10 συμβουλές για να βρειτε και να αποκτήσετε την πρώτη (ή την επόμενη) δουλειά σας στο web-design

website-design

Το επόμενο θέμα μας, ειναι απο την Denise Aderson, Επίκουρης Καθηγήτριας και Ανώτερης Συντονίστριας Portfolio στο Robert Busch School of design του Πανεπιστημίου Kean.

Είτε ξεκινάτε την καριέρα σας στο σχέδιο είτε ενημερώνετε το βιβλίο (εργασίας) σας για μια νέα θέση, αυτά τα δέκα στοιχεία θα σας βοηθήσουν στην πορεία σας:

1. Δημιουργήστε αντίγραφα ασφαλείας της δουλειάς σας. Τώρα.

Κάθε εξάμηνο, έχω αναπόφευκτα τουλάχιστον ένα μαθητή που μου λέει πανικόβλητος “Χάλασε ο σκληρός μου δίσκος και έχασα τα πάντα”. Δεν υπάρχει δικαιολογία να ξοδευεις μήνες ή ακόμα και χρόνια, δημιουργώντας έναν κορμό δουλειάς (body of work) και μετά να ρισκάρεις να τον χάσεις εξαιτίας ενός ιού ή μιας βλάβης σε κάποιο κομμάτι του υπολογιστή. Διάφορα (δωρεαν!) εργαλία, συμπεριλαμβανομένου του Dropbox και του σχολικου Google Drive λογαριασμού σας, κάνουν εύκολη τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας της δουλειάς σας. Οι συνδρομητές Adobe Creative Cloud παίρνουν δωρεαν δυνατότητα αποθήκευσης στο Cloud. Ή, αν δεν μπορείτε να εμπιστευτείτε τον ευατό σας να δημιουργήσετε αντίγραφα ασφαλείας των δικών σας αρχείων, αγοράστε έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο και αφήστε την Time Machine της Apple να το κάνει για εσάς. Cd και memory stick δουλεύουν ως υποκατάστατα αλλά δεν θα πρέπει να θεωρούνται ως μακροχόνια λύση. Προτείνω να αποθηκεύετε τα αρχεία σας σε τρία ξεχωριστά μέρη, εκ των οποίων ένα θα πρεπει να βρίσκεται σε διαφορετικό σημείο απο τα υπόλοιπα, σε περιπτωση που κάτι συμβεί.

2. Το portfolio σας ειναι όσο δυνατό όσο το πιο αδύναμο κομμάτι σας σε αυτό.

Ο σκοπός του “Ο πιο αδύναμος κρίκος”, ενός τηλεοπτικού παιχνιδιού που ήταν δημοφιλές πριν μερικά χρόνια, ήταν να κερδίσεις χρήματα δημιουργώντας μια σειρά απο σωστές διαδοχικές απαντήσεις, και η μεταφορά ταιριάζει σε αυτή την περίπτωση. Για να βρειτε και να αποκτήσετε μια δουλειά στο σχέδιο, χρειάζεται να δημιουργήσεις έναν δυνατό, διαδοχικό κορμό εργασίας. Μπορείς να το επιτεύξεις αυτο μέσω των παρακάτω:

Συνοχή: η ιστοσελίδα που δημιουργησατε περιλαμβάνει ενα master-grid σε κάθε σελίδα? Είναι τα στυλ γραμματοσειράς “συνεπή” σε όλο το branding project σας? Εχει η διαφημιστική καμπάνια που σχεδιασατε διάφορα κομμάτια που ακόμα να μοιάζουν κομμάτι της ιδιας οικογενείας? Ένας καλλιτεχνικός διευθυντής μπορει ευκολα να αξιολογήσει την δυνατοτητα ενος σχεδιαστή να κάνει αισθητικη και εννοιολογική σύνδεση. Αυτές οι συνδέσεις δείχνουν πολλά για την σχεδιαστική ευαισθησία στις λεπτομέριες ενός μαθητή.

Πειστικότητα: Το να δημιουργήσεις φίρμες που ειναι έξυπνες και “με καρδιά” μπορει ειναι πορκλητικό, αλλα ξέρεις ότι εχεις δημιουργησει κάτι πειστικό αν καποιος καλλιτεχνικός διευθυντής  κοιτάζει τη δουλειά σου και χρειάζεται να ρωτήσει αν ειναι ενα πραγματικό προιόν ή δουλειά. Η ιστορια της φίρμας που ανακαλύπτεις θα πρεπει να μοιαζει αληθινή, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενος νοήμον ακροατηρίου και να συνδέεται συναισθηματικά με τον θεατή. Να σκεφτεστε με όρους που απαντουν στον πραγματικο κόσμο.

Διεργασία και προτότυπα: Σε ενα κόσμο ψηφιακής προσβασιμότητας και μέσων μαζικής ενημέρωσης, ειναι αναζωογοννητικό να βλέπεις και να αγγίζεις κατι αληθινό. Συμπερίληψε τα πρωτόλεια σχέδια ή παγκόσμιους χάρτες, ειδικα αν η διαδικασία σας για την αναπτυξη της ιδέας ειναι πλούσια, ή το πακέτο σας ή το βιβλίο σχεδίου ειναι καλα δομημένο. Μια “σωματικη” εξέταση της δουλειας σας μπορει να βοηθήσει ενα καλλιτεχνικός διευθυντή να καθορίσει την δυνατοτητα  σας στη δημιουργία προτοτύπων και στην προσοχή σας στη λεπτομέρια. Αν εισαι επιμελής στη δική σου προσωπική δουλειά, θα εισαι και στα project των πελατών.

3. Συμπεριλάβετε πέντε ολοκληρωμένες καμπάνιες. Εξαλείψτε τις δύο.

Οι καλλιτεχνικοί διευθυντές ειναι πολυάσχολοι και θέλουν να πάρουν μια γεύση από τη δουλεια καποιου μαθητή γρήγορα. Δεν έχουν χρόνο για χάσιμο, επομένως επεξεραστείτε τα project σας ώστε να εκθέσετε την πιο δυνατή και πιο συνεκτική δουλεια στα ψηφιακά και/ή έντυπα portfolio σας. Η αφήγηση με χρηση διάφορων μεσων ενημέρωσης ειναι μια καλή στρατηγική για την σύνδεση των ιδεων σας δια μέσου πολλαπλών εντυπων και προβάλωμενων σε οθόνη διαυλων, εφοσον επιλέξετε τις κατάλληλες εφαρμογές για τις ολοκληρωμένες σας καμπάνιες. Θυμηθείτε, δεν ειναι απαραίτητο ουτε καν επιθυμητό να συμπεριλάβετε κάθε σχολικο project σχεδίασης που έχετε ολοκληρώσει στο portfolio για την παρουσίασή σας. Κρατήστε λίγα πραγματα για να εκθέσετε μόνο στην ιστοσελίδα σας, τα οποία θα διογκώσουν το portfolio σας, όπως εικόνες, σειρά απο εξώφυλλα βιβλίων ή μικρότερες φιρμες που δεν χρειάζεται να πουν μια μεγάλη ιστορία. Οποιαδήποτε projecy διαλέξετε, διαλέξτε σοφά.

4. Συμπεριλάβετε προσωπικά porject.

Πολλοι καλοί σχεδιαστές αποφοιτούν κάθε εξάμηνο, οπότε πως μπορεις να ξεχωρίσεις απο το πλήθος? Ενας τρόπος είναι να συμπεριλάβετε project που ξυπνουν το πάθος σας. Αν ειστε εικονογράφοι, προκάλεστε τον εαυτό σας να κάνει μία καθημερινή εικόνα και δημιούργηστε ενα blog/σελιδα κοινωνικής δικτύωσης γι αυτη. Αν έχετε κάποιο ενδιαφερον εκτός απο την σχεδίαση, μετατρέψτε το σε ένα project σχεδίασης, όπως ένα βιβλίο σχετικό με το πρόσφατο ταξίδι σας στα Ματου Πιτσου. Προσωπικά project (ή πάθους) όχι μόνο ανακοινώνουν την δυνατότητα σας να σχεδιάζετε, αλλά επίσης μοιράζονται κάτι οικείο σχετικά με το ποιος/α είστε. Αυτού του τύπου η προσωπική αποκάλυψη μπορεί να συνδέσει τον κριτικό με εσάς και να τον εμπνεύσει να σας αναφέρει σε κάποιον που προσλαμβάνει ακόμα και αν δεν προσλαμβάνει, ή να εξυπηρετήσουν ως  ξεκίνημα συζήτησης σε μία συνέντευξη.

5. Αφήστε τη δουλεία σας να μιλήσει για εσάς.

Έχουν περάσει οι μέρες που ο μόνος τρόπος να προσληφθείς σε μια δουλειά ήταν να σύρεις ένα μεγάλο έντυπο portfolio μέσω μιας περιστρεφόμενης πόρτας και μέσα σε ένα συνωστισμένο ασανσερ για μια συνάντηση με έναν “creative director”. Τα περισσότερα από τα οποια κάνετε θα τα εχουν ήδη δει σε ιστοσελίδες όταν δεν είστε εκεί, επομένως είναι ουσιώδες η δουλεία να μιλάει απο μόνη της. Ο θεατής δεν θα πρεπει να μαντεύει γιατι διάλεξατε μία εικόνα ή μια συγκεκριμένη εφαρμογή για να διεξάγετε την ιδέα σας.

6. Συγκεντρωθείτε στη δουλειά, όχι στην παρουσίαση

Ένας  καλλιτεχνικός διευθυντής θα δει πέρα από το επιδέξιο εφέ του photoshop που χρησιμοποιείτε για να καλύψετε μια ασθενική προσπάθεια, η οποία δείχνει ότι κανένα καρύκευμα δεν θα κάνει πιο γευστική μια κακή ιδέα ή σχέδιο. Το portfolio σας  εχει να κάνει με τις ιδέες σας και πως τις εκτελείτε μέσω των project σας. Ενας καλλιτεχνικός διευθυντής θα πρεπει να σας θυμάτε για το περιεχόμενο του βιβλίου σας, όχι επειδή θαμπώθηκε απο τα όμορφα γραφικά σας. Χρησιμοποιήστε τα ακόλουθα κριτήρια για να καθορίσετε έχετε πιθανότητα να τραβήξετε την προσοχή ενός καλλιτεχνικού διευθυντή. Η δουλεια σας θα πρέπει να ειναι (1) διακριτική (2) συνεκτική (3) σχετική (4) αξέχαστη. Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας. Αν κάτι δεν είναι η καλύτερη προσπάθειά σας, η εμφάνιση δεν θα βοηθήσει. Αφήστε την έξω.

7. Αφήστε έναν επαγγελματία φωτογράφο να κάνει τη δουλειά σας.

Το να φωτογραφίσετε τη δουλειά σας ειναι πιο δυσκολο απο όσο νομίζετε. Οι περισσότεροι μαθητές γνωρίζουν λίγα πράγματα για τον κατάλληλο φωτισμό και/ή πως να κατευθύνουν καλλιτεχνικά τη δικη τους δουλειά. Ένας καλλιτεχνικός διευθυντής, ο οποίος έχει συνηθίσει την επαγγελματική φωτογράφιση, δεν θα ειναι σε θέση να εκτιμήσει τη δουλειά λόγω της κακής ποιότητας των εικόνων. Ναι, υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις μαθητών που μπορουν να το κάνουν καλά, αλλα στις περισσότερες περιπτώσεις, το να προσλάβεις έναν επαγγελματία ή να ανταλλάξεις υπηρεσίες με κάποιον φίλο που σπουδάζει φωτογραφία είναι ο τρόπος.

8. Συγκεντρωθείτε στην παρουσίασή σας.

Ξέρω ότι μόλις είπα να μην συγκεντρωθείτε στην παρουσίαση, αλλα το έκανα μόνο γιατι χρειάζεται να δημιουργήσετε ένα “στέρεο” βιβλίο εργασίας πριν προωθήσετε στην αγορά τον εαυτό σας. Ένα όμορφο τυπογραφικό στοιχείο, μία ασυνήθιστη παλέτα χρωμάτων ή μία πολύ καλλιτεχνικά κατευθυνόμενη φωτογραφία σίγουρα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον, αλλα μία δουλειά επί πληρωμής  θα είναι απατηλή αν οι δεξιότητές σας στην παρουσίαση είναι αδύναμες. Επιπλέον, η δυνατότητα σας να πουλήσετε τον εαυτό σας και τη φίρμα σας θα είναι κάτω από έλεγχο διότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής θέλει να ξέρει πώς θα χειριστείτε την παρουσίαση στους πελάτες.

9. Ζητείστε συμβουλές. Δεχτείτε συμβουλές.

Μην ακούτε μόνο τον καθηγητή σας, αλλα ακουστε και τους μεντορές σας, τους συναδέλφους αλλά και άλλους επαγγελματίες σχεδιαστές. Μπόρει να βρείτε ότι οι προτάσεις τους έχουν κάτι κοινό. Μέχρι να ξέρετε πραγματικά τι είναι αυτό που κάνετε, δοκιμάστε τις προτάσεις τους. Δεν παίρνει πολύ χρόνο να στοιχίσετε αριστερά κάποιο κείμενο ή να δοκιμάσετε μία καινούρια γραμματοσειρά σε ένα logo. Στο κάτω κάτω, εσεις είστε αυτος/η που παίρνει την τελική απόφαση.

10. Σχεδιάστε κάθε σημείο επαφής.

Ο σχεδιασμός είναι τρόπος ζωής, όχι μονο ένα επάγγελμα. Ως έμπειρη σχεδιάστρια, σχεδιάζω διαισθητικά τα πάντα- πως θα κρεμάσω το χαρτί τουαλέτας (κάτω), τι γραμματόσημα θα χρησιμοποιήσω σε εναν φάκελο (σκέφτηκα προκλητικές εικόνες) και σε τι χρώμα δωμάτια ζω (μία πράσινη κουζίνα με κάνει χαρούμενη και θέλω να μαγειρέψω περισσότερο). Ως μαθητής, χρειάζεται να σχεδιάζετε κάθε σημείο επαφής, οποιοδήποτε σημείο επικοινωνίας μεταξύ μιας δουλειάς και εσάς, για δύο λόγους:

Για να διαφημίσετε τον εαυτό σας. Κάθε σημείο επαφής που δημιουργείτε είναι μέρος της δικής σας ιστορίας, είτε είναι μία χειραψία, μια ήσυχη συζήτηση, είτε το πως διευθετείτε το κουτάλι και την κούπα σας σε μία καφετέρια. Το κάθε ένα απο αυτά είναι ένα παράθυρο στις μοναδικές σας δυνατότητες και στη σχεδιαστική ευαισθησία. Ένας ταλαντούχος εικονογράφος μπορεί να προσθέσει εικόνες ως “λύσεις” στη φίρμα του. Μπορεί να μην είναι κάτι μοναδικό, αλλά θα ρίξει φως στο στυλ σας και, σε συνδυασμό με την σχεδιαστική σας αισθητική, μποερί να σημαίνει ότι είστε ο υποψήφιος που ξεχωρίζει.

Για να περάσετε το τεστ. Ένας καλλιτεχνικός διευθυντής που λαμβάνει με e-mail ένα link της ιστοσελίδας σας, την επαγγελματική σας κάρτα ή το βιογραφικό σας μέσω mail δεν μπορει παρα να βαθμολογήσει, ακόμα και ασυναίσθητα, την επίδοσή σας στη διάταξη σχεδίου, την τυπογραφία και το χρώμα. Αν θεωρείστε καλός σχεδιαστής, και “περάσετε το τεστ”, πολύ πιθανό το όνομά σας να μπει στη λίστα των έχοντας-υπόψην-σχεδιαστών.

Ναι, ο δρόμος από μαθητής σε επαγγελματία σχεδιαστή μπορεί να είναι προκλητικός και άνισος, αλλά το να έχετε καλά ορισμένη την προσωπική σας φιρμα και έμα προσωπικο portfolio θα κάνει τη διαδρομή πιο ομαλή, και σε πολλές περιπτώσεις, θα σας δώσει ένα καλό προβάδισμα σε σχέση με τους λιγότερο προετοιμασμένους. Για τους σχεδιαστές, δεν υπάρχει καλύτερη συσκευή επικοινωνίας με το πάθος σας και με την αυτοπεποίθησή σας από μία καλά σχεδιασμένη φίρμα και ένα  συνεκτικό, επαγγελματικό βιβλίο εργασίας. Θυμηθείτε, το portfolio σας είναι ένα οργανική, ρευστή και σε εξέλιξη παρουσίαση της δουλειάς σας και της προσωπικής σας φίρμας. Χρειάζετε γαλούχηση και συνεχή αναβάθμιση όσο εξελίσονται οι δυνατότητες και η εμπειρία σας.

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

Δωρεάν EBOOK από τη Web-Mate για το Τοπικό Μάρκετινγκ