Google Ads ή Seo στις μηχανές αναζήτησης

seo προώθηση ιστοσελίδας καβάλα κατερίνη

Στις μέρες μας πάρα πολλοί έχετε ακούσει τον όρο seo ή τον όρο προώθηση ιστοσελίδων. Τι είναι όμως και πως μπορεί να γίνει η λεγόμενη προώθηση ιστοσελίδων. Είναι καλύτερο να κάνεις SEO ή διαφήμιση Google Ads

Τι είναι η προώθηση ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης?

Στις μέρες μας όλοι πιστεύουν ότι το διαδίκτυο είναι μια λύση για να μεγαλώσουν τις πωλήσεις τους και να απευθυνθούν σε μεγαλύτερο κοινό, και εν μέρει έχουν δίκιο. Το πρόβλημα είναι ότι φτιάχνοντας μια ιστοσελίδα πολύ όμορφη, γρήγορη λειτουργική, σύγχρονη δεν θα σας αποφέρει μόνη της κάποιο έσοδο. Για να σας φέρει έσοδα η ιστοσελίδα πρέπει να την διαφημίσετε . Η διαφήμιση γίνεται με πολλούς τρόπους π.χ.

  1. είτε αναφέροντας την ιστοσελίδα σας σε κάρτες και φυλλάδια,
  2. αναφέροντας την σε μηχανές αναζήτησης προϊόντων  όπως το skroutz εάν είναι e-shop
  3. Με υπηρεσιες seo μέσα από τις μηχανές αναζήτησης όπως το google, το bing και το yahoo
  4. μέσα από διαφήμιση στο facebook η γενικότερα στα social media
  5. Διαφήμιση μέσα στα Google Ads

Βεβαίως υπάρχουν και άλλοι τρόποι διαφήμισης αλλά αυτοί είναι οι πιο διαδεδομένοι.

Αυτός που μας ενδιαφέρει είναι η διαφήμιση μέσα από τις μηχανές αναζήτησης. Η διαφήμιση μέσα από τις μηχανές αναζήτησης γίνεται

  1. είτε προωθώντας την ιστοσελίδα ανεβάζοντας στην στα οργανικά αποτελέσματα
  2. είτε πληρώνοντας το google (google adwords)

Προώθηση ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα

προώθηση ιστοσελίδων

Η προώθηση στα οργανικά αποτελέσματα γίνεται συνήθως από εξειδικευμένα άτομα ή εταιρείες στο internet. Δεν μπορεί κάποιος να υποσχεθεί ότι για πάντα θα έχετε την καλύτερη θέση στο google ή οτι θα σας προσφέρει την πρώτη θέση της κατάταξης καθώς η μηχανή αναζήτησης της goole συνεχώς αλλάζει τον αλγόριθμό της και προσθέτει νέες μεταβλητές. Μερικές από τις μεταβλητές που έχει ο αλγόριθμος της google είναι:

  1. τα links από άλλους ιστοτόπους ( όσο πιο σχετικός είναι ο ιστότοπος που σας δίνει ένα link τόσο πιο “καλό”  link είναι αυτό για εσάς).
  2. η ποσότητά και η ποιότητα της ιστοσελίδας σας , δηλαδή πόσο κείμενο έχει μέσα η ιστοσελίδα σας και πόσο σχετίζεται αυτό το κείμενο με την δραστηριότητα σας.
  3. πως είναι κατασκευασμένη η ιστοσελίδα σας , δηλαδή έαν έχει κατασκευαστεί σωστά από τον κατασκευαστή της με h tags , description , titles.
  4. τι περιέχουν τα description , titles και tags , δηλαδή εάν περιέχουν λέξεις κλειδιά σχετικές με την ιστοσελίδα σας.
  5. εάν φορτώνει γρήγορα η ιστοσελίδα σας.
  6. εάν ακολουθεί το responsive design δηλαδή εάν είναι φιλική προς τα tablet και τα κινητά τηλέφωνα.
  7. Προβολή στα social media. Ιστοσελίδα που δεν σχετίζεται με τα social media δεν έχει τύχη στο seo.
  8. Τις τελευταίες εβδομάδες η google ανακοίνωσε ότι σημαντικός παράγωντας είναι και η χρήση του https

Υπάρχουν και άλλοι πολλοί παράγοντες αλλά αυτοί είναι η σημαντικότεροι,  και έχοντάς απαριθμήσει τους παραπάνω παράγοντες ερχόμαστε στο παρακάτω ερώτημα.

Κάντε κλικ για να διαβάσετε ένα άρθρο που εξηγεί ακόμα περισσότερο πως μπορείτε να πετύχετε στο seo ή αλλιώς προώθηση ιστοσελίδων και εξηγεί πως θα βγείτε πρώτης ή πρώτη στο google

Πόσο κοστίζει η προώθηση στην οργανική αναζήτηση;

Φυσικά απάντηση του τύπου 100 ευρώ ή 1000 ευρώ δεν υπάρχει καθώς η κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή ανάλογα με την ζήτηση που έχουν οι λέξεις κλειδιά που ζητάει κάποιος να προωθηθεί και με το πόσο long tail είναι αυτές ( π.χ. κοστίζει πάρα πολύ να προωθήσεις μια ιστοσελίδα στις λέξεις κατασκευή ιστοσελίδων ενώ κοστίζει πολύ λιγότερο να προωθήσεις μια ιστοσελίδα στις λέξεις κατασκευή ιστοσελίδων καβάλα).

Η μέθοδος αυτή θέλει πολύ χρόνο, ίσως και ποτέ μα ποτέ δεν είναι σίγουρη κάποια θέση στην κατάταξη της google ( η πρώτη σελίδα ίσως , η πρώτη θέση ποτέ εκτός εάν επενδύσετε πολύ μεγάλο ποσό). Όπως λέμε στους πελάτες μας σκεφτείτε ότι αυτό που θέλετε εσείς το θέλουν και πάρα πολλοί άλλοι, και έχει να κάνει με το τη δουλειά γίνεται αλλά αυτή η δουλειά κοστίζει.

Συνήθως στην Ελλάδα η προώθηση γίνεται στην μηχανή αναζήτησης της google που έχει το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεπτών αλλά εάν θέλετε αγορές του εξωτερικού θα πρέπει να δείτε ποιες μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν κάτι που αυξάνει το κόστος.

Αυτό που πρέπει να είναι έτοιμος κάποιος να κάνει εφόσον θέλει να κάνει προώθηση στις μηχανές αναζήτησης είναι να γράφει ποιοτικό περιεχόμενο σωστά δομημένο για τις μηχανές αναζήτησης. Εκτός από την ποιότητα του περιεχομένου, οι μηχανές αναζήτησης “ζητούν” και μεγάλα σε έκταση κείμενα κάτι που συνεπάγεται ότι έκτος από ποιότητα θα πρέπει να έχετε και ποσότητα στα άρθρα σας.

Με την οργανική αναζήτηση μπορείτε να στοχεύσετε λέξεις κλειδιά και να αναρριχηθείτε σε αυτές σε μεγάλο χρονικό διάστημα ανώτερο των 2 μηνών ανάλογα τον ανταγωνισμό που υπάρχει.

Έτσι πάμε και στην παρακάτω λύση που μας δίνει η google για μεγαλύτερη αλλά και γρηγορότερη στόχευση σε λέξεις κλειδιά.

Τι είναι το Google Adwords και πόσο κοστίζει;

google-ads

Το Google Ads είναι η πρόταση της google για κάποιον που θέλει ας πούμε την σίγουρη και γρήγορη λύση. Η google δίνει την δυνατότητα να κάνεις διαφήμιση στο επάνω και δεξιά μέρος της σελίδας πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο. Πληρώνει κάποιος μόνο εάν γίνει κλικ πάνω στον σύνδεσμο που οδηγεί στον ιστότοπο του. Η google μέσα από το Adwords δίνει πολλές επιλογές για κριτήριά εμφάνισης της διαφήμισης σας. Τι γίνεται όμως εάν δύο εταιρείες θέλουν να προσελκύσουν το ίδιο κοινό με μια διαφήμιση? Ρόλο σε αυτή την περίπτωση παίζει η συνάφεια και το πόσο πληρώνει κάποιος για την διαφήμιση. Ας δώσουμε ένα παράδειγμα για να είμαστε πιο κατανοητοί.

Ας υποθέσουμε ότι δύο ανταγωνιστές προσπαθούνε να προβληθούνε για τις λέξεις φωτογραφία καβάλα και ο ένας έχει μια διαφήμιση που αναφέρει τις λέξεις στον τίτλο και στην περιγραφή ενώ ο δεύτερος έχει διαφήμιση που έχει τις λέξεις στην περιγραφή μόνος ενώ μπορεί ο δεύτερος να πληρώσει παραπάνω χρήματα για να βγει πρώτος στη κατάταξη πχ 5 ευρώ ενώ ο δεύτερος να πληρώσει 2.5 ευρώ , το αποτέλεσμα είναι οτι πιο ψηλά θα βγει ο πρώτος που έδωσε λιγότερα χρήματα. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι η συνάφεια του πρώτου θα είναι 10 ενώ του δεύτερου θα είναι 3. Το αποτέλεσμα βγαίνει με τον πολλαπλασιασμό του 2.5 Χ 10 =25 ενώ 5 Χ 3 = 15. Οπότε από αυτό το παράδειγμα βλέπουμε ότι ρόλο δεν παίζει μόνο το ποσό που δαπανά κάποιος αλλά και πως το δαπανά.

Επίσης μεγάλο ρόλο στην χρέωση ανα κλικ παίζει και το πόσο “μεγάλη” είναι η φράση κλειδί που απευθύνεται η διαφήμιση. Για παράδειγμα η φράση επαγγελματίας φωτογράφος κοστίζει περισσότερο από την φράση επαγγελματίας φωτογράφος Καβάλας. Έκτος ότι κοστίζει περισσότερο η πρώτη φράση δεν θα δώσει και το ίδιο καλό αποτέλεσμα αφού συνήθως στην αναζήτηση για να συνεγραστεί κάποιος με κάποιον φωτογράφο ρόλο παίζει και το γεωγραφικό κριτήριο.

Άλλες μορφές διαφήμισης της google

  1. Διαφημίσεις Display: Χρησιμοποιούνται για οπτικό impact και εμφανίζονται στο Δίκτυο Display της Google.
  2. Διαφημίσεις βίντεο: Διαφημίσεις που εμφανίζονται πριν ή κατά τη διάρκεια βίντεο στο YouTube.
  3. Διαφημίσεις Shopping: Ειδικά για e-commerce, εμφανίζονται με τη μορφή προϊόντων με εικόνες, τιμή και περιγραφή.
  4. Performance Max Campaigns: Αυτοματοποιημένες καμπάνιες που προωθούν εφαρμογές σε διάφορες πλατφόρμες της Google.

Άρα τι να κάνω από τα δύο?

Ότι και να κάνετε δεν θα έχει κανένα νόημα εάν το κάνετε βραχυχρόνια και χωρίς συγκεκριμένο πλάνο. Πρέπει να οργανωθεί πλάνο και το βέλτιστο είναι να έχετε και google ads και οργανικά σχετικά καλά αποτελέσματα. Για παράδειγμα είμαστε μια εταιρεία που φτιάχνει χειροποίητες δημιουργίες και τις πουλάμε μέσα από το e-shop μας. Θα πρέπει να καταστρώσουμε από την αρχή του χρόνου τι θα προωθήσουμε ανα εποχή για παράδειγμα το καλοκαίρι καπέλα και είδη που σχετίζονται με τις διακοπές και την θάλασσα , το Πάσχα και τα Χριστούγενα κάποια μικρά δωράκια ή είδη της εποχής και ουτο κάθε εξής. Αυτό για γίνει μπορούμε να γράψουμε κάποια άρθρα που σχετίζονται με την εποχή στο blog μας για παράδειγμα 10+1 προτάσεις για πασχαλινά δώρα και να παραπέμπουμε στα προϊόντα μας.

Έτσι θα μπορούσε ο πελάτης να έχει μια πρώτη επαφή με την επιχείρηση μας με το άρθρο και έπειτα μετά με διαφημίσεις να προχωρήσει ο πελάτης στην αγορά.

Επίλογος

Δεν υπάρχει χρυσή τομή στο να πληρώσετε κάτι μια φορά και να μην ασχοληθείτε ξανά ποτέ με την προώθηση της ιστοσελίδα σας. Η προώθηση είναι μια συνεχής διαδικασία η οποία χρειάζεται πλάνο και προσπάθεια.

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

Δωρεάν EBOOK από τη Web-Mate για το Τοπικό Μάρκετινγκ