Στις μέρες μας όλοι μπορούν να φτιάξουν μια ιστοσελίδα καθώς τα templates είναι παραπάνω από ποτέ και οι έτοιμες λύσεις είναι πιο καλαίσθητες από ποτέ. Μπορεί ή ιστοσελίδα που θα φτιάξει κάποιος να είναι πανέμορφη αλλά είναι αυτό το ζητούμενο;
Φυσικά η ομορφιά σε μια ιστοσελίδα είναι πολύ σημαντική, αλλά δεν είναι το κλειδί για την επιτυχία μιας ιστοσελίδας. Το ζητούμενο για την επιτυχία μιας ιστοσελίδας είναι να πραγματοποιεί τον αντικειμενικό σκοπό της.
Σε άλλες ιστοσελίδες ο αντικειμενικός σκοπός είναι η online πώληση, σε άλλες να γίνει τηλεφωνική παραγγελία ή ακόμη και να γνωρίσει εύκολα τα προϊόντα κάποιος δυνητικός πελάτης.
Για να γίνει κάτι από τα παραπάνω είναι πολύ σημαντικό να μπει / βρει κάποιος στην ιστοσελίδα σας δηλαδή να ξεχωρίσει η ιστοσελίδα σας από το πλήθος των εκατομμυρίων ιστοσελίδων που βρίσκονται στο διαδίκτυο.
Για να γίνει αυτό υπάρχουν πολλά κανάλια που μπορεί να ακολουθήσει ένας χρήστης για να βρει το site σας ή το e-shop σας, μερικά είναι:
- google ή άλλες μηχανές αναζήτησης
- online κατάλογοι
- email marketing
Τα παραπάνω είναι μόνο μερικά από τα κανάλια από τα οποία μπορούν να οδηγήσουν έναν χρήστη στην ιστοσελίδα σας και είναι χρήσιμα όταν μιλάμε κυρίως για την Ελλάδα.
Για κάθε χώρα διαφέρουν τα κανάλια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Στην κίνα και στην Ρωσία η google δεν είναι η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης, ενώ πρόσφατα το email marketing στην Ευρώπη έγινε ακόμα πιο δύσκολο.
Ας δούμε όμως τι πρέπει να κάνουμε για να αυξήσουμε κατά 300% της επισκεψιμότητα του site μας.
Βρείτε ποιο είναι το κοινό σας
Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα είναι να βρούμε πιο είναι το κοινό μας.
Ναι το έχετε ακούσει πολλές φορές αλλά το θέμα είναι πως γίνεται και ακόμα καλύτερα πως γίνεται σωστά;
Για να ορίσουμε το κοινό μας στην αρχή θα πρέπει να κάνουμε μια ερώτηση στον εαυτό μας. Σε ποιους απευθυνόμαστε; Ποιοι θέλουμε να αγοράσουνε τα προϊόντα μας ή τις υπηρεσίες μας.
Πουλάμε για παράδειγμα γυναικεία ή αντρικά προϊόντα για να γίνει μια πρώτη κατηγοριοποίηση;
Πουλάμε προϊόντα που απευθύνονται σε νεαρούς κατά το πλείστων ή σε όλες τις ηλικιακές ομάδες;
Το κοινό που απευθυνόμαστε θέλει φθηνά προϊόντα ή το προϊόν μας απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν το ποιοτικό ακριβό προϊόν;
Σε ποια περιοχή απευθυνόμαστε γεωγραφικά;
Κάνοντας τις παραπάνω αλλά και άλλες πολλές ερωτήσεις σχετικά με τα προϊόντα και το κοινό μας γλιτώνουμε για αρχή μεγάλο κομμάτι του budget μας που θα πήγαινε χαμένο σε κοινό που δεν το ενδιαφέρει το προϊόν που έχουμε στην ιστοσελίδα μας ή οι υπηρεσίες μας.
Σαν δεύτερο βήμα θα μπορούσαμε να κάνουμε adwords και να συλλέξουμε με την βοήθεια του google analytics ή άλλου προγράμματος δεδομένα για όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά των επισκεπτών μας. Φυσικά μεγάλο ρόλο έχουν οι λέξεις κλειδιά στις οποίες θα στοχεύσουμε στο adwords.
Εάν για παράδειγμα στοχεύσουμε σε λέξεις όπως “Φθηνά παπούτσια” , το κοινό μας θα είναι κοινό που θέλει το φθηνό , και θα περιμένει φθηνό προϊόν από εμάς. Οπότε σημαντικό είναι να έχουμε αρχικά μια ευρεία γκάμα λέξεων η οποία μετέπειτα ανάλογα με το κοινό θα περιοριστεί.
Σημαντικό ρόλο στον περιορισμό θα πρέπει να έχει και το conversion rate δηλαδή, πόσα πληρώνουμε και τι κέρδος έχουμε από τις πωλήσεις αλλά αυτό θα το αναπτύξουμε σε άλλο άρθρο.
GOOGLE ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ
Αφού έχουμε ορίσει το κοινό μας πλέον ξέρουμε σε ποιον πρέπει να απευθυνθούμε. Δηλαδή ξέρουμε με ποιον θέλουμε να μιλήσουμε.
Ξέροντας με ποιον πρέπει να μιλήσουμε θα πρέπει να του μιλήσουμε κατάλληλα. Θα πρέπει να του μιλήσουμε στην γλώσσα του. Αλλιώς θα μιλήσουμε σε έναν νέο και αλλιώς σε έναν ηλικιωμένο.
Οπότε έχοντας την ιστοσελίδα μας θα πρέπει να την κάνουμε να την δει το google και οι άλλοι.
Άλλες μηχανές αναζήτησης
Γράφω παραπάνω και οι άλλοι καθώς οι περισσότεροι δεν δίνουμε σημασία στις άλλες μηχανές αναζήτησης εκτός του google. Ακόμα και αν το google ελέγχει το 70 % της ελληνικής αγοράς υπάρχει και το άλλο 30% που είναι πολύ ικανό να μας δώσει τρομερά αποτελέσματα.
Σκεφτείτε πια μηχανή αναζήτησης έχει προ εγκατεστημένη ο internet explorer. Το bing.
Μήπως ο μπαμπάς ή η μαμά σας έχουνε μια μπάρα εγκαταστήσει κατά λάθος, που δεν τους αφήνει να ψάξουν στο google και ψάχνουν από εκεί;
Στοχεύοντας στους παραπάνω μη έμπειρους χρήστες ίσως τα αποτελέσματα να είναι ακόμα καλύτερα!
Το google και τι να κάνετε
Καταρχάς κάντε καταχώρηση της επιχείρησης σας το google my business άμεσα. Τα αποτελέσματα στους χάρτες προσελκύουν μεγάλο κοινό και εμφανίζονται πολλές φορές επάνω από τα οργανικά σε επίπεδο τοπικού χαρακτήρα.
Δείτε τον ανταγωνισμό και επιλέξτε τι να κάνετε adwords ή seo. Δεν υπάρχει καλύτερο και χειρότερο. Υπάρχει αυτό που σας ταιριάζει και που θα σας φέρει κέρδος. Για παράδειγμα ακόμα και εάν πληρώνεται 500 ευρώ μέχρι να γίνει μια πώληση αλλά ασχολείστε με το χονδρεμπόριο και τότε η πώληση σας φέρει 1000αδες ευρώ κέρδος το adwords μπορεί να σας ταιριάζει ακόμα και εάν είναι ακριβό.
Το να σας αναφέρουμε στο παρόν άρθρο τι να κάνετε σε κάθε μια από τις 2 προαναφερθείσες περιπτώσεις θα ήταν μεγάλος πλατειασμός γι αυτό θα σας γράψουμε τα πιο βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει οπωςσδήποτε η ιστοσελίδα σας.
- Γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης
- Να είναι σωστά δομημένη με H tags
- Να έχει μεγάλα κείμενα στις σελίδες της που ξεπερνούν τις 700 λέξεις
- Να είναι φιλικοί στις κινητές συσκευές
- Να έχει το AMP πρότυπο
- Να έχει https
- Εύκολη στην πλοήγηση και με σωστό UX
Όλα τα παραπάνω μπορεί να είναι ένα άρθρο μόνα τους αλλά σε αυτό που θέλω να σταθώ είναι το εξής:
Άρθρα γράψτε άρθρα
Γράψτε άρθρα και γράψτε πρωτότυπα άρθρα για θέματα που ενδιαφέρουν το κοινό. Γράφοντας άρθρα κερδίζεται διπλά. Καταρχάς είναι καλό για την κατάταξη σας στο google και κατά δεύτερον είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για να κάνετε promotion την ιστοσελίδα σας στα social media.
Ξέρω είναι δύσκολο και το πρώτο που θα πείτε είναι τι μπορώ να γράψω για το χ προϊόν. Η απάντηση είναι ότι μπορείτε να γράψετε πάρα πολλά και εάν ασχοληθείτε σωστά και με ζέση τότε θα ασχοληθούν μαζί σας και οι χρήστες.
Στοχεύστε σε μακροσκελείς λέξεις κλειδιά
Μη στοχεύετε σε γενικούς όρους π.χ. παπούτσια αλλά σε πιο ειδικούς όρους π.χ. φθηνά καλοκαιρινά σανδάλια. Σύμφωνα με έρευνες ο χρήστης πλέον κάνει πιο συγκεκριμένες έρευνες στις μηχανές αναζήτησης.
Αυτά είναι λίγα μόνο που μπορείτε να κάνετε στο google αλλά πολύ ικανά για να κάνουν θαύματα.
SOCIAL MEDIA MARKETING
Δεν θα αναφερθούμε ξεχωριστά σε ένα ένα όλα τα social media αλλά σε συνδυασμό όλων.
Κανόνας πρώτος: Πρώτα από όλα μια επιχείρηση ή μια ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει ΣΕΛΙΔΑ ΣΤΟ FACEBOOK και όχι μονο account.
Έχοντας σελίδα μπορούμε να δούμε στατιστικά των δημοσιεύσεων μας δηλαδή να καταλάβουμε εάν κάτι κάνουμε σωστά η λάθος. Ακόμη μπορούμε να πληρώνουμε για να κάνουμε προώθηση τις δημοσιεύσεις μας.
Πληρώνοντας μπορούμε να κάνουμε προώθηση ταυτόχρονα στο facebook και στο instagram. Προτιμώ να το κάνω ξεχωριστά.
Το να κάνουμε μια δημοσίευση και να την κάνουμε προώθηση είναι ότι πιο λάθος μπορούμε να κάνουμε ανεξαρτήτως social media platform. Για να κάνουμε προώθηση μια δημοσίευση, η δημοσίευση πρέπει να είναι σωστή:
- Να έχει ωραία φωτογραφία
- Αρκετές φορές να έχει σύνδεσμο που οδηγεί στην ιστοσελίδα μας
- Να έχει να πει κάτι και να οδηγήσει κάποιον να κάνει αλληλεπίδραση μαζί της.
- Ανάλογα με το μέσο να έχει τον σωστό αριθμό χαρακτήρων
- Ανάλογα το platform να έχει την σωστή μορφή δηλαδή για παράδειγμα στο instagram η ύπαρξη hashtags είναι επιβεβλημένη
- Εάν υπάρχει προϊόν στην φωτογραφία ή στο video να είναι tagged
- Ο τίτλος να είναι ενδιαφέρον
- Να καλεί τον χρήστη να κάνει μια ενέργεια
- Να έχει σωστή ορθογραφία και να μην είναι με κεφαλαία γράμματα
Τα παραπάνω είναι τα απολύτως βασικά για μια επιτυχημένη δημοσίευση σε οποιαδήποτε πλατφόρμα social media.
Τώρα το πως δαπανούμε τα χρήματα μας σε προωθήσεις έχει να κάνει με το κοινό που ορίσαμε παραπάνω. Για παράδειγμα μια τοπική επιχείρηση ενδιαφέρεται για χρήστες τις περιοχής της και όχι σε όλη τον κόσμο. Ακόμη το να αγοράσουμε απλά χρήστες να κάνουμε μου αρέσει στην επιχείρηση μας είναι μέγιστο σφάλμα.
Θέλουμε χρήστες που να τους αρέσει πραγματικά η επιχείρηση μας ή να κάνουν μου αρέσει στην σελίδα μας λόγω ότι εντυπωσιάστηκαν με το προϊόν μας. Έτσι δεν έχουμε απλά δυνητικούς πελάτες αλλά και ενδυνάμωση του Branding μας.
Χρησιμοποιήστε τα άρθρα στα social media
Έχοντας γράψει σωστά και ενδιαφέρον άρθρα στην ιστοσελίδα σας, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε στα social media. Μπορείτε να τα κοινοποιήσετε και συνοδεύοντας τα ενδιαφέρον κείμενο να έρθει κόσμος στην ιστοσελίδα σας.
ANALYTICS ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ
Αφού τα κάνατε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να βλέπετε συνέχεια πιο είναι το κοινό σας και να το περιορίσετε έτσι ώστε να δίνετε όσο το δυνατόν λιγότερο σε διαφήμιση ή ακόμα πιο σωστά να κάνετε όσο πιο αποδοτική γίνεται την διαφήμιση σας.
Έτσι θα ξέρετε όχι μόνο που να δώσετε τα χρήματα σας για digital marketing αλλά και σε ποιους να στοχεύετε σε marketing όχι ψηφιακό.
ΥΠΟΜΟΝΗ
Εάν περιμένετε τα αποτελέσματα να είναι άμεσα τότε είστε πολύ γελασμένοι, ένας ικανοποιητικός χρόνος για εμφάνιση αποτελεσμάτων είναι το 6μηνο , βέβαια αυτό έχει να κάνει με το πόσο μεγάλο είναι το budget σας αλλά και με το πόσο σωστή είναι η προώθηση σας σε όλα τα παραπάνω μέσα.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε μια εικόνα μιας ιστοσελίδα η οποία έκανε όλα τα παραπάνω :
Το e-shop λειτουργούσε από τον Νοέμβριο χωρίς επισκέψεις κάπου εκεί επεμβήκαμε εμείς και κάναμε τα άκρως απαραίτητα. Είτε η ιστοσελίδα πουλάει είτε όχι (που πουλάει προϊόντα) μπορείτε να δείτε την διαφορά. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι στο facebook η παρούσα ιστοσελίδα δεν έχει παρουσία από τότε που σταματήσαμε το social media κομμάτι και ότι το κομμάτι της προώθησης σταμάτησε αρχές Μαρτίου χωρίς έπειτα να γίνει κάτι περαιτέρω. Αυτό όμως που έγινε τους επόμενους μήνες είναι ότι επιβραβεύτηκε η σωστή δουλειά και πλέον έχουμε έναν ευχαριστημένο πελάτη.
Η WEB MATE ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ
Εάν πάλι όλα τα παραπάνω σας φαίνονται πολλά (και πιστέψτε με είναι τα απολύτως απαραίτητα) για να τα κάνετε μόνοι σας τότε μπορείτε να μας στείλετε mail για να δούμε πως μπορούμε να συντελέσουμε έτσι ώστε το digital marketing σας να γίνει αποδοτικό. Προσοχή το digital marketing δεν είναι ένα κομμάτι που θα φέρει μόνο πωλήσεις, είναι ένα κομμάτι που θα συμβάλει στο branding γενικότερα της εταιρείας σας. Το θέμα είναι ότι στο digital branding και digital marketing έχουμε το know how για να σας οδηγήσουμε στην επιτυχία μαζί με την κατασκευή της ιστοσελίδας όμορφα και αποτελεσματικά
Αφήστε ένα σχόλιο