Το facebook είναι ένα πολύ γνωστό μέσω κοινωνικής δικτύωσης και εδώ και λίγα χρόνια η διαφήμιση μέσα από αυτό έχει γίνει ένα από τα βασικά εργαλεία στους digital marketers.
Πως γίνεται όμως αποτελεσματικά η διαφήμιση μέσω του facebook και αποφέρει πραγματικό κέρδος; Εάν δεν έχετε χρόνο και θέλετε απλά να αναλάβει μια εταιρεία που έχει γνώση στο κομμάτι του digital marketing το project σας τότε δεν έχετε πάρα να κάνετε κλικ στο παρακάτω κουμπί και να μας στείλετε email διαφορετικά μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο μας για συμβουλές για μια επιτυχημένη διαφήμιση στο facebook
Τι πρέπει να κάνει μια επιχείρηση στο facebook
Αρχικά θα αναφερθούμε στο τι πρέπει να κάνει μια επιχείρηση στο facebook.
Το πρώτο και κύριο πράγμα που πρέπει να κάνει είναι να δημιουργήσει μια σελίδα στο facebook. Προσοχή σελίδα και όχι προφίλ. Γι’ αυτούς που δεν γνωρίζουν την διαφορά για να το πούμε απλοϊκά, το προφίλ είναι ένας άνθρωπος ενώ η σελίδα είναι μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός ή μια βιομηχανία .
Ένα προφίλ μπορεί να έχει φίλους ενώ μια σελίδα μπορεί να έχει μόνο ακόλουθους.
Μια σελίδα την διαχειρίζεται ένα ή περισσότερα προφίλ. Επίσης σε μια σελίδα μπορεί να έχουμε παρά πάνω από έναν ρόλους π.χ. κάποιος να είναι ο διαχειριστής, κάποιος να είναι ο διαφημιστής κ.ο.κ.
Τύποι Σελίδας στο Facebook
Τοπική επιχείρηση ή Αγορές και λιανική πώληση. Διαλέξτε αυτή την επιλογή εάν οι πελάτες σας μπορούν να σας επισκεφθούν και να πληρώσουν στην διεύθυνση που αναγράφεται. Με αυτήν την επιλογή επιτρέπεις στο κοινό να κοινοποιήσει την παρουσία του (check-in) αλλά και να βαθμολογήσει την επιχείρηση σου.
Επωνυμία ή Προϊόν / Υπηρεσία. Αυτή είναι μια επιλογή εάν είστε μια εταιρεία και το προϊόν σας δεν το πουλάτε κατευθείαν άλλα μόνο μέσω συνεργατών. Σε αυτή την επιλογή δεν φαίνεται η διεύθυνση σας.
Καλλιτέχνης ή Μουσικός / Συγκρότημα. Εάν ανήκετε σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες αυτή η επιλογή είναι κατάλληλη για εσάς στο facebook page σας.
Τέχνη. Εάν ασχολείται η σελίδα σας με τέχνη όπως τραγούδια, βιβλία, ζωγραφική ή περιοδικά τότε αυτή η επιλογή είναι για εσάς.
Κοινότητα ή Δημόσιο Πρόσωπο. Κοινότητα ή δημόσιο πρόσωπο είναι η επιλογή που πρέπει να κάνετε εάν η σελίδα σας έχει να κάνει με κάποιο δημόσιο πρόσωπο ή κάποια κοινότητα (π.χ. λογοτεχνική ή κοινότητα που ασχολείται με την τεχνολογία).
Συμπληρώστε όλα τα στοιχεία της Σελίδας του Facebook
Είναι πολύ σημαντικό να συμπληρώσετε όλα τα στοιχεία της σελίδας σας στο facebook.
Εκτός από τα βασικά στοιχεία όπως τηλέφωνο, email , διεύθυνση και σε τη κατηγορία ανήκει η επιχείρηση σας είναι πολύ σημαντικό οι εικόνες που θα βάλετε όπως το logo και το λεγόμενο facebook cover να είναι υψηλής ανάλυσης και καλής αισθητικής.
Προτεινόμενη διαστάση για το logo του facebook είναι 320×320 pixel και για το facebook cover είναι 820×312.
Κάτι που ξεχνούν οι περισσότεροι είναι το κειμενάκι στα δεξιά της οθόνης που μπορείτε να βάλετε μια όμορφη εικόνα και μια παρουσίαση της επιχείρησης σας και είναι πολύ σημαντικό για το facebook.
Επίσης η δημιουργία ενός call to action button δηλαδή ενός κουμπιού που σας καλεί σε δράση είναι σημαντικό κομμάτι για να έχουν αλληλεπίδραση η χρήστες μαζί σας.
Μια λειτουργία που μπορείτε να προσθέσετε είναι αυτοματοποιημένες απαντήσεις του messenger μόλις ο χρήστης εισέρχεται στο facebook page σας.
Τέλος είναι σημαντικό κάποιες σημαντικές δημοσιεύσεις σας ή κάποιο video με παρουσίαση της εταιρείας σας που το έχετε εισάγει ως facebook video να είναι καρφιτσωμένα στο επάνω μέρος.
Facebook Pixel ένα φίλος που μας δίνει πληροφορίες
Το facebook pixel είναι ένα εργαλείο που βοηθάει το facebook να παίρνει πληροφορίες από την σελίδα μας.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς μπορούμε να πάρουμε όλων των ειδών της πληροφορίες όπως τι ποσοστό απόκρισης είχε η διαφήμιση δηλαδή τι ποσοστό από αυτούς που είδαν μια διαφήμιση μπήκαν από μια δημοσίευση που αναφέραμε το site μας σε αυτό.
Μπορούμε επίσης να δούμε πόσοι από αυτούς που μπήκαν αγοράσανε κάτι ή πραγματοποιήσαν κάποια άλλη ενέργεια. Εάν συνδυάσουμε στο pixel την ενέργεια με ένα χρηματικό ποσό ή βάλουμε το ποσό του προϊόντος σε μια αγορά, θα μπορούμε να έχουμε μια πλήρη εικόνα για το πόσα χρήματα ξοδέψαμε σε διαφήμιση στο facebook και πόσα χρήματα εισπράξαμε.
Το πιο μεγάλο όπλο που μας δίνει όμως το facebook pixel είναι η δυνατότητα των προσαρμοσμένων κοινών. Μπορούμε να δημιουργήσουμε για παράδειγμα ένα κοινό που έχει κάνει κάτι προσθήκη στο καλάθι του αλλά δεν έχει ολοκληρώσει την αγορά και να το στοχεύσουμε με διαφημίσεις έτσι ώστε να προβεί τελικά στην αγορά. Με λίγα λόγια το facebook pixel εάν είναι σωστά φτιαγμένο μπορεί να μας δώσει τη δυνατότητα να προβάλουμε δυναμικές διαφημίσεις και να κάνουμε ένα πάρα πολύ καλό και σωστό remarketing.
Πως να εγκαταστήσετε το facebook pixel
Πως μπορεί να γίνει αποτελεσματική η διαφήμιση στο facebook
Αφού κάνετε όλα τα παραπάνω θα είστε έτοιμοι έχοντας κάνει όλα τα βασικά για μια facebook page για να ξεκινήσετε τη διαφήμιση σας μέσω facebook.
Εικόνες σε facebook post
Το πιο σημαντικό πράγμα σε μια διαφήμιση είναι το περιεχόμενο αυτής. Έτσι είναι πάρα πολύ σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε υψηλής ανάλυσης video ή φωτογραφίες στη διαφήμιση μας.
Το να είναι υψηλής ανάλυσης οι φωτογραφίες και τα video που θα χρησιμοποιήσουμε δεν είναι όμως η μοναδική προϋπόθεση. Τα multimedia που θα χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει να είναι σχετικά με το κείμενο της δημοσίευσης μας και να τραβούν την προσοχή του χρήστη.
Οι προτεινόμενες από εμάς διαστάσεις για την δημιουργία facebook post είναι 1200×628 pixel.
Οι προτεινόμενες από εμάς διαστάσεις για την δημιουργία video είναι το video σας είναι να έχει aspect ratio 4:3 και το μέγεθος του να είναι μικρότερο από 1.75 gigabyte.
Το Κείμενο σε Facebook Post
Το τι θα γράφει η δημοσίευση μας είναι πάρα πολύ σημαντικό καθώς εάν η εικόνα αποσπά σε πρώτη φάση την προσοχή του χρήστη, το κείμενο είναι εκείνο που θα τον κάνει να αλληλεπιδράσει με το post / διαφήμιση μας.
Το κείμενο πρέπει να μην είναι πολύ μεγάλο και να είναι περιεκτικό καθώς συνήθως τα μεγάλα κείμενα δεν τα διαβάζουν οι χρήστες.
Σημαντικό είναι το κείμενο μας να διαθέτει hashtags ή αναφορές σε συνεργάτες και τοποθεσίες έτσι ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερη δημοσιότητα το κείμενο μας.
Ένα ακόμα tip που θα θέλαμε να υπάρχει σε κάποιο post είναι τα λεγόμενα emojis που τραβάνε την προσοχή. Σε αυτά υπάρχει μια λεπτή γραμμή που είναι να μην το παρακάνουμε με αυτά γιατί μετά το κείμενο μας γίνεται απωθητικό και “φθηνό”. Μια καλή συμβουλή είναι το κείμενο μας να έχει έναν τίτλο με κεφαλαία γράμματα που θα εμπεριέχει όλο το νόημα του post.
Ο τίτλος σε μια διαφήμιση δεν πρέπει να ξεπερνάει τους 25 χαρακτήρες και το κείμενο τους 90.
Είναι πολύ καλό επίσης να υπάρχει στην διαφήμιση link με κάποιον τρόπο είτε text είτε με call to action button.
Το πιο σημαντικό άρα σύμφωνα με όλα τα παραπάνω είναι το πως θα μπορέσετε γρήγορα και περιεκτικά να μεταδώσετε στον πελάτη το μήνυμα σας!
Τύποι διαφήμισης στο facebook
Είναι πολύ βασικό να ξεκαθαρίσουμε το τι θέλουμε να πετύχουμε με την διαφήμιση στο facebook. Δηλαδή ποιον τελικό στόχο έχει η διαφήμιση μας και το facebook μας βοηθάει σε αυτό. Παρακάτω παρουσιάζονται οι τύποι των διαφημίσεων σε συνάρτηση με τους στόχους που μπορούμε να θέσουμε:
Καθορίστε το κοινό για την διαφήμιση σας
Αυτό είναι το πιο σημαντικό ίσως για να μπορέσετε να έχετε μια επιτυχημένη διαφήμιση από άποψη κόστους έναντι στο κέρδος.
Το facebook μας δίνει την δυνατότητα να έχουμε τα παρακάτω κριτήρια :
- Τοποθεσία
- Ηλικία
- Φύλο
- Γλώσσα
- Ενδιαφέροντα
- Συμπεριφορά
Σαν παράδειγμα όταν πουλάμε μέσω internet γυναικεία παπούτσια τότε θα μπορούσαμε να στοχεύσουμε ίσως στην ηπειρωτική Ελλάδα για να έχουμε λιγότερα μεταφορικά, σαν φύλλο γυναίκες , ηλικία έως 55 ετών καθώς μετά από αυτή την ηλικία δεν πραγματοποιούν συνήθως αγορές μέσω διαδικτύου και σαν ενδιαφέρονται το online shopping. Με αυτόν τον τρόπο γλιτώνετε μεγάλο ποσό από το budget της διαφήμισης σας που θα ήταν άσκοπο σε άνδρες ή σε γυναίκες που δεν αγοράζουν μέσω internet.
Σε κάθε διαφήμιση είτε μέσω facebook είτε μέσω adwords είναι πολύ σημαντικό να οριστεί το κοινό σας για να έχετε το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος με το μικρότερο δυνατόν έξοδο.
Κάντε test στις διαφημίσεις Facebook
Όλα τα πρότυπα και όλες οι διαφημίσεις δεν λειτουργούν και δεν αποδίδουν το ίδιο γι’ αυτό πρέπει να κάνετε το λεγόμενο A/B testing . Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να κάνετε διαφημίσεις για το ίδιο προϊόν ας πούμε δύο διαφορετικές και να καταλάβετε ποια είναι πιο καλή για εσάς σύμφωνα με τον στόχο που θέσατε.
Μπορείτε να αλλάξετε τις εικόνες μιας διαφήμισης ή τα κείμενα ή και τα 2 για να δείτε ποιο θα είναι πιο επιτυχημένο.
Τέλος είναι πολύ καλό να εναλλάσσετε τις καμπάνιες των διαφημίσεων σας για να κεντρίζεται και το ενδιαφέρων του πελάτη σας.
Που πρέπει να οδηγούν οι διαφημίσεις στα social media
Όποια διαφήμιση και εάν κάνει κάποιος είναι πολύ σημαντικό να οδηγούν σε αποτέλεσμα που αμέσως θα ικανοποιήσει τον επισκέπτη.
Για παράδειγμα εάν έχουμε μια διαφήμιση με παπούτσια γόβες, θα πρέπει να οδηγείται η διαφήμιση στην κατηγορία με τις γόβες και όχι στην αρχική σελίδα του e-shop.
Το πιο συχνό λάθος που γίνεται είτε πρόκειται για διαφήμιση στα social media είτε πρόκειται για διαφήμιση μέσω adwords είναι ότι η σελίδα προορισμού της διαφήμισης δεν μας δίνει το αποτέλεσμα που θέλουμε.
Δείτε ένα παράδειγμα μιας σωστής σελίδας προορισμού (landing page) εδώ.
Όταν κάποιος πατήσει είτε στο facebook είτε στο adwords για προσφορά θα μεταφερθεί σε μια σελίδα που θα μπορεί να δώσει τα στοιχεία του για να πάρει την προσφορά. Έτσι θα εξυπηρετηθεί ο σκοπός του επισκέπτη πράγμα που είναι πολύ σημαντικό για τη επιτυχία της διαφήμισης!
Συμπέρασμα για τις διαφημίσεις μέσω facebook
Πολλοί είναι κατά των διαφημίσεων μέσω facebook αλλά δεν μπορούν να είναι κάθετοι διότι μια διαφήμιση κρίνεται σωστή ή λάθος από το αποτέλεσμα της. Σε κάποια προϊόντα η διαφήμιση μέσω facebook είναι πιο αποδοτική σε κάποια άλλα το adwords είναι πιο αποδοτικό. Όλα έχουν να κάνουν με το προϊόν και το κοινό που απευθυνόμαστε. Βάση της εμπειρίας μας μπορούμε να πούμε ότι με τις σωστές facebook campaigns και με την σωστή διαφήμιση μπορείτε να έχετε αποτελέσματα στο 80% των προϊόντων (φυσικά μεγάλο ρόλο παίζει και το προϊόν αλλά και η τιμή αυτού για της πωλήσεις).
Αφήστε ένα σχόλιο