Πρόκειται για έναν μύθο ότι τα social media λειτουργούν αποτελεσματικά μόνο για επιχειρήσεις που προσφέρουν ένα προϊόν ή υπηρεσίες απευθείας στους καταναλωτές. Τα social media λένε ότι σε ένα B2B περιβάλλον είναι δύσκολο και χρειάζονται διαφορετική στρατηγική για να είναι αποτελεσματικά.
Αν το σκεφτούμε λογικά αυτό δεν βγάζει νόημα. Εάν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει τα social media για να φτάσει ένα συγκεκριμένο κοινό ή να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του προϊόντος ή μιας υπηρεσίας τα βήματα και η σχεδίαση μιας στρατηγικής είναι το ίδιο για τις B2C και B2B επιχειρήσεις. Τα βήματα είναι τα εξής:
- Καθορισμός στόχων
- Έρευνα σχετικά με το στοχευμένο κοινό
- Σχεδιασμός του τρόπου επικοινωνίας και του περιεχομένου για να υπάρξει αλληλεπίδραση με το στοχευμένο κοινό.
Εκεί που προκύπτει συνήθως η σύγχυση είναι όταν στοχεύουμε σε παραπάνω από ένα κοινά. Συχνά ο καταναλωτής και κάποιος που εργάζεται, ή κατέχει, μιας επιχείρησης μπορεί να είναι ο στόχος μας. Έτσι, το πρόσθετο αντάλλαγμα για μια B2B επιχείρηση είναι να σκεφτούμε τον τρόπο σκέψης του ατόμου σε σχέση με κάθε πλατφόρμα. Για παράδειγμα κάποιος που χρησιμοποιεί το facebook για να έρθει σε επαφή με κάποιο φίλο ή μέλος της οικογένειάς του μπορεί να είναι και ο marketing manager μιας εταιρείας που θα ήθελε να δουλέψει μαζί σας , αλλά προφανώς δεν σκέφτεται την δουλειά όταν χρησιμοποιούν το facebook για την διασκέδαση “τους” και η Facebook σελίδα σας περνάει απαρατήρητη.
Στις B2B campaigns , οι τυπικοί στόχοι περιλαμβάνουν την δημιουργία επαφών με πιθανούς νέους πελάτες , την δημιουργία περιβάλλοντος για την αναγνώριση σας ως ειδικό στον τομέα σας και γενικότερα την μεγαλύτερη προώθηση της υπηρεσίας ή του προϊόντος σας. Με αυτούς τους στόχους είναι καλύτερα να σκεφτείτε το twitter , το LinkedIn ή ακόμα καλύτερα την δημιουργία ενός blog σχετικά με θέματα της επιχείρησης σας. Επίσης καλό θα ήταν συμμετοχή σε networks και forums σχετικά με την δραστηριότητα σας.
Το δεύτερο στοιχείο για μια επιτυχημένη Β2Β social media δραστηριότητα είναι ακριβώς το ίδιο με μια B2C , λέγοντας ότι πρέπει να δημιουργείτε ενδιαφέρον περιεχόμενο και να δουλεύεται σκληρά για το χτίσιμο σιγά σιγά μιας ¨κοινότητας”. Σκεφθείτε τα παρακάτω που μπορεί προσθέτουν αξία στην επιχείρηση σας:
Μοιράζεστε περιεχόμενο που είναι καινούριο?
Μοιράζεστε περιεχόμενο που έχει αξία?
Μοιράζεστε περιεχόμενο το οποίο απαντάει σε δύσκολα ερωτήματα?
Απαντάτε σε ερωτήσεις που έχει το κοινό σας?
ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΑ SOCIAL MEDIA ΩΣ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΜΕΣΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ , ΟΠΩΣ ΕΝΑ SPOT ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ !
Ακόμη και σε ένα B2B κόσμο, είμαστε όλοι ακόμα άνθρωποι και ως εκ τούτου, ήπια εταιρικά μηνύματα δεν θα συνδεθούν με κανέναν.
Αφήστε ένα σχόλιο