο τηλέφωνο;
Για την επιτυχία ενός e-shop υπάρχουν πάρα πολλοί παράγοντες κάποιους από τους πιο βασικούς αναφέραμε στο παρών άρθρο. Η προσπάθεια για επιτυχία συνέχεια σε όλους τους τομείς είναι πολύ πιθανό να σας φέρει την επιτυχία.
Εάν θέλετε να σας βοηθήσουμε για ένα επιτυχημένο e-shop / ηλεκτρονικό κατάστημα πατήστε το παρακάτω κουμπί και μιλήστε μαζί μας!
Αφήστε ένα σχόλιο